اختتامیه «نخستین جشنواره جوانی جمعیت» در شهرکرد برگزار شد
کد خبر: 4104170
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

اختتامیه «نخستین جشنواره جوانی جمعیت» در شهرکرد برگزار شد

«نخستین جشنواره جوانی جمعیت» با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، هنری علمی و پژوهشی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار و ۳۰ نفر از سراسر کشور به‌عنوان برگزیده انتخاب و تجلیل شدند.

اختتامیه نخستین جشنواره جوانی جمعیت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، «نخستین جشنواره جوانی جمعیت» با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، هنری علمی و پژوهشی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار و 30 نفر از سراسر کشور به‌عنوان برگزیده انتخاب و تجلیل شدند.

غلامعلی حیدری، استاندار امروز، ۱۲ آذرماه در آیین اختتامیه «نخستین جشنواره جوانی جمعیت» در شهرکرد با اشاره برگزاری به‌هنگام این جشنواره در استان، اظهار کرد: بحث جوانی جمعیت یک مسئله مهم، استراتژیک و راهبردی است، یکی از مؤلفه‌های اصلی در مسئله جمعیت، سلامتی است که دولت اهتمام ویژه‌ای به این موضوع دارد.

حیدری افزود: صیانت از جمعیت باید در اولویت قرار بگیرد، در ایام کرونا دولت با خرید واکسن و واکسیناسیون گسترده فوتی‌های کرونا را کاهش داد و اکنون فوتی‌های کرونایی انگشت‌شمار است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان اختصاص پیدا کرده است، گفت: با تزریق اعتبارات تا پایان ۱۴۰۳ بیش‌تر طرح‌های حوزه بهداشت و درمان در استان افتتاح خواهند شد.

حیدری بیان کرد: کارگروه جوانی جمعیت و مجمع سلامت استان در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است و توسعه کشور در گرو وجود جمعیت فعال و پویاست، صاحب‌نظران باید مزایا و معایب افزایش جمعیت را بررسی کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه جوانی جمعیت محاسن بزرگی دارد، بیان کرد: جمعیت جوان هر کشور مؤلفه قدرت است، تحکیم خانواده تأثیر بالایی در هویت ملی دارد، تضعیف بنیان خانواده پیامدهای اجتماعی ناگوار در افزایش آسیب‌های اجتماعی به‌دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به مسئله جوانی جمعیت در کشور صورت گرفته است، تأکید کرد: قانون جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، دولت نیز توجه ویژه‌ای به این مسئله دارد، فرزندآوری باید به یک فرهنگ در کشور تبدیل شود.

حیدری افزود: باید توجه جدی به تقویت بنیان خانواده صورت بگیرد، رهبر معظم انقلاب اسلامی جوان‌سازی جمعیت و حمایت از خانواده را یک فرضیه برای مسئولان می‌دانند و همه در این حوزه وظیفه دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

جوانی جمعیت؛ دغدغه بزرگ کشور

در ادامه ارسلان خالدی‌فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه اولین جشنواره جوانی جمعیت کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار می‌شود، اظهار کرد: نیروی کار جوان و مولد از ضرورت‌های توسعه در هر کشوری است، حتی در کشورهای توسعه یافته نیز اگر نیروی جوان وجود نداشته باشد، پیشرفت متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه بحث جوانی جمعیت به یک دغدغه در کشور تبدیل شده است بیان کرد: جمعیت یکی از مقوله‌های تأثیرگذار در کشور است و در آیات و روایات نیز مورد توجه قرار گرفته است، بی‌توجهی به مسئله جوانی جمعیت مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.قرارگاه جوانی جمعیت در استان تشکیل شده است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

ارسال 130 اثر به جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری

در پایان علی احمدی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به برگزاری اولین جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، هنری علمی و پژوهشی، گفت: حدود ۱۳۰ اثر به این جشنواره ارسال شد که پس از داوری ۳۰ نفر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی گفت: جبهه‌سازی جمعیت، همگرایی فعالیت‌ها و تلاش برای اقناع‌سازی مردم جامعه برای پیاده‌سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی از جمله اهداف برگزاری جشنواره جوانی جمعیت است. بیش از نیمی از آثار ارسالی به اولین جشنواره جوانی جمعیت، از سایر استان‌های کشور بوده است.

انتهای پیام
captcha