معارفه معاونان جدید آستان حضرت عبدالعظیم حسنی
کد خبر: 4104253
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

معارفه معاونان جدید آستان حضرت عبدالعظیم حسنی

آیین تکریم و معارفه معاونان بهره‌وری موقوفات و مستغلات و امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

2 معاون جدید آستان حضرت عبدالعظیم معارفه شدند

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، آیین تکریم و معارفه خادم القرآن عباس سلیمی به عنوان معاون بهره‌وری موقوفات و مستغلات و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی به عنوان سرپرست امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در سخنانی ضمن تقدیر از خدمات مرحوم آیت‌الله ری شهری، تولیت سابق این بقعه متبرکه، تصریح کرد: آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی دارای حجم کار گسترده‌ای هستند و ارائه خدمات به زائرین در اکثر اوقات به صورت شبانه‌روزی است لذا همه همکاران لازم است در شرایط کنونی تلاش خود را مضاعف کنند تا بتوانیم ان‌شاءالله بهترین خدمات را به زائرین ارائه کنند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع بهره‌وری در حوزه موقوفات آستان مقدس، گفت: در بازنگری ساختار اداری آستان مقدس با توجه به منابع مالی موجود، تصمیم بر این شد با تشکیل معاونت مستقلی تحت عنوان بهره‌وری موقوفات و مستغلات، بتوانیم زمینه را برای رفع نیازهای آستان فراهم کرده و پاسخگوی آن‌ها باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن تشکر از اقدامات و تلاش‌های جواد علی اکبریان در مسیر توسعه موقوفات این حرم مطهر در سالیان گذشته، تصریح کرد: در ادامه این مسیر تصمیم بر این شد با توجه به تخصص و سوابق عباس سلیمی در حوزه موقوفات، ایشان عهده‌دار این معاونت شوند.

وی با اشاره به برخی اهداف پیش روی معاونت بهره‌وری موقوفات، حفظ و حراست از موقوفات آستان را یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌های مرتبط، قرار بر این شد تا نقشه‌های هوایی تمام املاک آستان مقدس به این آستان ارائه و وضعیت این موقوفات به صورت دقیق مشخص شود و همچنین درصدد آن هستیم تا برای هر ملک موقوفه شناسنامه کاملی تهیه کنیم تا از هر گونه تعرض مصون مانده و زمینه برای بهره‌وری هرچه بهتر از آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: با همکاری سازمان نوسازی شهرداری تهران در آینده نزدیک پروژه ساخت مسکن در زمین‌های موقوفه آستان مقدس آغاز خواهد شد که این امر خود کمک‌رسان طرح دولت برای تولید انبوه مسکن در سطح کشور است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل معاونت علمی و فرهنگی و گستره کاری این مجموعه در حوزه‌های فرهنگی، تبلیغی، قرآنی و رسانه‌ای اظهار کرد: این معاونت دارای تنوع کاری بسیار زیادی است و به همین منظور تصمیم بر آن شد که حجت‌الاسلام و المسلمین عرفاتی با توجه به سوابق علمی، فرهنگی و رسانه‌ای که دارا هستند در این سمت، مسیر گذشته را با قوت ادامه دهند.

وی با تأکید بر دو اصل انضباط مالی و اداری در امور ابراز امیدواری کرد تا خادمین آستان مقدس در همه بخش‌ها در راستای خدمت خالصانه و ارائه خدمات مطلوب به زائرین از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

در پایان این مراسم خادم القرآن عباس سلیمی، معاون بهره‌وری موقوفات و مستغلات و حجت‌الاسلام و المسلمین محسن عرفاتی سرپرست امور علمی و فرهنگی آستان مقدس، احکام خود را از تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) دریافت کردند.

انتهای پیام
captcha