جزئیات برنامه‌های هفته بسیج در چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد
کد خبر: 4099845
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

جزئیات برنامه‌های هفته بسیج در چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی و تدابیر سپاه استان مبنی برپایی 1250 عنوان برنامه در قالب 30 برنامه محوری در استان در هفته بسیج، به تشریح اهم این برنامه‌ها پرداخت.

علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم ع

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) امروز ۲۴ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به‌مناسبت هفته بسیج با گرامیداشت چهل‌‌وسومین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل(ره) و پاسداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس و نیز شهدای دفاع از امنیت کشور، اظهار کرد: هفته بسیج از ۲۹ آبان تا هشتم آذرماه امسال با شعار «بسیج، خدمت‌گزار ملت ایران» گرامی داشته می‌شود و فرصت خوبی است تا دستاوردهای این مجموعه توسط سپاه به اطلاع مردم برسد.

وی با ذکر اینکه بسیج به تعبیر مقام معظم رهبری جزو پیکره مردم است، ادامه داد: بسیج یعنی کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند و در قانون اساسی نیز، دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی جزو وظایف ذاتی سپاه و بسیج تعریف شده و هر جا مأموریتی باشد مردم در قالب ساماندهی بسیج به میدان آمده‌لند؛ کار بسیج تمام‌کنندگی است و هر کجا بسیج برود، کار را تمام می‌کند.

بسیج؛ رهاورد انقلاب اسلامی

اکبری با اشاره به ضرورت امروز کشور مبنی بر جهاد تبیین و با تأکید بر اینکه تشکیل بسیج مستضفین از رهاوردهای انقلاب اسلامی است که نقش و اقدمات آن باید تبیین شود، گفت: برنامه‌های هفته بسیج با محوریت بیانیه گام دوم و بیانات مقام معظم رهبری در راستای تجلی اعتلای نام بسیج با اتکا به مخاطبان در همه اقشار از دانشجویان تا دانش‌آموزان، کارگران، کارمندان، کشاورزان و دیگر اقشار برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) با اشاره به ابلاغ سند راهبردی بسیج با افق 10 ساله اعتلای بسیج و آغاز اجرای آن، بیان کرد: اجرای این سند راهبردی در بین بسیجیان آغاز شده و یکی از رویکردهای این سند، توجه بسیجیان به تحقق شعار سال است که از سوی مقام معظم رهبری اعلام می‌شود؛ همچنین تبیین دستاوردهای بسیج در این سند مورد تأکید واقع شده است که هفته بسیج فرصت مناسبی برای این مهم است.

جزییاتی از سند راهبردی اعتلای بسیج

اکبری بیان کرد: در سند راهبردی اعتلای بسیج باید هشت الی 10 میلیون جوان مؤمن آماده کار و اعزام به میدان باید در سپاه و بسیج ساماندهی شوند و برکات این جوانان متوجه جمهوری اسلامی است؛ در این سند همچنین بر رسانه‌ای شدن اقدمات بسیج تأکید شده است که هفته بسیج می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی الگوهای تربیتی این نهاد، تبیین مکتب بسیج و حماسه‌آفرینی بسیجیان و تشریح فعالیت‌ها با محوریت امیدآفرینی و خدمت‌رسانی است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تدابیر سپاه استان مبنی برپایی 1250 عنوان برنامه در قالب 30 برنامه محوری در استان در هفته بسیج، گفت: برگزاری نشست‌های خبری، دیدار اقشار بسیج با نماینده ولی‌فقیه در استان، برپایی میزهای خدمت، برنامه نمایش اقتدار با حضور 14 هزار بسیجی استان، برپایی یادواه‌های شهدا و آبروی محله، سرکشی از خانوده شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا بخشی از قالب‌های برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج است.

اکبری ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای پویش‌های متنوع، مسابقات ورزشی، پیاده‌روی خانوادگی، پویش نذر خون، تجلیل از رسانه‌های فعال، نشست‌های بصیرتی و کارگاه‌های مهارتی، جشنواره‌های علمی، فرهنگی و هنری، اجراهای سرودهای پاتوقی و خیابانی، افتتاح پروژه‌های خدمت‌رسانی و غیره از اهم دیگر برنامه‌های سپاه استان در هفته بزرگداشت بسیج است.

فرمانده سپاه استان تصریح کرد: برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری و نیز چهارمین رویداد محتوای دیجیتال بسیج، نشست تبیینی اصحاب رسانه استان و نیز ویژه برنامه تلویزیونی هفته بسیج و پخش از سیمای جهانبین به مناسبت در پیش بودن این هفته در استان اجرا می‌شود.

پیشرفت؛ هویت مقابله با دشمنان در جنگ ترکیبی

اکبری با اشاره به حوادث اخیر، بیان کرد: دنیا باید بپذیرد که اسلام و انقلاب اسلامی و ایران قوی به نماد قدرت در جهان تبدیبل شده است اما دشمنان از بدو شکل‌گیری انقلاب اسلامی تلاش کردند که این اتفاق نیفتد و بعد از به راه انداختن جنگ داخلی و نتیجه نگرفتن از این دسیسه، جنگ خارجی را علیه نظام اسلامی و با اتحاد کشورهای مختلف دنیا با پیشتازی صدام به راه انداختند که در این جنگ تحمیلی نیز نتوانستند کاری از پیش ببرند، یعنی هویت مقدسی با عنوان دفاع مقدس ایجاد و به سند افتخار ما تبدیل شد.

فرمانده سپاه استان با اشاره به تلاش دشمن در جهت براندازی نظام اسلامی با بهره‌گیری از گروه‌های مسلح تکفیری و داعش، تصریح کرد: در این راستا لازم بود که نقشه منطقه و همسایگان ایران تغییر کند اما در این مسیر نیز شاهد شکل‌گیری هویت مقاومت و نیروهای مدافع حرم آل‌الله بودیم.

اکبری با اشاره به راه‌اندازی جنگ‌های ترکیبی و شناختی از سوی دشمن در زمان فعلی، گفت: در برابر این تلاش دشمن نیز باید به دنبال هویت‌سازی باشیم و هویت ما در این برهه از زمان، همان پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی و نظامی می‌باشد که اتفاق افتاده است؛ امروز توانایی بازدارندگی بسیار حائز اهمیت بوده و این قدرت به پشتیبانی ملت و خون شهدای والامقام محقق شده است.

انتهای پیام
captcha