مدارس کانون بصیرت باشند
کد خبر: 4087644
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
امام‌جمعه شهرکرد:

مدارس کانون بصیرت باشند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: مدارس باید کانون بصیرت باشند و معلمان بصیرت را به دانش‌آموزان تزریق کنند؛ کلاس‌های درس نیز باید خوراک بصیرت و بینش و محبت پیامبر(ص) و آل ایشان، محبت قرآن و نظام ولایی را به دانش‌آموزان برساند تا جامعه روی خوش به خود ببیند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد امروز، دوم مهرماه در آیین نمادین بازگشایی مدارس که با حضور استاندار و مسئولان در دبیرستان دخترانه میرداماد شهرکرد برگزار شد با تسلیت ایام پایانی ماه صفر و بزرگداشت هفته دفاع مقدس و نیز با گرامیداشت حضور دانش‌آموزان و آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه رشد و تزکیه انسان در کرسی دانش و بینش در مدرسه محقق می‌شود، اظهار کرد: در حدیثی نبوی آمده است که «ادبّوا أولادکم على ثلاث خصال: حبّ نبیّکم، وحبّ أهل بیته، و قراءة القرآن»، وجود مقدس پیامبر(ص) قائلند که تربیت و علم و دانش و بینش که به آداب رفتاری و خلقیات می‌انجامد و عرصه‌ای برای رساندن انسان به کمال را فراهم می‌کند، باید بر مبنای حُب پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) و نیز قرائت قرآن باشد.

وی با ذکر اینکه بر اساس این حدیث شریف، تمام رفتارها و اعمال باید بر اساس محبت پیامبر و اهل‌بیت ایشان باشد، ادامه داد: دل نباید محل تجمع محبت‌های دنیوی باشد و اگر به رسول خدا و اهل بیت ایشان دل ببندیم، به همه زیبایی‌ها و کمالات که لازمه رسیدن به سعادت، دل می‌بندیم.

نکونام با تصریح اینکه اگر دل ظرف نازیبایی‌ها شود ابتذال و رسوایی و هلاکت حتمی است، گفت: اگر محبت پیامبر و اهل‌بیت(ع) نباشد، ظلم، اجحاف، حق‌کشی، بی بند و باری و فساد در دل‌ها حاکم می‌شود. لذا ایشان نسبت به این محبت توصیه می‌کنند تا رذایل و مفاسد از میان برود و علم‌ انسان‌ها کارساز و پروازدهنده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: علم و دانش یا می‌تواند انسان را پرواز دهد و یا او را تنزل دهد و ساقط کند مانند نمونه‌های عالمانی که در رشته‌های مختلف علمی از فقه و مرجعیت غور و تفحص داشتند، عالم به علم پیامبر و معارف اهل‌بیت(ع) بودند، اما نه‌تنها عروج نداشتند بلکه تنزل یافتند.

نکونام با تأکید بر اینکه اگر حب پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) در عالم باشد علم او نیز عروج‌دهنده و مؤثر خواهد بود، بیان کرد: علم چنین عالمی نافع است که هم صاحب علم و هم جامعه را در مسیر صحیح قرار می‌دهد لذا این محبت مبنای علم نافع است.

قرآن کریم؛ مبنای تربیت

وی قرآن را دیگر مبنای تربیتی از دیدگاه پیامبر اسلام(ص) در این حدیث دانست و توضیح داد: عالم باید همه دانش و توانمندی خود را از قرآن کریم بگیرد چرا که اگر از قرآن و از نور و رشد و چراغ هدایت این کتاب آسمانی بهره‌مند شویم، در مسیر صحیح قرار خواهیم گرفت.

نکونام تأکید کرد: قرآن که ما از آن بهره می‌بریم آن کتاب آسمانی است که مفسرش پیامبر(ص) و اهل‌بیت ایشان هستند و نه قرآنی که متأسفانه در خوانش برخی مسلمانان از این مصحف شریف مشاهده می‌کنیم؛ آنان قرآن را تلاوت می‌کنند اما در برابر مستکبران ضعیفند و پیشانی خضوع در برابر طواغیت می‌سایند.

وی در ادامه در تبیین حدیث دیگری از پیامبر(ص) که فرمودند: إِسمَعوُا وَ أَطیعوُا لُِمَن وَلاه الله الأمر، فَإنّهُ نِظامُ الإسلام، تأکید کرد: ایشان در این حدیث بیان می‌کنند که برای داشتن زندگی رستگار، از خداوند و از کسی تبعیت کنید که خداوند متعال امرش را به او سپرده است، یعنی مطیع رهبر باشید چرا که خداوند به اطاعت از او فرمان داده است. درواقع ایشان قائلند که از اولی‌الأمر یعنی پیامبر و اهل‌بیت ایشان و در عصر غیبت، از ولی‌فقیه زمان خود تبعیت کنید.

نکونام تأکید کرد: روز گذشته مردم به‌خوبی این معنا را درک کردند و اجتماع مردمی در سراسر کشور و در استان ما بر علیه فتنه‌ها شکل گرفت و این اجتماع عمل به این دستور پیامبر(ص) بود که مردم حمایت و تبعیت خود را از نظام ولایی اعلام کردند؛ مردم در دهان کسانی زدند که می‌خواهند میان ملت و ولایت فقیه جدایی بیندازند. فتنه‌گران می‌خواهند نظام داعشی را با خون و خونریزی، آتش زدن قرآن و مساجد، به شهادت رساندن خادمان ملت در پلیس و دیگر جنایات، حاکم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: بصیرت و هوشیاری مردم باید همواره تداوم یابد و به‌ویژه مدارس ما باید کانون بصیرت باشند و معلمان بصیرت را به دانش‌آموزان تزریق کنند؛ کلاس‌های درس نیز باید خوراک بصیرت و بینش و محبت پیامبر(ص) و آل ایشان، محبت قرآن و نظام ولایی را به دانش‌آموزان برساند تا جامعه روی خوش به خود ببیند.

نکونام با تأکید بر اینکه باید به سمت عدالت تمام‌عیار آموزشی و پرورشی سوق یابیم، بیان کرد: اگر امروز با وجود تلاش‌های بسیار زیاد، هنوز این عدالت شکل نگرفته است اما این دولت حداکثر تلاش را دارد که این عدالت را در جای‌جای استان حاکم کند و رفاه و امکاناتی که در اختیار دانش‌آموزان در مرکز استان قرار دارد باید در اختیار دیگر دانش‌آموزان در مناطق محروم و صعب‌العبور هم قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha