تشکیلات جبهه‌ای قرآنیان چهارمحال‌وبختیاری تأسیس شود
کد خبر: 4102313
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۲

تشکیلات جبهه‌ای قرآنیان چهارمحال‌وبختیاری تأسیس شود

رئیس جامعه قرآنی عصر چهارمحال‌وبختیاری گفت: باید از جزیره‌ای عمل کردن در فعالیت‌های قرآنی پرهیز شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب از ما خواسته‌اند تشکیلات جبهه‌ای را راه‌اندازی کنیم لذا می‌طلبد قرآنیان چهارمحال‌وبختیاری بر تأسیس این تشکل اهتمام داشته باشند تا همگی یک‌دست شویم.

سیدعبدالله میراحمدی، رئیس جامعه قرآنی عصر چهارمحال و بختیاری

سیدعبدالله میراحمدی، رئیس جامعه قرآنی عصر چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌‌وگو با ایکنا از استان در پاسخ به این پرسش که چرا در تربیت چهره‌های قرآنی و قاریان و حافظان جدید در استان چندان موفق نبوده‌ایم؟ اظهار کرد: برای پاسخ به این پرسش باید وضعیت و نحوه آموزش و جذب و ماندگاری مخاطبان در کلاس‌های آموزشی قرآن و تربیت معلمان و مدرسان توانمند و متخصص مورد ارزیابی قرار گیرد و نهادهای متولی قرآنی و دستگاه‌های مربوط باید پاسخ بدهند که چرا چهره‌های جدید قرآنی معرفی نمی‌کنند؟

وی با ذکر اینکه گروه‌های مردمی قرآنی از جمله جامعه قرآنی عصر ضعف را در امر آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی حس کرده‌ و به میدان آمده‌اند، ادامه داد: امروز ما لااقل در استان خودمان، شاهد چهره‌ها، مسابقات و جوایز تکراری هستیم و می‌طلبد مسئولان به‌دور از نگاه آماری و گزارشی مشخصاً بگویند چه کاری در زمینه جذب و تربیت و آموزش قرآنی انجام داده و کدام خروجی را به‌دست آورده‌اند؟ اگر دستاوردی بوده پیشنهاد می‌شود اسامی این چهره‌های جدید را به خبرگزاری قرآنی اعلام کنند تا با آنان گفت‌وگو صورت بگیرد و منتشر شود.

این مدرس دانشگاه در استان اعتبارات فرهنگی و قرآنی ادارات و دستگاه‌های قرآنی و غیرقرآنی را که صرف تربیت چهره‌های قرآنی نمی‌شود یادآور شد و بیان کرد: تا کنون کدام دستگاه اجرایی وجود دارد که موفق به پرورش و معرفی یک چهره قرآنی از میان کارمندان زیرمجموعه خود شده باشد؟ یقیناً قاریان و مرتلان و حافظانی که در این یا آن مسابقه و جشنواره حائز مقامی می‌شوند، به‌صورت خودجوش و با اتکا به تلاش و سرمایه‌گذاری خودشان به این مرتبه رسیده‌اند.

میراحمدی با تأکید بر اینکه هر فردی مسئول است باید پاسخگو باشد، گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در مورد اعتبارات و سرفصل‌هایی که ذیل عنوان فرهنگی و قرآنی دریافت می‌کنند توضیح بدهند که چگونه در خدمت به قرآن کریم و انجام فعالیت‌های قرآنی هزینه می‌شود؟

این فعال باسابقه قرآنی در استان با اشاره به ظرفیت عیسی خورشیدی، حافظ بین‌المللی قرآن کریم در استان، تصریح کرد: پرسش اینجاست که تا کنون از این ظرفیت تا چه میزان در جهت تربیت حافظان استان استفاده شده است؛ اگر ایشان در شهری مثل تهران زندگی می‌کرد آیا این برخورد را با او شاهد بودیم؟

ضرورت ایجاد گفتمان مشترک قرآنی در استان

میراحمدی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود قرآنیان استان به‌دنبال راهکارهایی برای گفتمان‌سازی قرآنی باشند تا جامعه قرآنی به‌مدد این گفتمان به‌هم متصل شوند و در مورد ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی و پرورش چهره‌های جوان قرآنی همفکری و هم‌افزایی کنند.

رئیس جامعه قرآنی عصر استان با تأکید بر اینکه با شرایط امروز کمتر کسی طالب یادگیری و قرار گرفتن در وادی فعالیت‌های قرآنی است و این کار را دشوار می‌کند، گفت: چگونگی جذب مخاطبان با اتکا به شیوه‌های نوین جذب در همین گفتمان قرآنی باید مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد؛ باید از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب از ما خواسته‌اند تشکیلات جبهه‌ای تأسیس کنیم، می‌طلبد ما قرآنیان چهارمحال‌وبختیاری نیز تشکیلات جبهه‌ای قرآنی راه‌اندازی کنیم و همگی یک‌دست شویم.

میراحمدی ادامه داد: وقتی که این جبهه قرآنی تشکیل شد طبعاً جذب قرآن‌آموزان در کلاس استاد خورشیدی هم با کمک نیروهای این جبهه اتفاق می‌افتد و همه فعالیت‌های قرآنی به‌صورت هماهنگ و هم‌افزا سامان می‌یابد؛ کارهایی از این دست مستلزم بودجه آن‌چنانی هم نیست، ضمن اینکه خیران نیز به این تشکیلات جبهه‌ای می‌پیوندند؛ حمایت خیران وقتی اتفاق می‌افتد که از کار قرآنی خروجی ببینند.

وی با یادآوری اینکه مدیران قرآنی باید در کف میدان به‌صورت جهادی کار کنند، گفت: شایسته نیست که یک مسئول، دوره آموزشی و تخصصی را به بهانه نبود مخاطب و تقاضا یا استقبال لازم برگزار نکند، امروزه باید مخاطب‌سازی صورت بگیرد و شیوه‌های نوین تبلیغات و جذب مخاطب در این راستا مورد توجه باشد.

میراحمدی در پایان گفت: مدیران اگر قرآنی و دغدغه‌مند باشند قطعاً راهکاری می‌اندیشند و مسیری برای فعالیت باز می‌کنند، آنان کوتاه نمی‌آیند و کار را رها نمی‌کنند. همچنین از قرآنیان نیز انتظار می‌رود که در حالت ایستایی نباشند بلکه اگر به برکت نام قرآن مسئولیتی به‌دست می‌گیرند آن‌را به مثابه آغاز حرکت بدانند، مطالبه‌گر باشند، شفاف‌سازی کنند و پاسخگو باشند.

انتهای پیام
captcha