روایت عمامه، عبا و آن ۲۵ نفر اردکانی
کد خبر: 4099376
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

روایت عمامه، عبا و آن ۲۵ نفر اردکانی

گروه جهادی شهید عبداللهی حوزه علمیه امام صادق(ع) اردکان با 25 طلبه فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون در بحران‌ها در کنار مردم بوده است.

گروه جهادی شهید عبداللهی حوزه علمیه امام صادق(ع) اردکانطلبه‌ها و روحانیون جهادی شهرستان اردکان در تمام لحظه‌های دشوار همچون پروانه به دور مردم می‌چرخند و هرکاری از دستشان بر بیاید، دریغ نمی‌کنند. حجت‌الاسلام حمید کمالی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان از فعالیت‌های این طلاب جهادی می‌گوید که در ادامه می‌خوانید:

گروه جهادی شهید عبداللهی حوزه علمیه امام صادق(ع) در سال 98 و برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا با 25 جهادگر طلبه تشکیل شد. لحظات پر التهابی بود، همه رسانه‌ها ایران را بمباران خبری کردند، وحشت عجیبی بین مردم افتاده بود و همه حتی از نزدیکان خود هم فراری بودند، بلافاصله در حوزه جلسه‌ای تشکیل دادیم، نیازمندی‌ها را بررسی کردیم و به چند گروه تقسیم شدیم.

پس از گروه‌بندی فعالیت‌ها شروع شد، ابتدا ماسک‌های دوخته شده توسط گروه‌های جهادی زنان را بین مردم توزیع می‌کردیم، یک گروه را به بیمارستان فرستادیم و در کارهای خدماتی، مسائل بهداشتی و آشپزخانه مشغول شدند. روزهای سختی در کفن و دفن داشتیم، نزدیکترین افراد به متوفیان هم حاضر به شست و شوی عزیزان خود نبودند و طلاب با فداکاری فراوان دست به اقدامی جهادی برای کفن و دفن این متوفیان زدند.

در روزهای نخست وقتی افراد بیمار می‌شدند و در خانه قرنطینه بودند گروه جهادی ما با کمک  عزیزانمان در خادم الرضا، به بیمارستان می‌رفتیم، آدرس خانه‌های بیماران کرونایی را می‌گرفتیم، سپس مجموعه‌ای متشکل از بسته‌های بهداشتی، فرهنگی و تغذیه را برای کرونایی‌ها آماده می‌کردیم و به در منازل می‌بردیم، هم تبرکی امام رضا بود و هم عیادت صورت می‌گرفت، برخی مردم از حضور ما تعجب می‌کردند که این موضوع خاطره شیرینی برای طلبه‌های جهادی ما شده بود.

آن روزها حوزه علمیه اتفاقاً پُر کارتر شده بود، حوزه علمیه را ستاد مردمی مبارزه با کرونا کرده بودیم به طوری که مواد ضد عفونی و بسته‌های بهداشتی را در آنجا آماده می‌کردیم. در روزهای شروع کرونا انتخابات انجام می‌شد لذا از گروه جهادی ما یک گروه طلبه‌های دهه هشتادی در راستای جهاد تبیین و تشویق مردم به حضور در انتخابات تشکیل شد و البته جلساتی در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برای روشنگری برگزار می‌شد.

در روزهایی که لرستان دچار بلای طبیعی سیل شده بود، تعدادی از طلبه‌ها و روحانیون حوزه امام صادق(ع) به این استان سفر کرده بودند. شست و شوی فرش‌ها، خالی کردن وسایل مردم از خانه‌های آسیب دیده و... از عمده فعالیت ما در روزهای جاری شدن سیل بود.

یکی از اقدامات گروه جهادی ما کمک به اوقاف در راستای نظافت، تعمیر و مرمت امامزادگان سطح شهرستان است، یکی از این فعالیت‌ها حضور در خرانق شهرستان اردکان بود و در مکانی که به قدمگاه امام رضا(ع) معروف است، اقدامات لازم صورت گرفت.

روزهای عجیبی را سپری می‌کنیم، همه مردم ایران در جنگ ترکیبی و در حال مبارزه همه جانبه با رسانه‌های پر تعداد دشمن هستند، با توجه به اینکه هنوز مردم به روحانیت نگاه دیگری دارند، جهاد تبیین و روشنگری را در دستور کار قرار داده و در مراسم‌ و مدارس، جلسات متعددی برگزار می‌کنیم.

مردم ایران مردم خوب و متدینی هستند در همه شرایط پای نظام، انقلاب و رهبری ایستاده‌اند و هرگز ناامنی و ایجاد تنش را نمی‌پسندند، امیدوارم مسئولان با نگاه به گام دوم انقلاب مسیری رو به پیشرفت را برای این مردم ترسیم کنند.

برگرفته از روابط‌عمومی بسیج سازندگی استان یزد

انتهای پیام
captcha