دشمن از قدرت جمهوری اسلامی وحشت دارد
کد خبر: 4093366
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

دشمن از قدرت جمهوری اسلامی وحشت دارد

امام‌ جمعه شهرکرد با بیا اینکه دشمن از قدرت جمهوری اسلامی وحشت دارد و به‌دنبال ایجاد اغتشاش است، گفت:نباید خود را دست کم بگیریم.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، امروز، ۲۹ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به آیه ۳۲ سوره ابراهیم، گفت: خداوند در این آیه مؤمنان را به توحید توجه می‌دهد، مؤمن باید علاوه بر رابطه صادقانه با خداوند و خلق او، باید با خود نیز رابطه صادقانه داشته باشد، مؤمن نباید در وظایفش سستی و کوتاهی کند و باید عاقبتش را بشناسد.

امام‌ جمعه شهرکرد افزود: همچنین در این آیه می‌فرماید که خداوند عالم را در اختیار شما قرار داده است، چرا قدردان خالق آسمان‌ها و زمین نیستید، خداوند زمینی پر استعداد در اختیار شما قرار داده که هر چه نیاز دارید از آن تولید کنید، این زمین و آسمان پر از اسرار و نعمت است، هنوز بسیاری از این نعمت‌ها را نشناخته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در قیامت عالم در یک چشم بر هم زدن جمع می‌شود، بیان کرد: آن زمان چرا نباید در برابر این خالق تعظیم کنیم، این قدرنشناسی است که این نعمات را نبینیم و شکرگزار نباشیم.

نکونام در ادامه یادآور شد: خداوند بندگان خود را با نعمات فراوان تکریم می‌کند، اما متأسفانه برخی انسان‌ها این عظمت و نعمات را نمی‌شناسند و ناسپاسی می‌کنند، برخی افراد تحمل سختی‌های کوچک را ندارند، باید قدرت خداشناسی را بالا ببریم و بدانیم در سختی‌ها و مشکلات حکمت و اسرارهایی وجود دارد، در برابر خداوند متعال تعظیم کن تا رستگار شوی.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه در آیه ۳۰ و ۳۱ سوره نور خداوند مؤمنان را به تقوای چشم و دامن توصیه می‌کند، توضیح داد: خداوند به پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که به مؤمنان تأکید کن که چشمان خود را بر روی نامحرمان ببندند، بسیاری از گناهان اگر تقوای چشم رعایت شود از جامعه رخت بر می‌بندد، مؤمنان باید برآمدگی‌های بدن خود را بپوشانند، زنان زینت خود را بپوشانند تا در جامعه فساد ایجاد نشود، توصیه‌های دینی برای پاکی و سلامت جامعه است.

وی با اشاره به روز ملی صادرات، گفت: با دیپلماسی خوبی که توسط دولت سیزدهم در کشور فراهم شده، فضا برای صادرات مهیا است و می‌توان وابستگی به صادرات نفت را کم کرد، تولیدات کشور برای صادرات باید با کیفیت باشد.

نکونام بیان کرد: چهارم آبان ۱۳۴۳ امام خمینی(ره) دست به یک افشاگری بزرگ زدند و فرمودند باید این در تاریخ ثبت شود که ملت ایران چه حقارت‌هایی را متحمل می‌شدند و این مسئله کاپیتولاسیون بود، مستشاران آمریکایی بر ایران حکومت می‌کردند و مصون از همه چیز بودند و دستگاه قضایی ایران نمی‌توانست علیه آن‌ها اقدامی انجام بدهند، این مستشاران حق توحش دریافت می‌کردند، امروز قدرت ایران در منطقه مثال زدنی است.

امام جمعه شهرکرد افزود: امروز در دنیایی قرار داریم که در آن دوگانگی‌هایی حاکم است، غربی‌ها بر طبل این دوگانگی می‌کوبند، هر چه آن‌ها می‌خواهند خوب است و اگر خلاف نظرشان باشد، آن چیز بد است، برخورد خشن پلیس در این کشورها را می‌بینید، اما هیچ صدایی از آن‌ها بلند نمی‌شود و برای کوچکترین اتفاق در ایران غوغایی به پا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کشورهای غربی شدیدترین خشونت را علیه زنان اجرا می‌کنند، تصریح کرد: اما این افراد امروز طرفدار حقوق زنان هستند، این دوگانگی است، در این کشورها همچنین شاهد تبعیض نژادی آشکار و شکنجه شدید زندانیان هستیم، اما این کشورها طرفدار حقوق بشر هستند.

نکونام تصریح کرد: کشورهای غربی و آمریکایی انواع سلاح هسته‌ای را دارند، اما اجازه نمی‌دهند که کشور ایران به‌صورت صلح‌آمیز از این انرژی برای رفع نیازها استفاده کند، خوشبختانه در این حوزه از بسیاری کشورها جلو هستیم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد بیان کرد: کشورهای غربی و آمریکایی انواع سلاح را به اوکراین ارسال می‌کند، اما مدعی هستند که یک پهباد ایرانی سرنوشت جنگ را عوض کرده است، در حالی‌که ایران این مسئله را تکذیب کرد، دشمن از قدرت جمهوری اسلامی وحشت دارد و به‌دنبال ایجاد اغتشاش است، نباید خودمان را دست کم بگیریم، این تحرکات کشور اندک بود اما دشمن آن را بزرگ کرد که بگوید مردم در برابر نظام جمهوری اسلامی ایستاده است.

وی در پایان تأکید کرد: برخی احساساتی و هیجانی در اغتشاشات شرکت کردند، اما در اصل موضوع مهمی نبود و این افراد صف خود را از دشمن جدا کردند، نظام جمهوری اسلامی با این بادهای سطحی نمی‌لرزد، سیل تمامی خس و خاشاک را با خود برد، امروز ایران قوی‌تر از آمریکا است و امروز سلاح تحریم دیگر جوابگو نیست، مقام معظم رهبری فرمود کسی غلط می‌کند فکر قطع درخت تنومند جمهوری‌اسلامی را بکند، آمریکا دیگر ابر قدرت نیست و بسیار ضعیف هستند، ایران در برجام امتیاز نمی‌دهد و ما به آن‌ها نیازی نداریم.

انتهای پیام
captcha