فعالیت 42 هزار گروه جهادی در کشور
کد خبر: 4088551
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰

فعالیت 42 هزار گروه جهادی در کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به راه‌اندازی 165 قرارگاه عملیاتی جهادی گفت: هم اکنون 42 هزار گروه جهادی در سطح کشور ایجاد و در حال ارائه خدمات به اقشار مختلف هستند.

محمد زهرایی، رئیس بسیج سازندگیبه گزارش ایکنا از یزد، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، شب گذشته، 6 مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه و استقبال ریاست جمهور اظهار کرد: در قالب این طرح تأمین آب شرب هفت هزار و 138 روستا در مدت زمان سی ماه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در طرحی دیگر احداث مسکن محرومان در روستاها مورد توجه قرار گرفت و 40 هزار مسکن با کمیته امداد توافق شد که هم اکنون 6500 مسکن پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد دارد و 700 مسکن به اتمام رسیده و ان‌شاءالله تا پایان سال 10 هزار واحد مسکونی محرومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

زهرایی؛ بهسازی جاده بین مزارع و اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در روستاها را از دیگر اقدامات برشمرد و  افزود: اقدامات این نهاد حاشیه شهرها  را نیز در بر می‌گیرد که در این زمینه تیم‌های مشترک شناسایی و آموزش‌های تخصصی ارائه و نیروهای آموزش دیده به فعالیت خواهند پرداخت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه ایجاد شغل از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم محسوب می‌شود گفت: صنایعی در کشور وجود دارد که نیمه فعال و راکد هستند و اکنون نهضت احیای صنایع در دولت آغاز شده و بسیج سازندگی نیز احیای هزار واحد صنایع خرد و متوسط را متقبل شد.

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های قرض الحسنه بستر بانکداری اسلامی هستند ادامه داد: قرار است 10 هزار صندوق جدید با محوریت مردم ایجاد شود البته اکنون 28 هزار صندوق با عضویت یک میلیون و 300 هزار نفر در حال فعالیت هستند.

زهرایی از فعالیت 42 هزار گروه جهادی در سطح کشور خبر داد و گفت: این گروه‌ها در سطح شهرستان‌ها شورای جهادی راه‌اندازی می‌کنند و سپس در هر استانی مجمع جهادی تشکیل و هر دو سال یک بار با رأی اعضای مجمع استانی، مجمع ملی جهادی کشور راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به فعالیت قرارگاه عملیاتی جهادی گفت: هم اکنون 165 قرارگاه راه‌اندازی شده که ان‌شاءالله این تعداد به هزار قرارگاه افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوال ایکنا در زمینه راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی این اقدام را ویتریتی برای نمایش و فروش و برندسازی محصولات دانست و گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی در زمینه بازار و گردشگری و فرهنگی و هم‌چنین تولید و ارائه تسهیلات لازم به همراه مشاوره و آموزش و تحقیق و توسعه فعالیت دارد.

زهرایی با اشاره به اینکه این دهکده در زمینه آموزشی نیز فعالیت دارد بیان کرد: آموزش‌های لازم به اقشار مختلف در هر حوزه‌ای به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: هم اکنون دهکده اقتصاد مقاومتی در 11 استان کشور راه‌اندازی و در حال تسری به شهرستان‌های مختلف است.

انتهای پیام
captcha