مسابقات قرآن بسیج با حضور بیش از ۲۵۰۰ متسابق برگزار می‌شود
کد خبر: 4104639
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
در چهارمحال‌وبختیاری

مسابقات قرآن بسیج با حضور بیش از ۲۵۰۰ متسابق برگزار می‌شود

رئیس دارالقرآن بسیج چهارمحال‌وبختیاری گفت: در مجموع ۲ هزار و ۵۴۲ نفر از سراسر استان در بخش‌های چهارگانه بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج شرکت کرده‌اند.

مسابقات قرآن بسیج

مظاهر موسوی، رئیس دارالقرآن بسیج چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص جزئیات برگزاری بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج با اشاره به اینکه این مسابقات در رشته‌های مختلف و در بخش‌های فردی، گروهی، خانوادگی و ایده‌پردازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این رویداد در مرحله حوزه‌های بسیج استان به پایان رسیده است و در حال حاضر مرحله ناحیه‌ای آن در حال برگزاری در نواحی بسیج سراسر استان است. مرحله استانی این رویداد قرآنی نیز در بازه زمانی 10 تا 20 دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد که نفرات برتر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی با ذکر اینکه در مجموع 2 هزار و 542 نفر در چهار بخش مذکور این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: این مسابقات به‌صورت حضوری و با بهره‌گیری از ظرفیت داوران ممتاز استانی برگزار می‌شود؛ بیشترین آمار شرکت‌کنندگان مربوط به بخش فردی است.

موسوی در خصوص بخش‌های چهارگانه مسابقات قرآن بسیج گفت: بخش فردی شامل رشته‌های حفظ، صحیح‌خوانی، ترتیل‌خوانی، قرائت تحقیق و تقلیدی، مفاهیم کتاب صراط، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است که افراد به تناسب سن، علاقه و توانمندی خود در این مسابقات شرکت می‌کنند.

وی افزود: بخش خانوادگی و بخش گروهی ایده‌ای نو در راستای جذب خانواده‌ها و گروه‌های ۳ تا ۴ نفره به آیات الهی، کلام امیرالمؤمنین(ع) و امام سجاد(ع) است و برای آن جوایز ارزشمند مادی و سفر زیارتی معنوی نیز پیش‌بینی‌‌ شده است؛ در بخش خانوادگی، هر کدام از اعضای خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان زیر ۱۰ سال و بالای ۱۰ سال یک فعالیت قرآنی و همچنین در بخش گروهی هر کدام از اعضای گروه یک نقش را ایفا می‌کنند.

رئیس دارالقرآن بسیج استان با تصریح اینکه در مجموع 24 ایده قرآنی به دبیرخانه مسابقات واصل شده است، گفت: این ایده‌ها حول چهار موضوع اعلام شده شامل «تبدیل شدن همه مساجد به پایگاه‌های قرآن کریم»، «ترویج انس عمومی جامعه با قرآن کریم به واسطه خواندن روزانه یک صفحه از قرآن کریم توسط آحاد جامعه»، «تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم با روش‌های نوین» و «ایجاد فرهنگ عمومی همراه داشتن همیشگی قرآن جیبی در بین آحاد جامعه» قرار دارند.

انتهای پیام
captcha