محکومیت حمله اسلام‌هراسانه به نماینده حقوق بشری مسلمان در آمریکا
کد خبر: 4087408
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

محکومیت حمله اسلام‌هراسانه به نماینده حقوق بشری مسلمان در آمریکا

شورای روابط آمریکایی اسلامی، حملات اسلام‌هراسانه سیاستمداران راست افراطی به یک زن فعال مسلمان را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای روابط آمریکایی اسلامی (CAIR)، این شورا مواضع لی زلدین نماینده ایالات متحده (R-NY) و دیگر سیاست‌مداران راست افراطی را به دلیل حملات آنها علیه یک زن مسلمان آمریکایی محکوم کرد. این زن مسلمان به عنوان افسر ارشد تنوع در دانشگاه شهر نیویورک (CUNY) خدمت می‌کند.

شعبه نیویورک CAIR حملات علیه این زن را شرورانه، افتراآمیز و اسلام هراسانه خوانده و آن را محکوم کرده است. در پاسخ، وب‌سایت‌های ضدمسلمان مانند The Daily Caller به دلیل هویت اسلامی وی و فعالیت‌های حقوق مدنی‌اش در طول سال‌ها عضویت در CAIR شروع به حمله علنی به وی کردند.

لی زلدین، نماینده جمهوریخواه از نیویورک، به این حملات پیوست و به دروغ مقامات CUNY و CAIR را به طرفداری از حماس و یهودستیزی متهم کرد.

CAIR و CAIR-NY در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: تصمیم لی زلدین برای انجام یک حمله شرم آور، افتراآمیز و اسلام هراسانه علیه یک زن مسلمان به دلیل اینکه او زمانی برای سازمان حقوق مدنی ما کار می‌کرد شرم آور است. زلدین، عروسک خیمه شب بازی دونالد ترامپ است که  سابقه توهین به زنان مسلمان را دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این شورا مکرراً همه اشکال تروریسم و ​​همه اشکال تعصب، از جمله یهودستیزی را محکوم کرده است. اما زلدین به واقعیت‌ها اهمیت نمی‌دهد. او فقط به سوء استفاده از کلیشه‌های ضد اسلامی برای منافع سیاسی خود اهمیت می‌دهد. 

مانند همه افراد با وجدان، CAIR و شعبه نیویورک آن قصد دارند به دفاع از حقوق هر فرد در کشور و ایستادگی در برابر هر فرد متعصب از جمله لی زلدین ادامه دهند.

حملات زلدین به CUNY پس از انتشار گزارش شعبه نیویورک این شورا در مورد سوگیری و جنایات نفرت‌ با عنوان «احساس نفرت» انجام شد که نشان می‌دهد 75 درصد از زنان مسلمان یک حادثه ناشی از تعصب و نفرت را تجربه کرده‌اند. 

انتهای پیام
captcha