روزمرگی مشکل جدی مدیریتی در کشور است
کد خبر: 4101543
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد:

روزمرگی مشکل جدی مدیریتی در کشور است

امام جمعه موقت تهران در مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی کشور روزمرگی است، گفت: من از استاندار جدید تهران خواهش می‌کنم که در کنار انبوه مسائل چند ساعت وقت برای آینده استان تهران بگذارند. نگاه‌های بلند کشور را می‌سازد و نگاه‌های کوتاه‌مدت برای کشور یک آسیب و تهدید است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، در مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید تهران که صبح امروز، سه‌شنبه اول آذر، در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد با تشکر از خدمات ارزشمند و تلاش خستگی‌ناپذیر محسن منصوری در دوران مدیریت استان تهران برای فخار؛ استاندار جدید استان تهران آرزوی موفقیت کرد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) به نقل از امام علی(ع) درباره خصایص پیامبر اکرم(ص) گفت: حضرت می‌فرمایند سکوت پیامبر اکرم(ع) در چهار محور حلم، حذر، تقدیر و تفکر بود. بنده از این چهار محور به سکوت در حذر یا دوراندیشی اشاره می‌کنم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی کشور روزمرگی است، گفت: من از استاندار جدید تهران خواهش دارم در کنار انبوه مسائل چند ساعت وقت برای آینده استان تهران بگذارند. نگاه‌های بلند کشور را می‌سازد و نگاه‌های کوتاه‌مدت برای کشور یک آسیب و تهدید است.

امام جمعه موقت تهران افزود: بعد حضرت توضیح می‌دهند که این دوراندیشی پیامبر اکرم(ص) در چهار حوزه بود. اولین حوزه خلق الگو برای مردم از سوی مدیران با رفتار و نه سخن است. مردم محصول ما هستند و هر جا مشکلی می‌بینیم باید به خودمان بازگردیم. پیامبر(ص) می‌اندیشیدند برای اینکه بهترین را انتخاب کنند تا دیگران با اقتدای به او در بهترین راه قدم بردارند.

ابوترابی‌فرد دومین حوزه دوراندیشی را ترک کار ناپسند و ناشایست خواند و گفت: این برای آن است که دیگران هم مانند او از آن راه خطا فاصله بگیرند و از آن بپرهیزند.

وی حوزه سوم دوراندیشی را تلاش و فکر برای انتخاب رأی صحیح در جهت اصلاح کار امت خواند و گفت: تصمیماتی که می‌خواهد امروز را مدیریت کند اما مشکلات فردا را افزایش می‌دهد همان‌ها منشأ مشکلات امروز نیز هست. من از نمایندگان مجلس خواهش دارم که فقط دوره نمایندگی خود را نبینند به نیم قرن بعد نگاه کنند تا در آن زمان مورد تحسین مردم قرار بگیرند.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: بنده در دوران نمایندگی مجلس بیان می‌کردم ما و آمریکا و متحدانش برای خلق مشکل هماهنگ عمل می‌کنیم؛ آنها با تحریم درآمدهای کشور را به حداقل کاهش می‌دهند و ما با مصوبات خود هزینه‌های کشور را به حداکثر می‌رسانیم و اینها دو لبه قیچی هستند.

وی با اشاره به دو بال کاهش حداکثری هزینه‌ها و افزایش حداکثری درآمدهای مالیاتی در بودجه اضطراری دولت انگلستان گفت: اصل مسئله همین است و اگر بودجه 1402 بر روی این دو پایه بود امیدبخش است اما اگر نگاه بودجه به افزایش هزینه‌ها بدون نگاه به درآمدهای پایدار بود آسیب‌آفرین و تورم‌زا است و این معمای پیچیده‌ای نیست.

ابوترابی‌فرد با اشاره به قیام برای خیر دنیا و آخرت مردم به منزله حوزه چهارم‌ دوراندیشی از سوی پیامبر(ص) گفت: من مسائل امروز کشور را مانند دوره دفاع مقدس برای ایران، منطقه و جهان اسلام پیام‌آور اقتدار و عزت برای فهم درست مشکلات و فهم واقعی مسائل اصلی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی می‌دانم که باید با تدوین یک نقشه راه درست برای برون‌رفت از این تنگناها همراه شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که ملت بزرگ ایران با عقلانیت و ایمان راه را برای خلق قدرت دیگری فراروی کشور هموار کنند و مسئولان با تکیه بر خدای سبحان و رصد درست مسائل و راه‌های مبتنی بر دانش، علم و نگاه بلندمدت مسیر حرکت ملت را هموار نمایند.

انتهای پیام
captcha