مسلمانان بریتانیا و بحران هزینه زندگی
کد خبر: 4099085
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

مسلمانان بریتانیا و بحران هزینه زندگی

بنیاد ملی زکات و پلتفرم مالی آلگبرا بیش از 1500 مسلمان ساکن بریتانیا را در مورد تأثیر بحران هزینه‌های زندگی مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد: حدود 50 درصد از جمعیت مسلمانان در بریتانیا در فقر به سر می‌برند، در حالی که 18 درصد از جمعیت در این کشور فقیر هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایندیپندنت، تحقیقات انجام شده توسط مرکز سرشماری مسلمانان بریتانیا (Muslim Census) نشان داد که بیش از نیمی از مسلمانان بریتانیا در پرداخت حداقل یکی از قبوض خانه خود با مشکل مواجه بودند و 65 درصد دیگر مجبور به پرداخت نوعی بدهی برای مدیریت هزینه‌های روزمره بودند.

بر اساس گزارش‌های متعدد، حدود 50 درصد از جمعیت مسلمانان در بریتانیا در فقر به سر می‌برند، در حالی که 18 درصد از جمعیت در این کشور فقیر هستند.

بنیاد ملی زکات (National Zakat Foundation) و پلتفرم مالی آلگبرا (Algbra) که پشتیبانی این تحقیق را بر عهده دارد بیش از 1500 مسلمان ساکن بریتانیا را در مورد تأثیر بحران هزینه‌های زندگی مورد بررسی قرار داد.

آنها دریافتند که 54 درصد از مسلمانان بریتانیا از آگوست 2021 در پرداخت حداقل یکی از قبوض خانه خود با مشکل مواجه شده‌اند و 13 درصد دیگر هر ماه در همان دوره زمانی با این مشکل مواجه هستند.

برای مدیریت این مشکلات، 65 درصد از مسلمانان مجبور شدند از آگوست 2021 برای مدیریت هزینه‌ها و صورت‌حساب‌های روزمره خود، به نوعی بدهکار شوند.

این شامل اتکا به کارت‌های اعتباری، استفاده از اضافه برداشت یا خرید در حال حاضر، استفاده از شیوه خرید و پرداخت در زمان دیگر یا گرفتن وام بلندمدت یا روز پرداخت است. این وضعیت افراد دارای درآمد پایین خانوار و افرادی که در زمره دریافت یارانه، مسکن اجتماعی یا شورا یاری بود به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار داده است.

حدود 40 درصد از مسلمانان بریتانیا نیز مجبور بوده‌اند بین پرداخت یک صورتحساب و قبض دیگر، یکی را انتخاب کنند و تقریباً یک سوم گزارش داده‌اند که در سال گذشته مجبور شده‌اند یک وعده غذایی در روز را برای تأمین هزینه‌های خانه خود حذف کنند.

19 درصد دیگر از پاسخ‌دهندگان گفتند که در 12 ماه گذشته به بانک‌های مواد غذایی متکی بوده‌اند و اکثریت آنها - 65 درصد - در سه ماه گذشته از بانک‌های مواد غذایی استفاده کرده‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تفاوت‌هایی در زمینه قومیتی و موقعیت مکانی وجود دارد، به طوری که مسلمانان بریتانیایی سیاه‌پوست، آفریقایی و کسانی که در شمال غرب بریتانیا زندگی می‌کنند بیشتر از همه از افزایش هزینه‌های زندگی متضرر می‌شوند.

از هر پنج مسلمان سیاه‌پوست آفریقایی بریتانیایی، یک نفر در پرداخت حداقل یکی از صورت‌حساب‌های خود در هر ماه تلاش می‌کند. مسلمانان بریتانیایی گفته‌اند که امیدهایشان در میان بحران هزینه‌های زندگی «از بین رفته» و درباره آینده خود بسیار «نگران» هستند. یکی از پاسخ‌دهندگان گفت: «امید من برای داشتن خانه اکنون از بین رفته است. من دو وابسته دارم که هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و [با] افزایش هزینه غذا و انرژی، [من] نگران مدیریت مالی بلندمدت خود هستم.»

شخص دیگری افزود: بحران هزینه زندگی شخصاً احساس من را در مورد خرج کردن پول برای خود و درمان خودم تغییر داده است. من تقریباً احساس گناه می‌کنم و نگران این هستم که چگونه ممکن است اینقدر وضعیت بدتر شود.

پلتفرم مالی دیجیتال آلگبرا، که از این تحقیق حمایت کرد، گفت: ما می‌دانیم که سیستم مالی فعلی به اندازه کافی برای جوامع [متنوع] کار نمی‌کند و این گزارش نشان می‌دهد که چگونه چنین جامعه‌ای به طور نامتناسبی تحت تأثیر بحران هزینه زندگی قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha