برنامه‌های هفته بسیج در کرمان تشریح شد
کد خبر: 4100088
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

برنامه‌های هفته بسیج در کرمان تشریح شد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: بعضی از برنامه‌های هفته بسیج شاخص کشوری و استانی هستند که میقات صالحین با رویکرد جهاد تبیین، اجتماع اقتدار بسیجیان و... از جمله این برنامه‌ها است.

سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمدعلی نظری‌، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امروز، ۲۵ آبان‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با گرامیداشت یاد شهدا و بیان اینکه بسیج مولود فکر امام راحل بود که در ابتدا برخی صحبت‌های امام(ره) در خصوص آینده بسیج و پیشرفت‌های آن در عرصه‌های مختلف را جدی نمی‌پنداشتند، گفت: فکر و اندیشه بلند امام راحل در مورد پیشرفت بسیج تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به نقش، قدرت تفکر و قدرت مردمی بسیج در صف شکنی دوران دفاع مقدس، بازسازی‌های پس از جنگ و دوران سازندگی، تأمین امنیت در جنوب شرق و... افزود: بسیجیان در عرصه علمی، پزشکی، هسته‌ای، نانو، بیو، دفاعی و... نیز ورود کرده و با حرکت جهادی آنها دستاوردهای بزرگ علمی، دفاعی، امنیتی، هوا فضا و... به دست آمده است.

سردار نظری با بیان اینکه اگر همکاری و مدیریت بسیجیان برای مهار کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی نبود تلفات کرونا بسیار بیشتر بود، افزود: بسیجیان نقش مهمی در تأمین امنیت جنوب شرق داشتند و در اغتشاشات اخیر نیز همراه نیروهای نظامی و انتظامی هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان در ادامه به برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و گفت: هفته بسیج از ۲۹ آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا ۵ آذر ادامه دارد. در این هفته تصویر حقیقی بسیج با معرفی خدمات بسیج در قالب برنامه‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها نمایش داده می‌شود و بعضی از برنامه‌ها نیز تا هفته مقاومت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بسیج به عنوان پرچمدار تمدن نوین اسلامی است، گفت: تبیین مکتب امامین انقلاب و نمایش قابلیت‌ها و دستاوردهای بسیج در طول ۴۳ سال از سیاست‌هایی است که در هفته بسیج پیگیری می‌شود. هدف اصلی در هفته بسیج، تجلی اعتلای بسیج با تأکید بر تبیین مجاهدت‌ها و بن‌بست شکنی‌ها در عمر ۴۳ بسیج مستضعفین است.

سردار نظری با بیان اینکه شعار هفته بسیج «بسیج خدمتگزار ملت ایران» انتخاب شده است و برنامه‌های این هفته در قالب قرارگاه‌های اعتلای بسیج پیش می‌رود، گفت: قرارگاه فضای مجازی با ۱۸ برنامه، قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی با ۱۶۸ برنامه، قرارگاه علمی با ۱۰۲ برنامه، قرارگاه فرهنگی اجتماعی با بیش از ۸۵۴ برنامه، قرارگاه تعلیم و تربیت با ۴۸ برنامه، قرارگاه تحقق محله اسلامی با ۴۸ برنامه و قرارگاه دفاعی امنیتی با ۴۸ برنامه، برنامه‌های هفته بسیج را برگزار می‌کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان تصریح کرد: برنامه‌های هفته بسیج شامل پروژه‌های محرومیت‌زدایی و مباحث عمرانی، ساخت و تعمیر مسکن مددجویان و مساجد، اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی، پروژه‌های آبرسانی، افتتاحیه طرح پیشرفت مدرسه، آزادی زندانیان غیرعمد، برگزاری بیش از هزار یادواره شهید تا هفته مقاومت و... است.

وی ادامه داد: بعضی از برنامه‌های هفته بسیج شاخص کشوری و استانی هستند که میقات صالحین با رویکرد جهاد تبیین، اجتماع اقتدار بسیجیان، اجرای برنامه عهدی با شهیدان، دیدار با خانواده شهدای بسیجی، افتتاح طرح شهید شهریاری(هر حوزه مقاومت یک حقوقدان)، رزمایش جهادی فاطمی۲، جشنواره اقتصاد مقاومتی و فرصت‌های شغلی، جشنواره جهادگران علم و فناوری، جشنواره فعالان فضای مجازی، تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی، برپایی محافل قرآنی و... از جمله دیگر این برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha