معلمان درس زندگی را آموزش دهند
کد خبر: 4087699
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

معلمان درس زندگی را آموزش دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: معلمان در کنار آموختن علم، درس زندگی، معرفت و معنویت را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در مراسم بازگشایی مدارس که امروز، دوم مهرماه در دبیرستان امام محمد غزالی برگزار شد، با اشاره به اینکه مطالبم را برای سه مخاطب بیان می‌کنم، گفت: معلمان از امروز این دانش‌آموزان که آمارشان در استان ۳۰۰ هزار نفر بوده در اختیار شما هستند لذا باید از علم، آگاهی برای آنان دریغ نکنید.

وی افزود: در قبل از انقلاب معلمان ما را به کنش و واکنش‌ها آگاه می‌کردند حقایق را بیان می‌کردند لذا معلمان باید در کنار آموختن علم درس زندگی، علم، معرفت و معنویت را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان مسئله دوم را خطاب به خانواده دانش‌آموزان عنوان و بیان کرد: باید به پدران و مادران برای تربیت و آموزش درس انسانیت به فرزندان تبریک گفت و امیدواریم که از این بعد هم متوجه باشیم که تأمین فرزند در خوراک و پوشاک نیست چراکه آگاهی‌ها خانوادگی است لذا پدران و مادران باید این امر را تبیین کنند و از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری و امکانات گذشته برای فرزندان بیان کنند.

وی در خطاب به دانش‌آموزان نیز افزود: دانش‌آموزان باید قدر علم و دوران دانش‌آموزی را بدانید و سعی کنید به جای جوگیری در مسائل با آگاهی و بصیرت بتوانید جوزدگی‌ها را خنثی کنید.

پورذهبی افزود: دانش‌آموزان باید آنقدر آگاه باشند تا در برابر فضای مجازی خود را مقاوم کنند که این امر را معلمان، پدران و مادران شما می‌توانند انجام دهند.

وی با ابراز خرسندی از بازگشایی حضوری مدارس بعد از سه سال یادآور شد: امیدواریم هم دانش‌آموزان قدر علم را بدانند و هم مسئولان و خدمتگزاران حضور دانش‌آموزان در مدارس را قدر بدانند و از مسائلی که این سه سال مورد غفلت قرار گرفت، پرهیز کنند.

انتهای پیام
captcha