استکبارستیزی چراغ راه جنبش‌های دانشجویی است
کد خبر: 4103973
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
امام جمعه شهرکرد:

استکبارستیزی چراغ راه جنبش‌های دانشجویی است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ماجرای دانشجویی دانشگاه تهران در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲، گفت: این دانشجویان در راه استکبارستیزی به شهادت رسیدند و همین موضوع می‌تواند به چراغ راه جنبش‌های دانشجویی تبدیل شود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، امروز، ۱۱ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار کرد: ناامیدی و یأس از ویژگی‌های مؤمنان نیست و باید به‌صورت مستمر امید داشته باشند؛ در واقع امید جزوی از مکتب اهل‌ بیت(ع) به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه انتشار ناامیدی کار دشمن و ناامید شدن کار کفار است، افزود: دشمن با به‌کارگیری انواع توطئه‌ها، مکرها و اغتشاشات سعی می‌کند مؤمنان را دچار ناامیدی کند، اما امید سفارش اولیا الهی است. انسان باید همواره به فضل الهی امید داشته باشد و همین امید منجر می‌شود افراد در برابر مشکلات مقاومت داشته باشند و احساس ترس نکنند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه روز ۱۲ آذر با عنوان روز قانون اساسی نامگذاری شده است، ادامه داد: این روز به‌مناسبت رأی مردم و تأیید قانون اساسی کشور که از منابع غنی اسلام ناب نشئت گرفته نامگذاری شده است، این قانون یک گنجینه ارزشمند است که براساس مبانی اسلام تدوین شده؛ البته این به آن معنا نیست که قانون اساسی کشور به بازنگری و اصلاحات نیازمند نیست اما اصل این قانون تعالی‌بخش است.

نکونام در آستانه روز جهانی معلولان و با تأکید بر ضرورت توجه به این قشر، بیان کرد: توجه به قشر معلولان تکلیفی برای مسئولان و آحاد جامعه است که وظیفه بسیار مهمی به‌شمار می‌آید.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: با توجه به‌ اینکه ایام فاطمیه اول در پیش است باید توجه داشته باشیم که پیام گرفتن از مکتب حضرت زهرا(س) بسیار پر اهمیت‌تر از عزاداری در این ایام است که امیدواریم این پیام‌ها در جامعه زنده‌تر از گذشته باشد. همچنین باید تلاش کنیم مسجدمحوری به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد و مردم مسجد را به‌عنوان پایگاهی برای رشد، ارتقا، تربیت نسل جوان، کمال‌بخشی به جامعه و محلی برای حل مشکلات خود بشناسند.

وی تصریح کرد: در برخی موارد مشکلات مردم کوچک و جزئی است و مسئولان باید به این مشکلات جزئی نیز توجه ویژه داشته و آن‌ها را رفع کنند تا به این صورت مشکلات کوچک مردم به یک بحران چندساله تبدیل نشوند. در واقع حل این‌گونه مشکلات جامعه به امکانات زیادی نیاز ندارد و تنها با یک برنامه‌ریزی دقیق درمیان مسئولان رفع خواهند شد که من در اینجا درخواست دارم بیش از گذشته به این مسائل مردم توجه شود.

نکونام با اشاره به ماجرای دانشجویی دانشگاه تهران در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲، یادآور شد: ۱۶ آذرماه روز دانشجو است که این روز در پی شهادت چند دانشجو که به حضور یک مقام آمریکایی در ایران معترض بودند، به این نام ثبت شده است، این دانشجویان در راه استکبارستیزی به شهادت رسیدند و همین موضوع می‌تواند به چراغ راه جنبش‌های دانشجویی تبدیل شود چراکه دانشجو مؤذن جامعه است و این قشر نقش مؤثری در جهت‌‌دهی به جامعه در مسائل دینی، ارزش‌های الهی، استکبارستیزی و... برعهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: امروز آمریکا به پرچم‌دار جبهه باطل تبدیل شده است و تمامی شرارت‌های جهان از این کشور نشأت می‌گیرد، آمریکا رژیم صهیونیستی را در منطقه با هدف مشخصی مستقر کرده و مسلمانان را درمقابل یکدیگر قرار داده‌اند همچنین آمریکا مراکز جهانی مانند سازمان ملل متحد را دراختیار خود قرار داده و امپراطوری رسانه‌ای در دنیا ایجاد کرده ‌و تمامی توان خود را در راه مقابله با ایران به کار گرفته است.

انتهای پیام
captcha