کمک معیشتی دولت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل
کد خبر: 4095817
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
با تصویب در هیئت وزیران صورت گرفت

کمک معیشتی دولت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل

هیئت دولت در اجرای تکلیف قانونی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درخصوص پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیین‌نامه اجرایی آن را به تصویب رساند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران هیئت وزیران در اجرای تکلیف قانونی مندرج در بند (هـ) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درخصوص پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیین‌نامه اجرایی آن را به تصویب رساند.

به موجب این آیین‌نامه اجرایی، کمک‌معیشت موضوع این آیین‌نامه معادل حداکثر ۱/۶ برابر حداقل حقوق کارکنان شاغل دولت در سال ۱۴۰۰ است.

متقاضیان برخورداری از کمک معیشت موضوع این آیین‌نامه، باید درخواست خود را در سامانه اعلامی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت و سپس اقرارنامه محضری مبنی بر فاقد شغل و درآمد بودن را در سامانه یادشده بارگذاری کنند و بنیاد نیز مکلف است حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز کاری پس از ثبت‌نام متقاضی، به منظور احراز استحقاق متقاضی برای برخورداری از کمک‌معیشت و احراز عدم اشتغال اقدام کند.

همچنین، براساس آیین نامه یاد شده، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است نسبت به برقراری کمک معیشت که میزان آن از حداقل حقوق کارکنان دولت کمتر نباشد، برای مشمولان این آیین‌نامه براساس درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب‌العلاج و افراد مشمول دارای محدودیت‌های جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی و با اولویت سه دهک اول و در چارچوب اعتبارات مصوب اقدام کند.

انتهای پیام
captcha