فرهنگ وقف برای خرید و اهدای کتاب را احیا کنیم
کد خبر: 4103405
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳

فرهنگ وقف برای خرید و اهدای کتاب را احیا کنیم

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش قم در نشست کتابخوان نوسوادان بر احیای فرهنگ وقف برای خرید و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد.

نشست کتابخوان نوسوادان با موضوع «نماز و بسیج» همزمان با هفته بسیج، در قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، نشست کتابخوان نوسوادان با موضوع «نماز و بسیج» همزمان با هفته بسیج، با حضور محمدرضا قاسمی‌نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، در کتابخانه مرکزی قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، قاسمی‌نیا با اشاره به نقش نشست‌های کتابخوان در ترویج کتابخوانی گفت: نشست‌های کتابخوان، بهانه‌ای است برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با توجه به همکاری‌های مشترک اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و نهضت سواد‌آموزی، خوشحالیم که به بهانه هفته کتاب، نشستی با محور کتاب و با حضور نوسوادان تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: مطالعه و علم آموزی در اسلام جایگاه والایی دارد و از این حیث، کتابخانه نیز همچون مسجد مکانی مقدس است؛ چرا که زمانی که در کتابخانه حضور داریم، در محضر دانشمندان و بزرگان هستیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم تصریح کرد: فرهنگ کتابخوانی از خانواده شکل می گیرد و پدر و مادر کتابخوان، فرزندان کتابخوان نیز تربیت می کنند؛ بنابراین یکی از برنامه‌های ما برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌تواند در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و اهمیت کتابخوانی به زوج‌های جوان باشد.

قاسمی‌نیا با تاکید بر نقش فرهنگ وقف در ترویج کتاب و کتابخوانی بیان کرد: یکی از فرهنگ‌های خوب که می‌تواند در حوزه کتاب و کتابخوانی تحول آفرین باشد، ترویج فرهنگ وقف کتاب است.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر واقفین در زمینه ساخت مدرسه یا کتابخانه فعالیت می‌کنند اما این کافی نیست و باید وقف‌های زیادی در جهت اهدا و خرید کتاب صورت گیرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم همچنین در پایان با اشاره به هفته بسیج گفت: در سخنان اخیر مقام معظم رهبری مدظله العالی بر اهمیت خودسازی و معنویت بسیجیان تاکید شد و این نشست نیز که با موضوع بسیج و نماز تشکیل شده است بر همین نکته تاکید دارد؛ چرا که بسیج یعنی مبارزه با دشمن بیرون و نماز خط مقدم مبارزه با دشمن درون است.

انتهای پیام
captcha