جهادگران فارس به یاری زائران پاکستانی رفتند
کد خبر: 4085285
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

جهادگران فارس به یاری زائران پاکستانی رفتند

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی این استان به زائران اربعینی کشور پاکستان خبر داد.

اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس امروز، 22 شهریورماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: گروه‌های جهادی و جهادگران، در مناسبت‌های مختلف و در مواقع لازم وارد صحنه می‌شوند و در قالب‌ها و برنامه‌های مختلف اقدامات جهادی می‌کنند لذا به مناسبت اربعین سیدالشهدا(ع) نیز، ۸۱ موکب خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) برپا شده است و فعالیت این موکب‌ها تا چند روز پس از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

وی با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های موکب‌های بین راهی که خدمات مختلفی را به زانران خارجی و داخلی ارائه می‌کنند، افزود: برخی از شهرهای استان فارس مانند نی‌ریز، استهبان، سروستان، شیراز، کوهچنار، نورآباد در مسیر حرکت کاروان‌ها و زانران همسایگان شرقی کشورمان به ویژه پاکستان قرار دارند بنابراین موکب‌های بین راهی در این شهرستان‌ها راه‌اندازی شده و جهادگران علاوه بر خدمات‌رسانی به زائران ایرانی از زائران خارجی نیز میزبانی و مهمان‌نوازی می‌کنند. البته در مابقی شهرستان‌های استان فارس نیز موکب‌ها و مراکز خدماتی راه‌اندازی شده است تا تعداد این مراکز به عدد 28 برسد.

جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه برخی از گروه‌های جهادی، موکب‌هایی در مرز شلمچه و کشور عراق برپا کرده‌اند، گفت: 3 موکب جهادگران استان فارس در پایانه مرزی شلمچه  و 16 موکب در مسیر نجف به کربلا و 14 موکب در شهر کربلا قرار دارد و خادمان حسینی تلاش می‌کنند تا در مسیر پیاده‌روی زائران و همچنین خروج از مرز کشور خدماتی مانند اسکان، تامین اغذیه، راهنمایی، خدمات پزشکی و ... ارائه کنند.

قزلسفلی در خصوص موکب‌های تخصصی درمانی و پزشکی نیز گفت: 6 موکب با همکاری اساتید و دانشجویان جهادگر سلامت استان فارس در مسیر نجف به کربلا شکل گرفته و کمک‌رسانی درمانی، پزشکی، بهداشت و سلامت را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha