طرح شفافیت آرای نمایندگان در مرحله نهایی است
کد خبر: 4103987
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

طرح شفافیت آرای نمایندگان در مرحله نهایی است

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان در حال گذراندن مراحل نهایی است، گفت: ما نمایندگان مجلس به‌دنبال طرح شفافیت‌آراء هستیم تا به رانت‌ها و ویژه‌خواری‌ها پایان دهد.

فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس

به گزارش ایکنا از قزوین، دکتر فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از خطبه نماز جمعه امروز ۱۱ آذر ماه در مسجدالنبی(ص) شهر قزوین، گفت: در طول ۲ و نیم سال گذشته مجلس یازدهم در عرصه تقنینی و حکمرانی قانون‌گذاری کشور و در عرصه خدمت به مردم در خانه ملت و در عرصه مطالبه‌گری حق و حقوق مردم و در عرصه جامعه‌سازی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی کارهای بسیاری را انجام داده است.

وی اظهار کرد: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، طرح جهش تولید دانش‌بنیان و حذف امضاهای طلایی گام‌های موثری بود برای اجرای عدالت در برخورداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کشور و رفع موانع اشتغال‌زایی به‌طوری که در ۲ و نیم سال گذشته هر ساله به طور متوسط یک تا ۲ درصد افزایش اشتغال در کشور داشتیم و در استان قزوین هم این اتفاق بسیار ملموس است تا جوانی که به دنبال اشتغال است در شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی به‌راحتی وارد بازار کار شود، هر چند که در حوزه اشتغال‌زایی تخصصی هنوز مشکل داریم.

برگ‌ زرین مجلس در حمایت از خانواده

محمدبیگی در رابطه با قانون جوانی جمعیت و خانواده تصریح کرد: در حوزه قانون خانواده و جمعیت امروز بیش از ۱۲۰ هزار مادر خودروی مادران را به جهت تولد فرزند دوم و فرزند دوم به بعد دریافت کردند؛ هزار و هشتاد خانواده دارای فرزند سوم به بعد واحد مسکونی و یا تسهیلات مسکن دریافت کردند و در استان قزوین ۷۸۰ خانواده سه فرزندی برای این طرح ثبت‌نام کردند که طی ۲ سال آینده مسکن خود را تحویل خواهند گرفت.

وی با اشاره به ایجاد زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی اظهار کرد: در تلاشیم تا با این فرصت‌آفرینی و اشتغال‌زایی بیشتر از حقوق خانواده‌ها حمایت کنیم. امروز بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پرداختی وام فرزندآوری صورت گرفته که ۲۴۱ هزار خانواده از آن برخوردار شده‌اند.

این مسئول با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار خاطرنشان کرد: در آذرماه امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان پرداختی به صنف مدافع سلامت در قالب تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری صورت گرفته است؛ این قانون ۱۵ سال معطل مانده و اجرا نمی‌شد که ما آن را اجرایی کردیم.

وی افزود: در زمینه سلامت الکترونیک تکالیف ۱۵ سال زمین مانده در عرض یک و نیم سالی که بنده رئیس کمیته سلامت الکترونیک مجلس بودم اجرایی شده و با نسخه‌نویسی الکترونیکی که دارید بیمه شما واریز می‌شود و دیگر پرداختی مستقیم از جیب بیمار صورت نمی‌گیرد. در ابتدا تنها ۳ بیمه پایه در سلامت الکترونیک عضو بودند که امروز به بیش از ۱۸ بیمه ارتقاء پیدا کرده و به دنبال آن هستیم تا تمامی ۴۸ بیمه پایه و مکمل کشور عضو این سازمانه شده و به مردم خدمت کنند.

حمایت مجلس از بیماران صعب‌العلاج

محمدبیگی با اعلام خبرهای امیدآفرین برای بیماران صعب‌العلاج تشریح کرد: صندوق بیماران صعب‌العلاج که ۲۰ سال دغدغه مقام معظم رهبری بود به کوشش دولت سیزدهم و مجلس و کمیسیون بهداشت هفته گذشته عملیاتی شد تا ۵ هزار میلیارد تومان به بیماران صعب‌العلاج اختصاص یابد؛ ۲ هزار میلیارد تومان هم به هلال احمر تعلق گرفت که خانواده‌های آنان ۲ ماهی است که از وام‌های ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومانی برای بیماران صعب‌العلاج خود به‌صورت کم‌بهره با اقساط طولانی مدت برخوردار شدند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر پروژه‌های بزرگ استان‌ هستیم؛ چشمه‌نور که حرکت را بر خط دانش با ۷ رشته علمی ممکن می‌کند سال‌ها پشت گوش افتاده بود که با تلاش و همکاری مجلس با دولت و استاندار و معاونین استانداری و سازمان برنامه و بودجه و بزرگان استان در سطح ملی امسال ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه بودجه در نظر گرفته شد.

وی گفت: پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی که ماه‌ها بی‌تحرک مانده بود امسال تخصیص بودجه هزار و پانصد میلیارد تومانی در سفر ریاست جمهوری که بخشی از آن محقق شده سبب شد تا طی ۲ ماه اخیر ۲ طبقه بر طبقات این بیمارستان اضافه شود که به زودی پذیرای بیماران سطح استان خواهد بود.

محمدبیگی بیان کرد: بیمارستان ۲۲ بهمن با عمر صدساله که صدای حرکت قطار و ماشین‌های سنگین اطراف آن سبب آزار و اذیت بیماران بود و مردم منطقه هم در عذاب بودند در منطقه مینودر تجدید بنا می‌شود و ساختمان جدید آن هم در حال تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی صورت گرفته که همه با تعامل مجلس و دولت و مجمع نمایندگان استان انجام شده است. مجمع نمایندگان استان قزوین طی ۲ و نیم سالی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد بسیار هماهنگ عمل کردند هم در میان خود و هم در تعامل با سطوح مختلف دولت و این یکپارچگی سبب شده تا بسیاری از پروژه‌های عقب مانده استان رو به پیشرفت حرکت کند که از جمله آنها آب شرب آبیک بود که پس از شانزده سال آب درجه یک به این شهر رسید.

جهاد آبرسانی مجلس

این نماینده مجلس عنوان کرد: در حوزه‌ محرومیت‌زدایی تیرماه گذشته دستور جهاد آب‌رسانی را از وزیر نیرو اخذ کردیم و بیش از ۱۵۰ روستا در لیست جهاد آب‌رسانی قرار گرفت، مشکل آب استان را درگیر کرده و الحمدلله ما با اعتبار بسیار قابل توجهی در حال انجام این پروژه هستیم که به دست پرتوان نیروهای بسیج سازندگی و جهاد آب‌رسانی انجام خواهد شد همچنین مجلس با تکیه بر محرومیت‌زدایی و تصویب جهاد گازرسانی این بودجه را در اختیار دولت قرار داد.

وی اظهار کرد: پیگیر راه‌های خاکی استان قزوین هم هستیم. ۴۹ درصد راه‌های روستایی استان قزوین آسفالت نیست، بیش از ۱۰۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی با مصوبه قیر رایگان مجلس که سالانه ۲ میلیون تن را طی ۲ سال اخیر مصوب کردیم در اختیار دولت قرار گرفته و توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.

محمدبیگی گفت: دانشگاه‌های استان قزوین رو به پیشرفت است، مجوز دانشکده داروسازی برای استان اخذ شده و با راه‌اندازی آن رنکینگ دانشگاه علوم‌پزشکی را ارتقاء خواهد یاقت.

وی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی عنوان کرد: در حوزه مسائل و مشکلات مختلف کارگران مصوبات مهم داشتیم که به‌عنوان عضو فراکسیون کارگری مفتخر بودم که این موضوع را پیگیری کرده و همه نمایندگان هم به آن رأی دادند تا بیمه‌کارگران ساختمانی در این هفته مجلس عملیاتی شود و به‌کام کارگران ساختمانی و خانواده‌های آنها خوش باشد تا ۱۴ هزار کارگر در استان بیمه می‌شوند و در سطح کشور هم یک میلیون چهارصد هزار نفر کارگر بیمه خواهند شد.

این نماینده مجلس افزود: امسال شاهد افزایش حقوق بازنشستگان بودیم که این رقم ۵۷ و ۳۸ درصدی مبارک کارگران باشد هرچند که ما با جنگ اقتصادی روبه‌رو هستیم و این خبرهای خوش در برابر سایر خبرهای تورم و مشکلات اقتصادی دیده نشده است، اما مقایسه این شرایط با گذشته نیاز به شکر دارد.

وی خاطرنشان کرد: شکرگزار باشیم، خبرهای امیدآفرین را در جامعه منتشر کنیم تا جوانانی که به‌خاطر سیاه‌نمایی فضای مجازی معاند و برخی ستون پنجم‌های داخلی توسط این اخبار ناامیدکننده امید خود را از دست داده‌اند امیدوار شوند زیرا وظایف امیدآفرینی این نسل‌جوان بر عهده ماست.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: ما به‌دنبال طرح شفافیت‌آراء هستیم که در حال گذراندن مراحل نهایی خود است و شفافیت قوای سه‌گانه، شفافیت در آراء، شفافیت مالی مسئولان، شفافیت مکاتبات مسئولان و ادارات، شفافیت پروژه‌های جذب سرمایه‌گذاری، شفافیت پروژه‌های اشتغالزایی، شفافیت در پیگیری امور اداری و مجوزها و کسب و کارها را دنبال خواهد کرد تا به رانت‌ها و ویژه‌خواری‌ها پایان دهد.

زن زندگی آزادی بهانه است

وی در خصوص عفاف و حجاب گفت: به‌عنوان عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس پیگیر اجرای قوانین عفاف و حجاب هستم؛ امروز پروژه‌های حیاستیزی، حیا گریزی، عفت ستیزی و بی‌سامانی خانوادگی و فروپاشی نظام خانواده روی میز دشمن است؛ امروز با بهانه‌ زن زندگی آزادی زن‌های ما را به کشتن می‌دهند، دختران را هویت‌کشی می‌کنند و عزیزان ما را دچار مرگ ذهنی می‌کنند اما ما نباید اجازه دهیم این اتفاقات بیفتد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: نامه‌ای برای تمام وزرا فرستادم و از همگی گزارش کار عفاف و حجاب خواستم که متأسفانه از ۱۹ مجموعه فقط ۴ وزارتخانه به نامه من پاسخ دادند و در دیدار با مسئولین کشور عرض کردم که طرح شما برای عفاف و حجاب چیست؟ که متأسفانه کمی سستی و انفعال در این حوزه وجود دارد.

این مسئول در پایان گفت: باید پروژه‌های مربوط به عفاف و حجاب را با دیدی دقیق و ظریف و منظم پیش برد به‌طوری که دختر نوجوان ما با احساس آرامش دل در گرو قرآن و قوانین شرعی دهد و ما موظفیم که زمینه مساعدی را برای رشد فضائل اخلاقی و عفاف و حجاب و پوشش عفیفانه برای جامعه ایجاد کنیم و از ارزش‌های اسلام و انقلاب کوتاه نیاییم و از مسئولان فرهنگی کشور بخواهیم این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

انتهای پیام
captcha