رشد علمی همراه با تزکیه باشد
کد خبر: 4089040
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

رشد علمی همراه با تزکیه باشد

نماینده ولی‌فقیه در مازندران در نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش متمرکز استان مازندران گفت: علم عالم باید در راستای تزکیه، خداشناسی و دینداری باشد که جنگ‌افروز نشود.

نشست همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش متمرکز استان مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش متمرکز استان مازندران نهم مهرماه، با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران، مشاور وزیر آموزش و پرورش، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه استان مازندران، نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، اعضای کمیته و کمیته‌های همکاری شهرستان‌ها و مناطق تابعه و ائمه جمعه سراسر استان، در سالن همایش اهل البیت(ع)  شهر ساری برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، در این نشست ضمن تحسین عملکرد آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برای تربیت دینی نسل نو، گفت: خداوند متعال دانش‌آموزان و تربیت آن‌ها را به عنوان یک امانت در اختیار انقلاب اسلامی قرار داده است تا برای آینده نظام ساخته شوند.

وی افزود: تربیت دانش‌آموزان با تعاون حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش محقق خواهد شد. زمانی وحدت حوزه و دانشگاه موفق خواهد شد که وحدت حوزه و آموزش و پرورش شکل گیرد.

آیت‌الله لائینی تأکید کرد: برای ایجاد وحدت بین حوزه و آموزش و پرورش باید وحدت بین حوزه و خانواده شکل گیرد تا گفته‌های حوزه در مدارس، در خانواده تافته نشود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به اینکه  باید با بی‌سوادی مقابله شود، اظهار کرد: متفاوت بودن سطح آموزش در مدارس دولتی با مدارس غیر انتفاعی، خلاف عدالت است، باید مدارس دولتی عادی به گونه‌ای عمل کنند که رتبه‌های برتر کنکور و المپیادهای علمی از آن دانش‌آموزان این مدارس شود.

وی با بیان اینکه با جهل و ضعف علمی مخالف هستیم، خاطرنشان کرد: علم بدون دین نیز پسندیده نیست. علم عالم باید در راستای تزکیه، خداشناسی و دینداری باشد که مسلسل ساز و جنگ افروز نشود. علم باید با دیانت ناب همراه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به نفوذ انجمن حجتیه در مدارس افزود: امروزه دیانت منهای سیاست که مظهر تحریف انقلاب اسلامی است، در حال ترویج است که خطرآفرین است. علم با دین انگلیسی پسندیده نیست، بلکه دینداری با نگاه انقلابی و دینی باید در مدارس آموزش داده شود. قدردان طلاب طرح امین برای تربیت دینی دانش‌آموزان هستیم و باید ساز و کاری برای تأمین معاش این طلاب دیده شود.

وی ادامه داد: ارزش‌های اسلامی همانند حجاب در مدارس رعایت نمی‌شود، گاهی معلمان دروس دینی نگاه هماهنگی با درسی که می‌دهند ندارند.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید قرآنی باشند و یا اینکه حداقل قرآن را بدون غلط قرائت کنند، تأکید کرد: تعامل حوزه و آموزش وپرورش باید به تربیت دینی دانش‌آموزان ختم شود.

انتهای پیام
captcha