رشد ۲۰ برابری اعتبارات محرومیت‌زدایی لرستان
کد خبر: 4093216
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

رشد ۲۰ برابری اعتبارات محرومیت‌زدایی لرستان

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب بسیج سازندگی از ابتکاراتی است که ماحصل تفکر نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ادامه داد: اعتباراتی که برای محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده نسبت به سال‌های گذشته بیش از 20 برابر شده است.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، ۲۸ مهر در آیین نخستین دوره رسم خدمت جهادگران لرستان و افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی لرستان که در محل دانشکده‌ علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: بسیج محصول انقلاب اسلامی ایران است که در عرصه‌های مختلف در خدمت به مردم ایثار و فداکاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد ایثار و فداکاری بسیج درعرصه‌های مختلف بودیم، اخلاص و کار برای رضای خداوند را ویژگی کار بسیجیان دانست و افزود: بسیج در گذرگاه‌های سخت جمهوری اسلامی حاضر بوده است و نسبت به خدمت‌رسانی برای مردم اقدام می‌کند.

زیویار وجود نهادها و سازمان‌های جهادمحور را برای رشد و توسعه کشور ضروری برشمرد و عنوان کرد: هرچند در اواخر دهه 70 جهادسازندگی با الحاق به کشاورزی و در سیستم اداری محو شد، اما امروز شاهد جوانه زدن و تولد تشکیلات جهادی مانند قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) و سازمان بسیج سازندگی هستیم. 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بسیج ظاهری ساده دارد اما عملکرد آن عمیق است که در نتیجه به سردار شهید قاسم سلیمانی تبدیل خواهد شد چراکه بسیجیان خود را وقف خدمت به مردم می‌کنند و برای حفظ انقلاب در تلاش هستند.

وی به نقش پررنگ گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی و در هنگام بحران‌ها و مخاطرات طبیعی اشاره و با بیان اینکه بسیج، مولود انقلاب اسلامی است که در خارج از مرزهای ایران فعالیت دارد گفت: قرارگاه‌های مختلف با نیت خدمت رسانی به مردم فعالیت می‌کنند و در بحران‌هایی چون سیل و مواردی مانند اربعین، مواکب حسینی، بهداشت و درمان، رسانه و دیگر بخش‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

زیویار با تاکید بر اینکه هیچ کشوری خواهان آغاز جنگ نیست اظهار کرد:‌ در دوران دفاع مقدس تجربه کافی را بدست آوردیم همچنین در فتنه اخیر گروه‌های جهادی برای حفظ ناموس و وطن پیشقدم شده و اثرگذار بودند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اکنون بهانه‌ای در راستای خدمتگزاری به مردم برای نیروهای مردمی و دستگاه های اجرایی وجود ندارد، ادامه داد: اعتباراتی که برای محرومیت‌زدایی لرستان در نظر گرفته شده نسبت به سال‌های گذشته بیش از 20 برابر شده است

وی با اشاره به اینکه همواره از دستاوردهای علمی بشر استقبال شده است و پیشرفت دانشمندان ایرانی نیز بی نظیر می‌باشد که دنیا خواهان این پیشرفت نیست و با اعمال تحریم مانع توسعه می‌شود، بیان کرد: دشمنان و فتنه‌گران با شعارهای پوشالی چشم دیدن مردم ما را ندارند و خواهان ایجاد فتنه هستند اما در راه انقلاب برای حفظ ارزش‌های اسلامی کوتاهی نخواهیم کرد. 

گفتنی است که در این آیین دستاوردهای گروه‌های جهادی در قالب نمایشگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با ۳۰ غرفه از تولیدات مشاغل ایجاد شده در عرصه‌هایی مانند کشاورزی، صنایع دستی و فرهنگی افتتاح شد. 

انتهای پیام
captcha