ملایر در حوزه وقف سرآمد است
کد خبر: 4092464
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

ملایر در حوزه وقف سرآمد است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه سیف‌الدوله به‌عنوان بزرگ‌ترین واقف شهرستان ملایر تنها یک‌ سوم اموال خود را وقف کرده است، گفت: ملایر در حوزه وقف در کشور سرآمد است.

رضا حاجی زین‌العابدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، امروز، 25 مهرماه در مراسم توزیع بسته‌های مهر تحصیلی، ملایر را در حوزه وقف در کشور سرآمد دانست و اظهار کرد: وقف کمک‌حال امورات مردم است و در بخش‌های مختلف شاهد خدمات وقف در شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه سیف‌الدوله به‌عنوان بزرگ‌ترین واقف شهرستان ملایر تنها یک‌ سوم اموال خود را وقف کرده است، بیان کرد: لیست خرید زمین‌های ملایر موجود و در دست یکی از نوادگان وی است. احداث مدرسه، احداث بیمارستان و هزینه‌های خانقاه سه نیت اساسی سیف‌الدوله است. از محل درآمدهای نیات موقوفات سیف‌الدوله چندین مدرسه در شهرستان ساخته‌ شده که در اختیار آموزش‌ و پرورش قرار داده‌ شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان موقوفات قرآنی را یکی از نیازهای شهرستان ملایر دانست و گفت: وقف‌های قرآنی موضوع اساسی در موقوفات جدید است و کسانی که قصد وقف دارند می‌توانند در این بخش وارد شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی در ملایر بیان کرد: ملایر به‌عنوان مبدع طرح مهر تحصیلی در کشور شناخته شده و این طرح از سال 1390 و برای نخستین بار در شهرستان ملایر اجرا شد و به‌عنوان یک ایده به کشور ارائه و از سال 1392 طرح مهر تحصیلی در سراسر کشور اجرایی شد و امسال سه هزار و 500 بسته مهر تحصیلی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان بین دانش‌آموزان استان همدان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوذر عباسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز با اشاره به تهیه و توزیع دو هزار بسته لوازم‌التحریر در طرح مهر تحصیلی 1401 اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای نیات واقف اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام‌ شده برای دریافت مجوزهای خرید لوازم‌التحریر این طرح به‌جای ابتدای مهر در انتهای این ماه برگزار شد که دو هزار بسته لوازم‌التحریر تهیه‌ شده در بین افراد بی‌بضاعت و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و مجمع خیرین سلامت توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: این اداره علاوه بر اجرای طرح مهر تحصیلی و توزیع لوازم‌التحریر در طی سال نیز کمک‌هزینه‌های تحصیلی به دانش‌آموزان اهدا می‌کند. همچنین با همکاری اداره آموزش‌ و پرورش و در طی سال افراد بی‌بضاعت به اوقاف معرفی‌ شده و به آنان کمک‌هزینه تحصیلی اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: ارزش لوازم‌التحریرهای خریداری‌ شده 500 میلیون تومان است و این لوازم‌ از محلی خریداری‌ شده که نفع آن به جامعه معلولان می‌رسد.

سلمان اسماعیلی، فرماندار ملایر نیز با اشاره به فرهنگ و سنت حسنه وقف در اسلام، اظهار کرد: ملایر با داشتن واقفان بزرگی چون مرحوم سیف‌الدوله به خود می‌بالد. طرح مهر تحصیلی یک اقدام ارزشمند برای تکریم دانش‌آموزان نیازمند است؛ در واقع این طرح با هدف حمایت از دانش‌آموزان کمتربرخوردار انجام شده و جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه ملایر را به‌عنوان یک شهر وقفی می‌شناسند، افزود: خدماتی که در حوزه وقف در شهرستان انجام شده بی‌نظیر است، اقدامات زیادی در طول سال در این حوزه انجام می‌شود.

فرماندار ملایر ضمن تقدیر از خدمات اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان گفت: اوقاف در همه زمینه‌ها کنار ما بوده و تعامل خوبی دارد و اخیرا نیز نشست‌های هم‌اندیشی با مسئولان حوزه وقف شهرستان در حوزه‌های مختلف برگزار شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه این انگیزه وجود دارد و خوش‌بین هستیم تا از ظرفیت‌های وقف در حوزه‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در شهرستان بنا به نیت واقفان استفاده شود، گفت: در حوزه درمان، احداث مراکز درمانی نیز در برنامه وجود دارد.

انتهای پیام
captcha