از بهره‌برداری 656 پروژه محرومیت‌زدایی تا آب‌رسانی به 110 روستا در فارس
کد خبر: 4103851
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

از بهره‌برداری 656 پروژه محرومیت‌زدایی تا آب‌رسانی به 110 روستا در فارس

اولین جشن جهاد آبرسانی به ۱۱۰ روستای فارس و آئین بهره‌برداری از ۶۵۶ پروژه‌ عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور فرمانده‌کل سپاه در شیراز برگزار شد.

جشن جهاد آبرسانی و افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، اولین جشن جهاد آبرسانی به ۱۱۰ روستای فارس و آئین بهره‌برداری از ۶۵۶ پروژه‌ عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس امروز، ۱۰ آذرماه با حضور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان استان در سالن کوثر پادگان امام حسین(ع) شیراز برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم گفت: امروز آیین بهره‌برداری از اجرای شبکه آب شرب ۱۱۰ روستا، بهره‌برداری از ۳۳۶ پروژه مربوط به بسیج سازندگی، ۲۴۰ پروژه مربوط به قرارگاه احمدبن‌ موسی و ۸۰ پروژه مربوط به معاونت مهندسی استان و بهره‌برداری از بنه ماشین آلات مهندسی بسیج سازندگی استان فارس و همچنین آغاز عملیات پروژه‌های محرومیت‌زدایی برای محلات کم‌برخوردار شیراز توسط شهرداری شیراز انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه ۳۷۲ روستا در طرح جهاد آبرسانی استان قرار گرفت که در قالب ۴۵ پروژه، ۲۰ شهرستان و جمعیت ۳۰۴ هزار نفر را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: در ۱۱۰ روستایی که آب شرب آن‌ها امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد ۵ حلقه حفر چاه، ۸ مورد کف‌شکنی،  ۱۳ مورد تست پمپاژ،  نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر اجرای شبکه آب، ۸ مورد تجهیز چاه و... داشتیم که تاکنون نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است. بقیه پروژه را نیز قصد داریم تا پایان سال به پایان برسانیم که جمعاً بیش از ۵۰۰ کیلومتر اجرای شبکه آبرسانی در استان فارس است.

فرمانده سپاه فجر فارس، مسکن محرومان، آبرسانی کشاورزی، مراکز بهداشتی و درمانی، مجموعه ورزشی و فرهنگی و... را ازجمله پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی بسیج برشمرد و گفت: جمعاً ۳۳۶ پروژه به ارزش ۲۴۹ میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان است.

بوعلی با یادآوری اینکه قرارگاه احمدبن موسی(ع) با  هدف رسیدگی به وضعیت محله‌های کم‌برخوردار شیراز در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و عمرانی راه‌‌اندازی شد، گفت: در استان با تدبیر استاندار، قرارگاهی را با ریاست ایشان تحت عنوان قرارگاه صیانت از سومین حرم اهل بیت(ع) تشکیل دادیم که تمام دستگاه‌هایی که می‌توانند با قرارگاه احمدبن موسی هم‌افزا باشند در این قرارگاه عضو هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون محرومیت‌زدایی در شورای شهر شیراز  گفت: قرارگاه احمدبن موسی(ع) نیز عضو ثابت این کمیسیون است که آنچه در شهر شیراز قرار باشد انجام شود به صورت هماهنگ با تدبیر استاندار، شورای شهر و قرارگاه احمدبن موسی انجام می‌شود.

فرمانده سپاه فجر فارس، احداث و تجهیز کارگاه‌های اشتغالزایی، مجمع فرهنگی و مذهبی، مرمت منزل محرومان و مساجد، تعمیر درمانگاه، احداث کتابخانه و دارالقرآن و... را از جمله فعالیت‌های  قرارگاه احمدبن موسی دانست و گفت: امروز در ۴۱ محله، احداث مسجد، حسینه، فاضلاب شهری، ایستگاه اتوبوس، بهسازی معابر و... کلنگ‌زنی خواهد شد که اعتبار آن بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام
captcha