لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت وارد صحن مجلس می‌شود
کد خبر: 4100807
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
به‌زودی

لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت وارد صحن مجلس می‌شود

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از اتمام بررسی لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت در کمیسیون‌ تخصصی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر این لایحه وارد صحن علنی مجلس شود، یکی از مفاد این لایحه اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات است.

فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی امروز، ۲۸ آبان‌ماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه دغدغه‌ها در حوزه اجتماعی و خانواده باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: جامعه سیاسی، فرهنگی، دانشجویی و کارآفرینی در حوزه زنان نیازمند توجه جدی است، امیدواریم با روی کار آمدن دولت مردمی، مسائل مورد تأکید مجلس شورای اسلامی محقق شود.

قاسم‌پور افزود: برای حل مشکلات کشور باید افراد شایسته در جریان انقلابی و جبهه مردمی وارد حوزه‌های مدیریتی شوند، این مسئله در انتصابات باید مورد توجه وزرا، رئیس جمهور و استانداران قرار بگیرد.

استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی سهم‌خواهی نیست

وی با اشاره به اینکه زنان در ایران یک ظرفیت بسیار بزرگ هستند، گفت: استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی جنس سهم‌خواهی ندارد، زنان توانمند بسیاری در بستر و گفتمان انقلاب اسلامی رشد کرده‌اند و استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی این پیام را مخابره می‌کند که انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به زنان به‌عنوان قشر مهمی از جامعه دارد، انقلاب اسلامی باید از زنانی که خود تربیت کرده است به نحو احسن استفاده کند.

قاسم‌پور با بیان اینکه دولت باید با تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی برای هدایت بودجه و برنامه‌ها به استان‌ها تلاش کند، یادآور شد: برخی از شاخص‌ها در حوزه زنان در چهارمحال و بختیاری قابل قبول نیست و باید زنان نقش پررنگ‌تری در جامعه داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی وام‌دار جبهه مردمی انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: تعامل با بدنه مردمی برای جریان فکری و سیاسی در حکمرانی مردم‌پایه ضرورت است و باید به سمت آن حرکت کنیم، مردم سرمایه کشور هستند و همیشه باید برای انقلاب اسلامی باقی بمانند تا گفتمان انقلاب اسلامی شکوفاتر شود.

برای جهاد تبیین شب و روز نشناسیم

وی با بیان اینکه تجربیاتی که اکنون در کشور در حال کسب شدن است، خوشایند نیست، تصریح کرد: باید از توان جبهه مردمی انقلاب اسلامی استفاده کنیم، دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگی لازم را در این خصوص انجام می‌دهند، به‌نظر می‌رسد هنوز چرخ‌دنده‌های دولت و مجلس در هم تنیده نشده است.

قاسم‌پور تأکید کرد: مردم انتظار خدمت از دولت و مجلس انقلابی را دارند، باید برای جهادتببین شب و روز نشناسیم، مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌‍ای بر روی این مسئله دارند و باید مورد توجه تمامی مسئولان باشد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از اتمام بررسی لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت در کمیسیون‌ تخصصی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر این لایحه وارد صحن علنی مجلس شود، یکی از مفاد این لایحه اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات است که در این لایحه برای حمایت از زنان که به‌دست پدر و برادر نیز به قتل می‌رسند، مجازات سنگین‌تری را در نظر خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون در آستانه یک‌سالگی ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرار داریم، یادآور شد: تاکنون ۳۰ درصد این قانون در کشور به مرحله اجرا درآمده است، برخی دستورالعمل‌های دولت باید باقوت برای تخصیص بودجه و توزیع در استان‌ها ابلاغ شود.

قاسم‌پور با تأکید بر اینکه به‌کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی در دولت سیزدهم یک مطالبه جدی است، تأکید کرد: در دیدار با استانداران، رئیس جمهور و وزرا به‌ کارگیری زنان شایسته و انقلابی در پست‌های مدیریتی مورد تأکید قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha