تأمین آب شرب ۳۰۰ روستای آذربایجان غربی با اجرای طرح «محرومیت‌زدایی مردم پایه»
کد خبر: 4096151
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

تأمین آب شرب ۳۰۰ روستای آذربایجان غربی با اجرای طرح «محرومیت‌زدایی مردم پایه»

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: با اجرای طرح جامع «محرومیت‌زدایی مردم پایه» مقرر شده است مشکل آب شرب هفت هزار و ۱۳۸ روستا حل شود و سهم آذربایجان غربی در این طرح ۳۰۰ روستا است.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی، 9 آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از 28 آبان به‌ مناسبت هفته بسیج رزمایش جهادگران فاطمی 2 در سطح کشور اجرا می‌شود و در این رزمایش قرار است 12 نوع خدمت توسط اقشار مختلف بسیج اعم از بسیج اصناف، کارمندان، پزشکان، مهندسان عمران و ... ارائه شود.

وی افزود: در برگزاری این رزمایش 150 هزار نیروی جهادی در قالب 14 هزار گروه جهادی در بیش از یک هزار نقطه کشور فعالیت خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: در سطح کشور 42 هزار گروه جهادی وجود داشته و در 43 شهرستان شورای جهادی و در 32 استان مجمع جهادی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: طرح جامع «محرومیت‌زدایی مردم پایه» از 10 اردیبهشت سال جاری در بیش از 10 هزار روستای کشور آغاز شده و طی آن برنامه‌هایی برای حل مشکلات تامین آب شرب، آب کشاورزی و مسکن روستاییان اجرا می‌شود.

سردار زهرایی گفت: در سطح کشور 16 هزار روستا آب شرب مطلوبی ندارند و با اجرای این طرح  مقرر شده است مشکل آب شرب هفت هزار و 138 روستا حل شود و سهم آذربایجان غربی در این طرح 300 روستا است.

وی گفت: در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است تا 40 هزار واحد مسکن روستایی ساخته شود که سهمیه آذربایجان غربی نیز در این طرح ۴۰۰ واحد است.

انتهای پیام
captcha