ایجاد ارتباطات مطلوب بین خراسان‌جنوبی و قرقیزستان
کد خبر: 4102585
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵

ایجاد ارتباطات مطلوب بین خراسان‌جنوبی و قرقیزستان

سفیر قرقیزستان در ایران اظهار کرد: امیدواریم با افزایش تعاملات، شرکای تجاری خوبی را از دو کشور پیدا کرده و تلاش خواهیم کرد که ارتباطات خوبی را بین خراسان‌جنوبی و قرقیزستان پایه گذاری کنیم.

تورداکن سی دیکف، سفیر قرقیزستان در ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، تورداکن سی دیکف، سفیر قرقیزستان در ایران امشب ۵ آذرماه در جریان سفر به خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از میزبانی و مهمان‌نوازی گرم استاندار خراسان جنوبی، گفت: امروز در بیرجند و خراسان جنوبی روز پرثمری را گذارندم و ابتدا از واحدهای صنعتی و کارخانجات استان بازدید داشتم.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی وجود دارد، بیان کرد: نشست بسیار خوبی با نمایندگان بخش خصوصی و دولتی خراسان جنوبی در راستای معرفی ظرفیت‌های قرقیزستان و خراسان جنوبی داشتیم.

سفیر قرقیزستان به ملاقات خود با استاندار خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این نشست پیشنهادت خوبی برای ایجاد تعاملات ارائه شد که خیلی جالب بود و با تحقق این پیشنهادت می‌توانیم همکاری خیلی خوبی را  در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، حمل و نقل و ترانزیت پایه گذاری کنیم.

وی دیدار با استاندار خراسان جنوبی، ملاقات جالب و سودمند و فرصتی ویژه دانست و گفت: با حضور در خراسان جنوبی فرصت همکاری جدیدی را پیدا کردم.

سفیر قرقیزستان در ایران اظهار کرد: امیدواریم با افزایش تعاملات، شرکای تجاری خوبی را از دو کشور پیدا کرده و تلاش خواهیم کرد که ارتباطات خوبی را بین خراسان‌جنوبی و قرقیزستان پایه گذاری کنیم.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بسته و جزوه‌ای جامع و مکتوب از ظرفیت‌های استان در اختیار سفیر قرقیزستان قرار گرفت که ایشان اعلام آمادگی کردند که این ظرفیت‌ها را به کشورشان انعکاس دهند.

وی افزود: امیدواریم با تحویل این بسته و معرفی ظرفیت‌های استان، مجوزات لازم را اخذ نموده تا مقدمات کار بین تجار و سرمایه گذاران دو طرف فراهم و در آینده اقدامات خوبی رقم بخورد.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برای ایجاد تعامل با کشور قرقیزستان دارد، بیان کرد: اشترکات فرهنگی و دینی زیادی بین کشور ایران و قرقیزستان وجود دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ظرفیت‌های متنوع در زمینه‌های مختلف در خراسان جنوبی و قرقیزستان زمینه و بستر را آماده می‌کند که سطح مبادلات تجاری را گسترش دهیم.

قناعت با اشاره به روز پرکار سفیر قرقیزستان در خراسان جنوبی و شهر بیرجند، گفت: در ابتدا منطقه ویژه اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان مورد هدف بازدید سفیر قرار گرفت و پس از آن هم در نشستی با فعالان اقتصادی، ظرفیت‌های استان معرفی شد که نشستی پربار و خوب بود؛ همچنین در نشستی با سفیر قرقیزستان در محل استانداری ظرفیت‌های استان در زمینه صنایع، معادن، کشاورزی، مبادلات تجاری، دام و طیور و گردشگری معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با معرفی ظرفیت‌ها تعاملات خوبی بین خراسان جنوبی و قرقیزستان در زمینه‌های مختلف رقم بخورد.

انتهای پیام
captcha