برگزاری چهارمین همایش سواد رسانه‌ای با موضوع اخبار جعلی
کد خبر: 4084819
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
سعید پورابوالقاسم خبر داد؛

برگزاری چهارمین همایش سواد رسانه‌ای با موضوع اخبار جعلی

معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی از برگزاری چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع اخبار جعلی خبر داد.

سعید پورابوالقاسم

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سعید پورابوالقاسم، معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با هدف افزایش و ارتقای دانش و مهارت‌های عمومی در حوزه سواد رسانه‌ای، اطلاعاتی و فضای مجازی و با تأکید بر جایگاه و اهمیت «نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسئول و افراد آگاه» در توسعه سواد رسانه‌ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر دی‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی ریاست شورای سیاستگذاری چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی را بر عهده دارد افزود: «مفاهیم پایه‌ای و ادبیات اخبار جعلی، انواع اخبار جعلی، رسانه نگاری و اخبار جعلی، راهنمای تشخیص اخبار جعلی، فن‌های مقابله با اخبار جعلی، اخبار جعلی و هوش مصنوعی و اخبار جعلی و حکمرانی فضای مجازی» محور‌های این همایش هستند.

پورابوالقاسم تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجمن سواد رسانه‌ای ایران و مؤسسات، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و مطالعاتی کشور در برگزاری این همایش ملی، همکاری و مشارکت دارند.

به گفته معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «متخصصان، پژوهشگران و فعالان حوزه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی علاقه‌مند به شرکت در این همایش می‌توانند مقالات و تحقیقات خود را بر اساس محور‌های اعلام شده، به سامانه اینترنتی چهارمین همایش سواد رسانه‌ای به نشانی milconf.ir ارسال کنند».

یادآوری می‌شود، همایش‌های ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی به‌صورت ۲ سالانه از سال ۱۳۹۶ تاکنون به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شده است. پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه سواد رسانه‌ای می‌توانند تا ۲۸ مهرماه چکیده مقالات و تا ۲۸ آذرماه متن کامل مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha