راه‌اندازی پویش «حبیب» به همت سازمان بسیج اصناف + صوت
کد خبر: 4101457
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
حسن‌پور در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

راه‌اندازی پویش «حبیب» به همت سازمان بسیج اصناف + صوت

رئیس سازمان بسیج اصناف از راه‌اندازی پویش «حبیب» در هفته بسیج خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این پویش شناسایی و تجلیل از کسبه امین در سراسر کشور است.

غلامرضا حسن پورر ئیس سازمان بسیج

غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف در گفت‌وگو با ایکنا، در تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج گفت: یکی از دستورکارهای سازمان بسیج اصناف در هفته بسیج انجام اردوی جهادی و تخصصی با مشارکت 600 گروه هست که در سراسر کشور انجام خواهد شد و اعضای و مشارکت‌کنندگان به روستاها و مناطق محروم اعزام می‌شوند و تعمیرات لوازم خانگی و تأمین لوازم خانگی انجام خواهد شد و حتی آرایشگر، شیشه‌بر و آهنگر هم مشارکت دارند.

وی افزود: اعضای اردوی جهادی در روستاها حضور پیدا می‌‎کنند و مشکلات مردم را برطرف خواهند کرد و یکی از مزیت‌های این اردوی جهادی تخصصی بودن آن است که می‌تواند بر غنای بیشتر این اردوی بیفزاید.

راه‌اندازی پویش حبیب در هفته بسیج

رئیس سازمان بسیج اصناف از آغاز پویش «حبیب» در هفته بسیج خبر داد و گفت: یکی از کارهای دیگری که در هفته بسیج در دستورکار سازمان بسیج اصناف قرار گرفته است، راه‌اندازی پویش حبیب است. هدف از راه‌اندازی پویش حبیب، شناسایی و تجلیل از کسبه امین در سراسر کشور است، کسبه‌ای که از سوی مردم معرفی و شناسایی می‌شوند و به آنها رأی داده می‌شود.


بیشتر بخوانید:

حسن‌پور ادامه داد: این پویش تا دهه فجر ادامه پیدا می‌کند و در هر شهرستان 10 تا 20 نفر از کسبه امین از سوی مردم انتخاب می‌شوند و در سطح استان از آنها تجلیل به عمل می‌آید و در نهایت از میان منتخبان، 500 نفر از کسبه امین در سطح کشوری مورد تجلیل و تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به این مطلب که موضوعات مرتبط با جهاد تبیین در اولویت بسیج اصناف قرار و کسبه قرار دارد، عنوان کرد: همه حوزه‌ها و پایگاه‎هایمان آمادگی دارند در این زمینه فعالیت مؤثر و اثرگذاری مانند برگزاری همایش و جلسات تخصصی داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج اصناف با اشاره به شعار هفته بسیج گفت: «بسیج خدمتگزار مردم» شعار هفته بسیج است و ما هم در تبعیت از این شعار به مردم خدمت خواهیم کرد و حتی مشکلاتی که کسبه و اصناف با آن مواجه هستند را تا حد امکان و توان مرتفع خواهیم ساخت.

به گفته حسن‌پور در هفته بسیج، همه صنوف مشارکت خواهند داشت و میان هیچ یک از صنوف تبعیض صورت نگرفته است.

تلاش برای حل مشکلات صنفی کسبه

وی با اعلام اینکه در پیشبرد برنامه‌‎هایمان برای هفته بسیج با اتاق اصناف ایران همکاری تنگاتنگی وجود دارد، گفت: تلاشمان این است با همکاری اتاق اصناف و نهادهای مرتبط اقتصادی تلاش می‌کنیم مشکلات مالیاتی و صنفی اصناف و کسبه حل و فصل شود تا کسب و کار آنها رونق بگیرد. به هر حال موانع اقتصادی بسیار است و باید این موانع رفع شوند.

رئیس سازمان بسیج اصناف از استقبال گسترده استان‌ها از پویش حبیب خبر داد و در این رابطه عنوان کرد: واقعاً استان‌های خراسان جنوبی و یزد بسیار تحسین‌برانگیز و قابل توجه بوده است، البته استقبال سایر استان‌ها خوب بوده اما این دو استان مشارکت بسیاری در پویش دارند.

وی در پایان گفت: در رابطه با جهاد تبیین باید نکته‌ای را هم یادآوری کنم و اینکه برنامه‌های مرتبط با جهاد تبیین از مهر ماه آغاز شده اما در هفته بسیج توسعه پیدا کرده است و در این راستا روز گذشته در خدمت کسبه محترم شهرستان ورامین بوده‌ام و جلسه بسیار خوبی بود و قرار است روز شنبه هم در ملارد حضور پیدا کنم. به طور کلی تمام اصناف در تمام شهرستان‌ها، تکایا و حسینیه‌های واقع در بازار در این زمینه فعالیت دارند.

کد

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha