ملکه ایمان شرط رسیدن به سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 4099759
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن قم:

ملکه ایمان شرط رسیدن به سبک زندگی اسلامی است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت قم با اشاره به اینکه ملکه ایمان پیش‌شرط رسیدن به سبک زندگی اسلامی است، گفت: شناخت کامل نفس خویش، ترسیم نقشه راه و مشخص کردن هدف زندگی، استقامت و صبر معیارهای رسیدن به سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قادر امینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین قادر امینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت قم در نشست قرآنی با محوریت سبک زندگی اسلامی که در مؤسسه آموزش عالی رهپویان سیدالشهدا(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: شناخت کامل نفس اولین قدم برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی است که انسان پنج «خود» فیزیکی، واقعی، آرمانی، معنوی و اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: مرحله بعدی برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی ترسیم نقشه راه است، نقشه تکامل مبانی است که بدون ساخت مبانی نمی‌توانیم به سبک زندگی اسلامی برسیم. برای ترسیم مبانی باید هدف از زندگی خویش را مشخص کنیم که از سبک زندگی الحادی و مادی دور شده و به سبک زندگی توحیدی برسیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت قم با اشاره به اینکه ملکه ایمان پیش‌شرط رسیدن به سبک زندگی اسلامی است، گفت: در روایت آمده است ایمان همه کاره انسان است «الْإِيمَانُ مَعْرِفَةٌ بِالْقَلْبِ وَ إِقْرَارٌ بِاللِّسَانِ وَ عَمَلٌ بِالْأَرْكَانِ: ايمان عبارت است از شناخت قلبی، اقرار به زبان، و عمل به اعضاى بدن و ارکان است.»

وی بیان کرد: شناخت علمی به تنهایی کافی نیست بلکه شناخت قلبی باید همراه آن باشد؛ پس از شناخت قلبی نیز باید اقرار زبانی باشد یعنی باید حق را تبیین و موضع‌گیری در برابر باطل داشته باشیم و استقامت در شخص مؤمن دیده شود. فردی که موضع او بر باد باشد مؤمن نیست بلکه منافق است و خیلی بدتر از مشرک و کافر است.

وی افزود: صبر مهم‌ترین معیار در سبک زندگی اسلامی و عجیب‌ترین معجون دنیا است که ۱۰۳ بار در قرآن تکرار شده و حضرت فاطمه(س) به برکت همین صبر به مقام والا رسید، در روایات آمده است که نبی گرامی اسلام، اولین شخص عالم هنگام وارد شدن حضرت فاطمه(س)، در برابر ایشان می‌ایستاد که‌ این‌ عضمت حضرت زهرا (س) را می رساند.

امینی یادآور شد: مرحله چهارم سبک زندگی اسلامی آموزش مهارت‌ها و عمل به مهارت‌های زندگی شاد است که سخت نگرفتن زندگی و به مشقت ننداختن دیگران، آراستگی در منزل از سمت زن و شوهر و حسن اخلاق از مواردی است که ما را به زندگی شاد می‌رساند.

انتهای پیام
captcha