نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4092324
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی بوشهر برگزار شد + عکس

مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در نخستین نشست فصلی استان بوشهر پیرامون چگونگی ارتقا و گسترش فعالیت‌های قرآنی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خانواده‌محور و توسعه مشاغل خانگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

هم‌اندیشی و نشست فصلی مدیران مؤسسات قرآنیبه گزارش ایکنا از بوشهر، نخستین جلسه هم‌اندیشی و نشست فصلی مدیران مؤسسات قرآنی استان بوشهر با حضور عبدالرحیم افروغ، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، محمد ادیب‌نیا، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان و ۴۰ نفر از مدیران مؤسسه‌های فرهنگی قرآن و عترت از شهرستان‌های دشتستان، دَیِر، کنگان، جم و رِیز، دشتی، گناوه، بوشهر، تنگستان، دیلم، عسلویه به‌منظور تعیین اولویت‌بندی‌ها در راستای هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی و همچنین بحث و تبادل نظر درخصوص برنامه‌های فرهنگی و مذهبی «خانواده‌محور» و توسعه «مشاغل خانگی» شامگاه ۲۴ مهرماه در محل سالن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی مرکز استان برگزار شد. 

سید‌مجتبی هاشمی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر، در نخستین نشست فصلی با تأکید بر این مطلب که مسئولان استانی به دنبال راهکار قانونی در راستای حمایت ویژه از مؤسسات فرهنگی، رسانه‌ای و قرآنی داشته باشند، اظهار کرد: مؤسسه قرآنی نورالثقلین بوشهر برای احیا و پویا ماندن کلاس‌های آموزشی شعبه‌های شهرستانی خود، سالانه حدود یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال هزینه اجاره بها پرداخت می‌کند.

هاشمی ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های قرآنی از سوی ادارات اوقاف و امورخیریه استان بوشهر  و تبلیغات اسلامی استان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

ضرورت اجرای پروژه‌های فرهنگی توسط مؤسسات قرآنی 

حامد یوسفی، معاون آموزشی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر، در این جلسه، پیرامون مباحث رفع موانع اجرایی و آموزشی در حوزه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: اجرای طرح تدبر در قرآن و طرح ملی شباب‌الرضا(ع) در استان بوشهر و تشکیل شبکه خادمیاران قرآنی رضوی از میان قاریان، حافظان، پژوهشگران و خانواده‌های موفق قرآنی در سطح شهرها و روستاها و ... به‌عنوان برنامه‌های بنیادین فرهنگی هستند که با مشارکت مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر و با همکاری دفتر آستان قدس رضوی در حال برگزاری است. 

یوسفی در ادامه بیان کرد: برگزاری تفسیر سوره یاسین از سوی مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم(ص) دشتستان و برگزاری طرح تربیت مربی نهج‌البلاغه از سوی مؤسسه قرآنی حنان شهرستان تنگستان و اجرای طرح ملی پویش‌های خانگی از سوی مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر با همکاری معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان در مناطق شهری و روستایی برگزار می‌شود.

غلامعلی رحمانی، فعال قرآنی نیز در این نشست هم‌اندیشی به ارائه گزارشی از طرح‌های مسجدمحوری و نمازمحوری برپایه برنامه‌های قرآن و عترت در مؤسسه امام خمینی(ره) روستای نظرآقا شهرستان دشتستان پرداخت. 

عبدالرحیم افروغ، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر، در این محفل هم‌اندیشی، با ابراز اینکه برای رفع مشکلات جامعه قرآنی در تلاش هستیم، اظهار کرد: هر مؤسسه فرهنگی و قرآنی باید یک فعالیت هنری فاخر را تولید و ارائه کند و همچنین نسبت به ارائه و رفع آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری منطقه شهری و روستایی حوزه فعالیتی خود، بر اساس ضرورت و خدمت‌رسانی متعهدانه اهتمام ویژه‌ای داشته باشید. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان بوشهر در ادامه طی درخواستی از مدیران اتحادیه استانی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر نسبت به ثبت بانک اطلاعاتی فعالان جامعه قرآنی و به‌صورت ویژه چهره‌های قرآنی در صندوق هنرمندان اقدام جهادی کنند. 

افروغ در پایان گفت: طی جلسه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی به‌عنوان عضو شورای عالی مسکن در راستای الگودهی اطلس‌های فرهنگی بنیادین تعیین شد.  

همچنین از سوی دفتر معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان بوشهر از حامد فکوری، خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی ایکنا تجلیل شد.

یادآور می‌شود، دومین نشست فصلی مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان بوشهر به‌ میزبانی مؤسسه قرآنی شهید محمدعلی حمزوی در روستای بابامبارکی شهرستان جم و ریز برگزار می‌شود.

تجلیل از حاج‌حامد فکوری، خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن

خبرنگار، حامد فکوری 

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha