دشمن از کوچکترین حرکت رسانه‌ای ایران احساس خطر می‌کند
کد خبر: 4097728
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

دشمن از کوچکترین حرکت رسانه‌ای ایران احساس خطر می‌کند

یک کارشناس رسانه کشور گفت: غرب از کوچکترین حرکت رسانه‌ای ما حساب می‌برد، احساس خطر کرده و سعی می‌کند جلوی آن‌را بگیرد لذا شبکه‌های تلویزیونی پرس تی‌وی یا هیسپان تی‌وی کشور را از ماهواره حذف می‌کنند یا فعالیت خبرنگار ایرانی در سازمان ملل را محدود می‌کنند.

حسین شمسیان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حسین شمسیان، کارشناس رسانه و فعال فرهنگی کشور  در «نشست تخصصی رسانه انقلاب، چالش‌ها و امیدها» که با موضوع بررسی اتفاقات اخیر و با حضور مدیران روابط عمومی ادارات و اصحاب رسانه امروز 16 آبان‌ماه در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد، با اشاره به جان‌فشانی آحاد مردم در روستاها و شهرهای ایران در دوران دفاع مقدس که نگذاشتند پرچم انقلاب اسلامی روی زمین بماند، اظهار کرد: بسیاری از کسانی که در جنگ حماسه آفریدند، از سر سیری به جهاد روی نیاوردند بلکه مشکلات عدیده‌ای داشتند و امام راحل(ره) قائل بودند «‏‏تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر را چشیده باشند.‏»

شمسیان با ذکر اینکه مردم با جهاد اینچنینی انقلاب اسلامی را از گردنه‌های عجیب عبور دادند و به اینجا رساندند، ادامه داد: جهاد امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین و روشنگری است و در این میدان ما دچار جاماندگی و عقب‌ماندگی جدی هستیم.

در جهاد تبیین دچار جاماندگی هستیم

وی با تصریح اینکه خلاصه زحمت دشمن در طی دهه اخیر دارای دو خروجی بوده است، بیان کرد: خروجی نخست ایجاد این تفکر ناامیدانه است که «اتفاق خوبی در ایران شکل نمی‌گیرد» و این تفکر ما را به جایی رسانده است که دانش‌آموز دبیرستانی نیز می‌گویند ایران جای ماندن نیست؛ دستاورد دوم دشمن ایجاد این تفکر در اذهان عمومی بوده است که «هر جایی از ایران بهتر است» که عدد و رقم خروج ثروت مردم از کشور گواه ایجاد و گسترش این تفکر است.

این کارشناس رسانه کشور بیان کرد: جریان رسانه‌ای انقلاب درگیر مطالبات به حقی شد که در سایه این مطالبه‌گری همه دستاوردهای انقلاب نادیده گرفته شد و این روند از روز اول انقلاب با ما بوده است و در اوایل انقلاب شعارهایی مانند «اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد» برای بسیاری که تنها مشکلات جاری کشور را می‌دیدند، قابل درک نبود.

شمسیان با تأکید بر اینکه با منطق و محاسبه باید گفت که پیامبر(ص) یا امام حسین(ع) شکست خورده هستند، افزود: با اینحال، باید سخن خداوند و منطق الهی را در نظر گرفت که بارها وعده یاری مؤمنان را در قرآن کریم داده است. خداوند در عمل به وعده خود در آیه 249 سوره مبارکه بقره «كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ» و وعده‌هایی از این دست، صادق‌الوعد است.

اصحاب رسانه مغلوب امپراطوری رسانه غرب نشوند

وی با اشاره به امپراطوری خبری غرب و یا حمایت عربستان از رسانه ایران اینترنشنال، بیان کرد: اصحاب رسانه نباید مغلوب و تسلیم این امپراطوری عظیم تبلیغاتی شوند، اصحاب رسانه اگر متوجه اهمیت جایگاهی که در آن قرار دارند نباشند، نمی‌توانند بفهمند که در کجا منشأ اثر خواهند بود.

شمسیان تأکید کرد: غرب از کوچکترین حرکت رسانه‌ای نیز حساب می‌برد، احساس خطر کرده و سعی می‌کند جلوی آن‌را بگیرد و لذا شبکه‌های تلویزیونی پرس تی‌وی یا هیسپان تی‌وی کشور را از ماهواره حذف می‌کنند یا خبرنگار ما را در سازمان ملل که در آمریکا و به اذعان خودشان سرزمین فرصت‌های برابر مستقر است، محدود می‌کنند؛ تحریم‌ رسانه‌های ما موضوعی جدی است.

وی با ذکر اینکه مفاهیمی چون شکست و پیروزی در باور انسان‌ها شکل می‌گیرد، افزود: کار رسانه‌های غرب این بوده است که ماشین ادراکی جامعه را تغییر داده‌اند و اینجاست که فرزندان ما اسیر القای این تفکر می‌شوند که ایران جای ماندن نیست و هر جایی بهتر از ایران است.

شمسیان بیان کرد: انقلاب اسلامی با فراز و فرودهای فراوان پیش رفته نه آنکه عقب رفته باشد، پرسش اینجاست که لکنت ما در بیان دستاوردها و پیشرفت‌ها ناشی از چیست؟ غالب مردم ایران در سخت‌ترین شرایط تحریم زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه‌ای دارند اما رسانه تمرکز دوربین خود را فقط بر زباله‌گردی زوم می‌کند که مشغول جمع‌آوری زباله است، در کنار دیدن این بخش از جامعه، باید بخش اعظم جامعه نیز که زندگی عادی خود را دارند توسط رسانه دیده و بیان شود، نه آنکه دچار لکنت شویم.

انتهای پیام
captcha