آغاز آبرسانی به 300 روستای لرستان توسط بسیج سازندگی
کد خبر: 4104126
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

آغاز آبرسانی به 300 روستای لرستان توسط بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به آغاز پروژه آبرسانی قرارگاه امام حسن‌ مجتبی(ع) بسیج سازندگی گفت: این پروژه با به‌کارگیری ظرفیت‌های بسیج سازندگی استان و با خدمت‌رسانی به بیش از 300 روستا در پایان پروژه، کلید خورد.

احسان جهانبخش، مسئول بسیج سازندگی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی سپاه لرستان، احسان جهانبخش، مسئول بسیج سازندگی لرستان، امروز، 12 آذر، در جمع گروه‌های جهادی شهرستان کوهدشت اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان مجری پروژه جهاد آبرسانی قرارگاه امام حسن‌ مجتبی(ع) در استان است و این پروژه با اعتبار 425 میلیارد تومان در کل استان و شامل 125 روستا کلید خورده است.

وی ضمن اشاره به توانمندی بسیج سازندگی در صرفه‌جویی و افزایش کمیت خدمت‌رسانی مازاد بر مقدار ابلاغی، افزود: پس از برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های صورت گرفته می‌توان گفت با پایان این پروژه بیش از 300 روستا از خدمات آبرسانی بهره‌مند خواهند شد که این اقدام مرهون به‌کارگیری گروه‌های جهادی و بسیجی در اجرای پروژه مذکور است.

جهانبخش با اشاره به اینکه در پروژه جهاد آبرسانی قرارگاه امام حسن‌ مجتبی(ع) در استان، 10 حلقه چاه عمیق حفر خواهد شد، گفت: از این تعداد دو حلقه سهمیه شهرستان کوهدشت است که در قالب پروژه‌های بسیج سازندگی در سپاه ناحیه کوهدشت انجام خواهند شد.

مسئول بسیج سازندگی لرستان این پروژه عظیم را گامی بلند در زمینه خدمت‌رسانی و آبرسانی به مردم برشمرد و بیان کرد: 513  کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در کل استان اجرا خواهد شد که از این مقدار 23 کیلومتر خط انتقال و 40 کیلومتر شبکه توزیع در شهرستان کوهدشت عملیاتی می‌شود.

وی ضمن اشاره به احداث سه مجتمع در قالب طرح امام حسن‌ مجتبی(ع) در کوهدشت تصریح کرد: این سه مجتمع شامل مجتمع چهار غله با متراژ 16 کیلومتر شامل یک مخزن 100 متر مکعبی، یک مخزن فشارشکن 20 متر مکعبی و یک ایستگاه پمپاژ آب، مجتمع خوشناموند و قبر موسی با متراژ هفت کیلومتر و مجتمع شبکه توزیع و حفر چاه کشماهور، که شامل ۲۴ کیلومتر از منطقه تازه‌آباد و 16 کیلومتر از شهرک امام است.

جهانبخش جمع اعتبار پروژه آبرسانی شهرستان کوهدشت را 72 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: بازه زمانی اجرایی این پروژه 30 ماهه ابلاغ شده است ولی در صورت همکاری دستگاه‌های دولتی و زیرساختی شهرستان و نداشتن معارض دولتی و شخصی، با توجه به ملی بودن این پروژه، بسیج سازندگی استان لرستان می‌تواند در کمتر از شش ماه پروژه مذکور را به بهره‌برداری برساند.

انتهای پیام
captcha