طرح اصلی آبرسانی غدیر طی ۲ سال آینده به پایان می‌رسد
کد خبر: 4091992
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

طرح اصلی آبرسانی غدیر طی ۲ سال آینده به پایان می‌رسد

استاندار خوزستان کیفیت آب شرب طرح غدیر به استانداردهای اروپا رسیده است، گفت: پیش از اجرای طرح آبرسانی غدیر مردم آرزو داشتند که آب دز از شمالی‌ترین نقطه استان به جنوبی‌ترین نقاط خوزستان برسد که با اجرای طرح میان مدت به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

صادق خلیلیانبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان امروز شنبه ۲۳ مهرماه از تصفیه خانه شماره ۲ اهواز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به چگونگی اجرای ابرپروژه غدیر در استان اظهار کرد: ابرپروژه آبرسانی غدیر یکی از طرح‌های بزرگ در سطح خاورمیانه است که در بدو ورود دولت سیزدهم پس از سفر رئیس جمهور به خوزستان تصمیمات لازم در خصوص این پروژه اتخاذ شد تا به وسیله آن مشکل آب شرب نیمی از جمعیت استان حل شود.

خلیلیان با بیان اینکه پس از دریافت مسئولیت، ستادهای مربوط به اجرای این طرح تشکیل شد؛ عنوان کرد: ابرپروژه غدیر در دو سطح ملی وزارت نیرو و استانی دنبال شد تا بتوانیم کارها را تسریع کنیم.

وی مدت زمان اجرای طرح اصلی آبرسانی غدیر را ۲ سال اعلام کرد و درباره اجرای طرح میان‌مدت اضطراری در راستای طرح اصلی، تصریح کرد: طرح اصلی غدیر باید طی دو سال به پایان برسد، اما در راستای طرح اصلی، یک طرح میان‌مدت اضطراری را کلید زدیم تا بتوانیم مشکل آب شرب را برطرف کنیم؛ خوشبختانه این کار طی ۱۰ ماه به سرانجام رسید و میزان شوری آب که پیش از این در محدوده طرح غدیر حداقل ۱۸۰۰ و حداکثر ۳۰۰۰ بود به ۶۰۰ کاهش یافت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کیفیت آب شرب طرح غدیر به استانداردهای اروپا رسیده است، افزود: پیش از اجرای طرح آبرسانی غدیر مردم آرزو داشتند که آب دز از شمالی‌ترین نقطه استان به جنوبی‌ترین نقاط خوزستان برسد که با اجرای طرح میان‌مدت به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

خلیلیان به مناطق تحت پوشش طرح آبرسانی غدیر اشاره کرد و ادامه داد: طرح میان‌مدت غدیر ۲ و نیم میلیون نفر از جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد و طرح اصلی آن طی ۲ سال آینده به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به وجود ۵ طرح بزرگ در خوزستان که کل جمعیت استان را در بر می‌گیرند، عنوان کرد: طرح غدیر مناطق مرکزی، غربی و بخشی از شهرهای اصلی جنوبی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد. طرح‌های دیگر نیز در حال اقدام هستند، اما عمده مشکل استان در بحث شوری آب مناطقی است که طرح غدیر در آن‌ها اجرا شد.

استاندار خوزستان ضمن ابراز خرسندی از قرارگیری یک هزار و ۵۰۰ روستا در طرح غدیر گفت: خوشبختانه موفق شدیم که یک هزار و ۵۰۰ روستای دیگر را تحت پوشش قرار دهیم که در حال حاضر آب بخشی از آن‌ها پایدار شده است و ۹۱۳ روستا نیز از آب جدید استفاده می‌کنند و مشمول طرح غدیر شدند.

خلیلیان در پایان اظهار کرد: ابرپروژه غدیر یکی از طرح‌های بزرگی است که در دولت سیزدهم با سرعت انجام شد. افزون بر طرح غدیر طرح‌های دیگری در استان وجود دارد که در حال اجرا هستند.

انتهای پیام
captcha