جشنواره ابوذر؛ بستر تجلیل از رسانه‌های ارزشی
کد خبر: 4086552
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
فرمانده سپاه چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد:

جشنواره ابوذر؛ بستر تجلیل از رسانه‌های ارزشی

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر، گفت: رسانه بسیار مهم است و از اهداف جشنواره ابوذر این است که از زحمات و تلاش رسانه‌های ارزشی تجلیل به‌عمل آید.

جشنواره ابوذر

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، «نخستین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر» امروز، 28 شهریورماه به ریاست فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان رده‌های مرتبط با موضوع و صاحب‌نظران رسانه‌ای در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان از سوی سازمان بسیج رسانه برگزار شد.

در این جلسه، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با تسلیت فرارسیدن ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خاطره‌های ایثارگری رزمندگان و شهداست و باید به نحو احسن برنامه‌های این مناسبت را اجرا کنیم.

اکبری ادامه داد: شهدا در آن روزها با آرزوی زیارت امام حسین(ع) در جبهه‌ها حضور می‌یافتند و معجزه دفاع مقدس امروز باعث شده است تا همه مردم و برخی از همان رزمندگان با پای پیاده در زیارت آن امام حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر، تصریح کرد: رسانه بسیار مهم است و از اهداف جشنواره این است که از زحمات و تلاش رسانه‌های ارزشی تجلیل به عمل آید. بسیج متعلق به یک نهاد خاص نیست، بلکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، بخشی از پیکره مردم است؛ لذا همه نهادها و سازمان‌ها باید برای باشکوه برگزار شدن این جشنواره کمک کنند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) تصریح کرد: باید سعی شود تا محتوای فاخری در جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارائه گردد و کیفیت‌ها بالا باشد و رقابت بین رسانه‌ها برای تولیدات ایجاد شود.

جزئیات جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان

احسان ربیعی، مسئول بسیج رسانه استان نیز در این جلسه گفت: سرفصل و عناوین برنامه‌ها در هیئت اندیشه‌ورزی بسیج رسانه تصویب شده و این جلسه برای جمع‌بندی است.

ربیعی با اشاره به شروع جشنواره رسانه‌ای ابوذر از لحظه حضور در منزل شهید شهرانی به‌عنوان تنها شهید رسانه‌ای استان و رونمایی از پوستر جشنواره، به تشریح روند تشکیل کمیته‌های جشنواره پرداخت و تصریح کرد: فراخوان آثار این جشنواره که ششمین دوره استانی آن در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، از 13 تیرماه شروع شده که داوطلبان می‌توانند آثار مکتوب و دیجیتال خود را که در 11 موضوع و محور سراسری و دو موضوع استانی مشخص و در 11 قالب پیش‌بینی شده است  تا تاریخ 30 آبان ماه در سایت بسیج رسانه بارگذاری کنند.

ربیعی گفت: پس از بارگذاری آثار، داوری شروع و اختتامیه جشنواره در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود؛ برترین‌های استان به مسابقات کشوری جشنواره ابوذر که اواخر سال در تهران برگزار می‌شودد، معرفی خواهند شد.

مسئول بسیج رسانه استان بیان کرد: هدف از اجرای این جشنواره، تجلیل از استعدادهای رسانه‌ای، شناسایی توان‌مندی‌های جامعه خبری و احصای ظرفیت‌های موجود در رابطه با اطلاع‌رسانی و تبلیغات در استان بوده که در یک فضای رقابتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha