ثبت ۳ مورد ابتلا به وبا در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4086911
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

ثبت ۳ مورد ابتلا به وبا در چهارمحال‌وبختیاری

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری از ابتلای ۳ هم‌استانی به وبا خبر داد.

ابتلا به وبا

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، علی احمدی، سرپرست معاونت بهداشتی این دانشگاه با اعلام خبر ابتلای سه نفر در استان به وبا به هم‌استانی‌ها، توصیه کرد:  برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا که بیماری میکروبی و اسهالی است مردم باید راه های پیشگیری و انتقال این بیماری را بشناسند.

وی مهم‌ترین راه انتقال بیماری وبا را از طریق مدفوعی - دهانی  و آلوده شدن دست ها یا مواد غذایی و انتقال از طریق دهان بیان کرد و افزود:  شستن دست‌ها با آب و صابون بعد از دستشویی و قبل از غذا خوردن،  شستن دست‌ها پس از تماس با سطوح آلوده و نزدیک شدن به فرد مبتلا به اسهال و استفراغ مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا است.

به گفته وی،  تاکنون ۳ مورد ابتلا به وبا در استان به ثبت رسیده است که مربوط به کسانی بوده است که اخیراً سفر خارج از کشور داشته و از استانهای غربی عبور کرده‌اند.

احمدی گفت: خوشبختانه تاکنون انتقال محلی وبا در استان گزارش نشده است و ابتلای این ۳ نفر ارتباطی با آب استان ندارد.

رئیس مرکز بهداشت استان گفت:  باید هم‌استانی‌ها بیشتر از قبل بهداشت فردی و مواد غذایی و ضدعفونی و شست‌وشوی صحیح سبزیجات و میوه جات را مدنظر قرار دهند تا از بروز بیماری‌های اسهالی و وبا پیشگیری کنند.

انتهای پیام
captcha