اقشار مغفول‌ مانده در اولویت برنامه‌های ترویجی نماز قرار دارند
کد خبر: 4095753
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی:

اقشار مغفول‌ مانده در اولویت برنامه‌های ترویجی نماز قرار دارند

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی از برگزاری دوره‌های آموزشی نماز برای اقشار مغفول مانده و اجرای نشست‌های تخصصی برای گروه‌های مؤثر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این ستاد خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد در راستای کیفیت‌بخشی و ترویج فرهنگ نمازی است، گفت: در این راستا طی این هفته، دوره آموزشی نماز و مهدویت ویژه نیروهای خدماتی شهرداری به همت شهرداری بیرجند برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری بیرجند برگزار شد که امیدوارم این آموزش‌ها ادامه‌دار باشد تا بتوانیم قدمی برای خدمت به این نسل فرهیخته و زحمتکش برداریم. هدف از این دوره ارتقای سطح علمی و بینشی کارگران شهرداری درباره اهمیت نماز و مهدویت بود و همچنین شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز در این دوره بیان شد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از وظایفی که همه ما در هر مسئولیتی که داریم تبلیغ و ترویج نماز و مهدویت در بدن جامعه است. یکی از گروه‌هایی که حق آموزشی داشته و شاید در این سال‌ها از آنان غفلت شده است، کارگران شهرداری هستند.

توجه به حساس‌سازی اجتماعی و شبکه‌سازی مردمی

کمیلی یادآور شد: برگزاری دوره‌های تخصصی همراه با خلاقیت و نوآوری در رأس برنامه‌ها قرار داشته و در این مسیر به گروه‌هایی که مورد غفلت در حوزه آموزش قرار گرفته‌اند بیشتر توجه خواهد شد تا تمام اقشار بتوانند حس درک مفاهیم نماز را در وجود خود بیابند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با اشاره به توجه به گروه‌های مؤثر اجتماعی در برگزاری برنامه‌ها، افزود: مسئولان هیئت‌های مذهبی، نخبگان، اساتید دانشگاه، گروه‌های جهادی، عشایر، مبلغان و مبلغات حوزه‌های علمیه، مداحان، شوراهای روستایی از جمله این گروه‌ها هستند.

وی بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و آموزشی نماز نیز در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات انجام می‌شود که حساس‌سازی اجتماعی و شبکه‌سازی مردمی در دعوت به نماز از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اهداف است.

انتهای پیام
captcha