انتقام خون شهید سلیمانی رسالت مهم هنرمندان است + فیلم
کد خبر: 4102993
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
معاون هنری حوزه هنری:

انتقام خون شهید سلیمانی رسالت مهم هنرمندان است + فیلم

علی فروزانفر در نشست خبری «کاروان هنری روایت حبیب» گفت: یکی از رسالت‌های مهم هنرمندان خلق کارهایی است که به واسطه آنها زمینه انتقام خون شهید سردار سلیمانی فراهم آید.

انتقام خون شهید سلیمانی رسالت مهم هنرمندان استبه گزارش ایکنا؛ نشست خبری دومین رویداد ملی «کاروان هنری روایت حبیب» با حضور علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری و سیدمهدی ابطحی، دبیر دومین کنگره «کاروان هنری روایت حبیب»، امروز هفتم آذر برگزار شد.

در ابتدای جلسه فروزانفر گفت: بزرگداشت یاد و نام سردار دلها یک وظیفه شرعی، ملی و انقلابی است و حوزه هنری وظیفه خود می‌داند برنامه ثابتی در این راستا داشته باشد. «کاروان هنری روایت حبیب» اقدامی در همین جهت است.

وی افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی محدود به ایام شهادت ایشان نیست بلکه شیوه و سیره زندگی ایشان باید در تمامی مراحل زندگی همراه ما باشد. برنامه‌های این کاروان از یک ماه قبل از شهادت سردار دلها کار خود را آغاز کرده و در سالروز شهادت سردار دلها در مزارشان به کار خود پایان می‌دهد. رویداد «شهید عزیز ماست» برنامه دیگر حوزه هنری در ایام شهادت سردار سلیمانی است. این برنامه با محوریت تولیدات هنری دانش‌آموزی و با مشارکت هیئت هنر برنامه‌ریزی می‌شود.

فروزانفر درباره بخش‌های مختلف این کاروان هنری چنین توضیح داد: هنرهای نمایشی، نقالی، پرده‌خوانی، نمایشگاه عکس و تجسمی، محفل نقد کتاب، کارگاه هنر‌های تجسمی، شب خاطره، ویژه برنامه کودکان، شعر، موسیقی و سرود قسمت‌های مختلف «کاروان هنری روایت حبیب» را شکل می‌دهد. در ضمن این آئین در استان‌های خراسان رضوی، مازندران، خراسان شمالی،کیش، فارس،خوزستان، یزد،آذربایجان،کرمان،تهران و کرمانشاه، استان‌هایی هستند که میزبان این کاروان هنری خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید زمینه را برای انتقام خون سردار سلیمانی با کارهایشان فراهم کنند گفت: یکی از رسالت‌های مهم هنرمندان خلق کارهای است که به واسطه آن زمینه انتقام خون شهید سردار سلیمانی فراهم آید این امر وظیفه‌ای است که از هنرمند گرفته تا مسئول همه به آن مکلف هستند.

فروزانفر با بیان اینکه در «کاروان هنری روایت حبیب» همه اقشار حضور دارند اظهار کرد: در تشییع پیکر پاک شهید سردار دلها به وضوح دیدیم مردم از هر قشری عاشقانه سردار سلیمانی را دوست دارند. تشییع پیکر ایشان همراهی با یک فرمانده جنگ نبود بلکه عشقی بود که به یک قهرمان ملی تقدیم می‌شد. این اتفاق در کاروان هنری روایت حبیب نیز وجود داشت چون از هر سلیقه و قشری مخاطب کارهای این برنامه بودند.

معاون هنری حوزه هنری با تاکید بر اینکه توجه به مخاطب کودک و نوجوان یک نگاه ویژه در این کاروان است تصریح کرد: سال گذشته کودک و نوجوان مورد خطاب این کاروان نبود. این مسئله یک نقصان به حساب می‌آمد برای همین تلاش شد تا در دوره دوم شاهد حضور این قشر در «کاروان هنری روایت حبیب» باشیم.

وی اضافه کرد: تمام همت حوزه هنری روی این امر استوار شده که «کاروان روایت حبیب» بین بدنه مردم باشد برای همین سعی شده از خاطره افرادی در این اتفاق بهره بریم که شاید تا به حال کسی آن را نشنیده باشد برای مثال خاطره یک هنرمند یا یک مهماندار و ... از سردار دلها. این شکل خاطره‌گویی نشان می‌دهد حاج قاسم سلیمانی تا ابد در دل مردم این سرزمین جا خواهد داشت.

سیدمهدی ابطحی، دبیر دومین کاروان هنری روایت حبیب، نیز بیان کرد: خدا را شاکریم در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی «کاروان هنری روایت حبیب» برای اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود این کاروان کار خودش را از جمعه 11 آذر در حرم امام رضا(ع) کار خود را آغاز و در 13 دی بر مزار شهید سردار قاسم سلیمانی به کار خود پایان خواهد داد. 11 استان میزبان این کاروان خواهند بود. نحوه انتخاب این استان‌ها نیز به گونه‌ای انتخاب شده که پراکندگی قومی در آن لحاظ شود تا از هر دین و قومی فرصت بیان خاطراتشان را از سردار دلها داشته باشند. سردار دلها منحصر به دین و کشور خاص نیست بلکه آرمان‌های وی مخاطبانش همه آزادگان جهان هستند.

وی درباره جامعه هدف این کاروان هنری نیز توضیح داد: توده مردم با محوریت خانواده، مردمی که از مزایای فرهنگی کم سود برده‌اند و هنرمندان هر استان جامعه هدف این کاروان هنری هستند. در این کاروان هر استان شعاری خاص با محوریت سردار دلها برای خود انتخاب کرده‌اند.

ابطحی درباره بخش ویژه کودکان گفت: همانگونه که آقای فروزانفر اشاره کردند توجه به مخاطب کودک یکی از اهداف ویژه ما در برگزاری این کاروان است زیرا کودکان یکی از اقشاری بودند که سردار سلیمانی به آنها علاقه ویژه‌ای داشت. در  همین راستا برنامه‌ای تحت عنوان قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب برگزار خواهیم کرد.

وی درباره بخش شب خاطره‌ها اظهار کرد: حوزه هنری مدت‌هاست برنامه شب خاطرها را برگزار می‌کند. «کاروان هنری روایت حبیب» نیز با توجه به استقبالی که از این برنامه به عمل آمده آن را در میان بخش‌های خود جا داده است. استقبال از شب خاطره‌ها در دوره اول بسیار چشمگیر بود و افرادی خاطراتشان را از سردار دلها بیان می‌کردند تازگی داشت امیدواریم این اتفاق در دور دوم تکرار شود.

ابطحی گفت: تمام تلاش و همت ما این است که خاطره‌گویی‌ها شکلی مستند داشته باشد. البته با رعایت ویژگی‌های بومی هر استان برای همین هیئت داوران روی آثار دقت ویژه خواهند داشت. رویکرد حوزه هنری تنها متکی به نگاه رزم نیست بلکه نگاهی مردمی به مقاومت دارد بدون اینکه بخواهد دسته‌بندی سیاسی یا جناحی را مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام
captcha