سخن امام‌جمعه شهرکرد با جوانان
کد خبر: 4098681
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

سخن امام‌جمعه شهرکرد با جوانان

امام‌جمعه شهرکرد خطاب به جوانان گفت: شما مهره‌های دلار گرفته دشمن نیستید، شما از گروه‌های معاند و سازمان یافته بیگانه نیستید، شما دل‌های پاک و فطرت های زلال دارید، روحانیت و لباس مقدس نبوی را محترم می‌شمارید، شما ابزار دست شیاطین نمی‌شوید و اگر ابهام و اعتراضی دارید عقلانی مطرح خواهید کرد و شبهات فکری خودتان را با ناصحان و خیرخواهان درمیان می‌گذارید.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز ۲۰ آبان‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد با اشاره به آیه ۳۷ سوره مبارکه ابراهیم، اظهار کرد: حضرت ابراهیم از خدا خواست تا شهر مکه را محل امنی برای مسلمانان قرار بدهد که اجابت این دعا محسوس است، این بدین معنی نیست که هیچ حادثه‌ای رخ ندهد، بلکه امنیت این شهر کاملا مشهود است، همچنین ایشان از خداوند درخواست کرد که مردم از شرک و بت‌پرستی نجات پیدا کنند و در این راه سختی‌های بسیاری را تحمل کردند.

امام جمعه شهرکرد افزود: امت ابراهیمی امتی هستند که اجازه نمی‌دهند طاغوت و ظالمان به مردم ظلم کنند، باید با بصیرت مراقب بود، اگر توحید در جامعه قوی باشد فریب امپراطور رسانه‌ای دشمن را نمی‌خوریم و آن‌ها را ناکام می‌گذاریم. رسانه‌های ما در برابر آن‌ها ضعیف هستند و باید به جوانان حق بدهیم که دچار شبهه شوند، اما باید به این نکته توجه کرد که رسانه‌های ما عقلانی بوده و دنبال فریب نیستند.

فقدان منطق و عقلانیت در رسانه‌های استکبار

وی با بیان اینکه رسانه‌های استکباری منطق و عقلانیت ندارند، گفت: آنان بدون پشتوانه فکری و با ظاهرسازی به‌دنبال فریب افکار عمومی هستند و باطل را زینت می‌دهند تا در فکر جوان و نوجوان جا باز کنند، نباید فریب بت‌های زمانه و امپراطوری رسانه‌ای غرب بخوریم بلکه باید جهاد تبیین در دستور کار باشد.

نکونام در ادامه با بیان اینکه در دورانی حضرت موسی به قوم خود دستور داد وارد یک شهر شوند و جبارین را از شهر بیرون کنند، توضیح داد: قوم حضرت مرعوب شدند و نجنگیدند، کار دشمن بزرگنمایی برای ترساندن است، در قرآن‌کریم تأکید شده نباید از دشمن بترسیم تا پیروز شویم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد افزود: در ۱۳ آبان‌ماه بخشی از مردم به صحنه آمدند و دشمن از این حضور دچار ترس شد، مردم بارها و بارها در صحنه‌های مختلف حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی نشان‌ داده‌اند، اما دشمن درصدد است وانمود کند اغتشاشات به دلیل بریدن مردم از نظام جمهوری اسلامی است. در روز قدس مردم یکپارچه به میدان آمدند و از کفر و استکبار اعلام برائت کردند، بارها نظام اسلامی در صندوق‌های رأی و راهپیمایی‌ها خود را به رفراندوم گذاشته است و مردم حمایت کرده‌اند.

بازی‌های استکبار به جایی نمی‌رسد

وی با تأکید بر اینکه بازی‌های استکباری و اغتشاشات اندک به جایی نمی‌رسد، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی مستحکم‌تر از همیشه است، آن قدر کشور از نظر قدرت دفاعی توانمند است که دشمن حتی تصور هجمه نظامی را نیز ندارد‌. موشکی در کشور تولید شد که دشمنان ماست‌ خود را کیسه کردند و این موشک در سالگرد شهادت پدر موشکی ایران رونمایی شد، ایران در حوزه نظامی قدرتمند است.

نکونام با بیان اینکه دشمن به‌دنبال ایجاد ارعاب است، تأکید کرد: خداوند می‌فرماید مرعوب دشمن نشوید و همچنین حقایق بیان شود تا دشمن به هدف خود نرسد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی، یادآور شد: کتاب باید در جامعه و در بین تمامی اقشار مردم پررنگ شود تا بصیرت در جامعه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال ۵۸ تدوین و به رأی مردم گذاشته شد، اظهار کرد: این قانون بسیار مترقی است و این قانون از اسلام و عترت نشأت گرفته و مبنای اداره کشور است.

نکونام در سخنی با جوانان و نوجوانان که با رسانه‌های دشمن در فضای مأنوس هستند و تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، تأکید کرد: این افراد با تأثیرپذیری از فضای مجازی دست به اقداماتی می‌زنند که چهره قدرتمند کشور را مخدوش می‌کند و آبرویی را که پدران، مادران، برادران و خواهران به این کشور بخشیده‌اند هدر می‌دهند، این اقدامات شرورانه آن‌ها چیزی جز به تاراج بردن فرهنگ و غارت منابع کشور را در پی نخواهد داشت.

خطیب نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: دشمنانی که با پرچم‌های گوناگون در مقام تجزیه و تکه تکه کردن این آب و خاک هستند، سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، خون این ملت را مکیده و استعدادها را ربوده‌اند، این افراد تحت حمایت آمریکا و اروپایی بوده و سالیان سال نفت و منابع سرشار این کشور را به غارت برده‌اند، ایران و ایرانی را مردمی وحشی قلمداد کردند و برای حضورشان در این کشور حق توحش گرفتند.

ایران راه رشد خود را یافته است

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و اروپایی‌ها علت عقب‌ماندگی این کشور هستند، گفت: آن‌ها حکومت‌های ذلیل و وابسته‌ای چون پهلوی را بر ملت ایران حاکم کردند و تمام مقدرات کشور را خودشان رقم زدند و نتیجه‌اش هم ویرانی و عقب‌ماندگی این ملت شد، اکنون طی این ۴۳ سال تنها گوشه‌ای از این خسارات جبران شد، همچنین باید به این نکته توجه کرد که این اقدامات در شدیدترین تحریم‌ها و شدیدترین موانع مثل جنگ هشت ساله رخ داد، دشمن تلاش کرد تا ملت ایران از انقلاب دست بردارد و مجدد به کشور برگردند.

نکونام تصریح کرد: برادران و خواهران جوان شما امروز بالاترین افتخار را برای کشورتان رقم زده‌ و موقعیت علمی ایران را در دنیا برجسته کرده‌اند، هر روز شاهد نوآوری و اختراع در عرصه‌های مختلف هستیم، دانشمندان جهانی و افکار عمومی در خارج از کشور با اعجاب از دستاوردهای ایران اسلامی یاد می کنند، ایران راه رشد و تعالی خود را پیدا کرده است و می‌رود تا به قدرت جهانی تبدیل شود و این‌ها همه و همه به برکت جوانان همین آب و خاک و برادران و خواهران شما در همین سرزمین است.

امام جمعه شهرکرد افزود: جوانان عزیز و فرزندان گرامی مبادا کارهای احساسی و هیجانی شما تلاش مجاهدانه برادران و خواهرانتان را کم‌رنگ کند، شما مهره‌های دلار گرفته دشمن نیستید، شما از گروه‌های معاند و سازمان یافته بیگانه نیستید، شما دل‌های پاک و فطرت های زلال دارید، روحانیت و لباس مقدس نبوی را محترم می‌شمارید، شما ابزار دست شیاطین نمی‌شوید، اگر ابهام و اعتراضی دارید عقلانی مطرح خواهید کرد و شبهات فکری خودتان را با ناصحان و خیرخواهان درمیان بگذارید.

خسارت به جان و مال مردم نابخشودنی است 

وی با اشاره به وجود مشکلات و نارسایی‌های زیاد در کشور، بیان کرد: کارهای انجام نشده فراوان است که باید با کمک یکدیگر و با امکانات و توانمندی‌های داخلی اشکالات را برطرف کرد و کشور را به سمت قدرت و قوت بیشتر پیش ببریم.

نکونام با تأکید بر اینکه خسارت به اموال عمومی، جان و مال مردم از گناهان نابخشودنی است، توضیح داد:  ایجاد ناامنی برای مردم توجیه عقلی و شرعی ندارد، شما فرزندان همین مردمی هستید که در دامنشان رشد پیدا کرده‌اید و درحال آماده شدن برای اداره این کشور هستید، شما مدیران آینده این مملکت اسلامی خواهید بود، پدران و برادران جهادی و انقلابی شما انتظار دارند شما از مسیر الهی عدول نکنید، در مسیر ولایت گام بردارید و دشمنان را ناکام بگذارید، همچنین از شما انتظار دارند دوستان و دشمنان را با بصیرت بشناسید و پشتیبان و حامی دوستان بوده و دشمن را از خود برانید.

انتهای پیام
captcha