همکاری جامعةالمصطفی و حوزه علمیه خواهران گلستان توسعه می‌یابد
کد خبر: 4097552
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

همکاری جامعةالمصطفی و حوزه علمیه خواهران گلستان توسعه می‌یابد

در دیدار مدیران جامعةالمصطفی و حوزه علمیه خواهران استان گلستان، همکاری‌های دوجانبه این دو نهاد علمی و حوزوی بررسی و توسعه یافت.

همکاری جامعةالمصطفی و حوزه علمیه خواهران گلستان توسعه می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیده نفیسه حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان، عصر امروز، ۱۵ آبان‌ماه در نشست مشترک مدیران جامعةالمصطفی و حوزه علمیه خواهران استان گلستان، با معرفی مدارس علمیه خواهران استان، تعداد طلبه‌های جاری را ۱۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: حدود دو هزار نفر از طلاب خواهر در استان، دروس مقاطع تحصیلی سطح دو و سه را به پایان رسانده‌اند و اولین گروه از طلبه‌های سطح چهار در حال تدوین رساله هستند.

وی در ادامه دستاورد‌های حوزه علمیه خواهران را تشریح کرد.

تعامل مراکز علمی موجب تحوّل و ارتقاء علمی می‌شود

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکمال حسینی، رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه واحد گرگان در سخنانی افزود: با توجه به آیات قرآن کریم، جنسیت در ارزش‌ها نقشی ندارد و آنچه موجب ارزش انسان می‌شود، «ان اکرمکم عندالله اتقاکم» است.

وی با بیان اینکه نگاه قرآن به زن را هیچ فرهنگی مثل اسلام ندارد، افزود: در سوره تحریم وقتی الگوی مناسب انتخاب می‌کند، الگو را از دو خانم یاد می‌کند همچون حضرت مریم(س) و آسیه(س) که بیانگر آن است زن در سلوک و تکامل معنوی می‌تواند به جایی برسد که حتی الگویی برای مردان هم شود.

رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه واحد گرگان ادامه داد: در جامعه اسلامی الگو‌های شایسته‌ای مثل حضرت فاطمه(س) و زینب(س) هستند که این نیز به معنای پیشتاز بودن بانوان است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که حضرت زینب(س) در زمینه‌های علمی و سیاسی الگو هستند، اضافه کرد: در قرون معاصر، زنان فاضله‌ای مثل دختر علامه مجلسی و بانوان نمونه دیگری در علم و فضیلت هستند که همچون آقایان می‌توانند مدارج علمی را طی کنند.

وی، تعامل مراکز علمی را موجب تحوّل و ارتقاء مراکز علمی دانست و به سوابق و موفقیت‌های این نهاد در گذشته و حال پرداخت و گفت: در بحث وحدت و تقریب، المصطفی یک نمونه است، زیرا طلبه‌ها از اهل سنت و کارکنان و اساتید نیز به‌صورت تقریبی کار می‌کنند.

رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه واحد گرگان تعداد فارغ‌التحصیلان خود را ۸۰۰ نفر اعلام کرد که هر یک در کشور خود منشأ خیرات فراوان شده و مسئولیت‌هایی را به عهده گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی، شعار جامعةالمصطفی را «آموزشِ پژوهش‌محورِ تربیت‌محور» عنوان کرد و افزود: پرداختن به یک بعد موجب فعالیت و پیشرفت تک‌بعدی می‌شود. ما امسال در کشور و در زمینه پژوهشی رتبه دوم را کسب کردیم و همچنین می‌توانیم با مدیریتی خوب، ظرفیت‌ها را از قوه به بالفعل برسانیم.

وی با تشریح سایر اقدامات و فعالیت‌های نهاد تحت اشراف خود، اعلام کرد: ۲۵ رشته و گرایش در مجموعه المصطفی گرگان با گروه‌های علمی متعددی داریم که آماده تعامل در تمام ابعاد با حوزه علمیه خواهران هستیم.

در ادامه این دیدار، هر یک از معاونان و کارکنان به تشریح دستاورد‌های حوزه فعالیت خود پرداخته و اعلام همکاری کردند. پیش از این نیز این دو نهاد فعالیت‌هایی را در زمینه‌های فرهنگی و پژوهشی داشتند.

انتهای پیام
captcha