برگزاری ۵۰ برنامه محوری همزمان با دهه وقف در البرز
کد خبر: 4087612
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

برگزاری ۵۰ برنامه محوری همزمان با دهه وقف در البرز

مدیرکل اوقاف البرز از برنامه‌ریزی برای اجرای 50 عنوان برنامه در دهه وقف امسال در استان خبر داد.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، گفت: دهه وقف از دوم مهرماه آغاز می‌شود و تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد و در این مدت 300 برنامه در قالب 50 عنوان در نقاط مختلف این استان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف در جوار بقاع متبرکه، بازدید از طرح‌های شمیم خدمت، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، ائمه جمعه شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات قرآنی، نشست تخصصی وقف با قضات، سخنرانی قبل از خطبه‌ها، تقدیر از کادر درمان و تجهیز یک درمانگاه‌ها از محل موقوفات بخشی از این برنامه‌های این دهه است.

مدیرکل اوقاف البرز بیان کرد: همچنین همزمان با شروع سال تحصیلی، طرح مهر تحصیلی توسط این اداره‌کل اجرا و با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه بسته‌های تحصیلی مورد نیاز تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف البرز تصریح کرد: در این ایام چندین نشست تخصصی با اصحاب رسانه، نخبگان و استادان حوزه و دانشگاه و واقفان خیراندیش و احیای یاد واقفان مرحوم شده برگزار می‌شود و از رتبه‌آوران مسابقات قرآن نیز تقدیر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آن چیزی که برای مردم البرز حائز اهمیت است این است که نیاز است وقف‌های جدید در راستای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) ایجاد شود. متأسفانه در راستای وقف قرآنی استان ضعیف است. علم در حال حاضر به سمت علوم نوپا پیش می‌رود و وقف باید در راستای علم و فناوری افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha