تعیین ضرب‌ الاجل برای مدیران دستگاه‌های چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4084496
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

تعیین ضرب‌ الاجل برای مدیران دستگاه‌های چهارمحال‌وبختیاری

استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری در خصوص جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ گفت: دستگاه‌های اجرایی که تا پایان هفته جاری اعتبارات باقی‌مانده خود را جذب نکنند، توبیخ خواهند شد و به وزیر مربوطه نیز این مسئله طی مکاتبه‌ای اعلام می‌شود.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، ۱۹ شهریورماه در نشست «شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال‌و‌بختیاری» با اشاره به اولویت‌های پژوهشی در استان‌، اظهار کرد: نقشه راه در اجرای طرح‌های پژوهشی باید دستور کار قرار بگیرد و همچنین در تعیین اولویت‌های پژوهشی از نظرات مدیران دستگاه‌های اجرایی و رؤسای دانشگاه‌ها استفاده شود.

حیدری بیان کرد: در اولویت‌های پژوهشی باید به موضوعاتی مانند آمایش سرزمین، بیکاری، نقش تعاون، آسیب‌های فضای مجازی، گروه‌های دانش‌بنیان و سمن‌ها توجه ویژه صورت بگیرد، طرح‌های پژوهشی مجدداً در کارگروه مرتبط کیفی‌سازی شود.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و حضور زوار در مراسم پیاده‌روی اربعین، گفت: به‌علت ضعف‌های زیرساختی در کشور عراق، برخی زوار موفق به شرکت در این مراسم نشدند، تمام امکانات برای خدمت به زوار باید بسیج شوند.

حیدری با بیان اینکه شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد در هفته دولت بودیم، اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های ورزشی استان به‌علت نبود انشعابات به بهره‌برداری نرسیده است، باید سریعاً موانع به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان برطرف شود.

استاندار با اشاره به اینکه درصدی از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است، تصریح کرد: ۵۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات بحران برای استان مصوب شد، همچنین ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای به استان ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در پی وقوع زلزله در سال گذشته در شهرستان کوهرنگ و اندیکا، سند توسعه‌ای برای این دو شهرستان تدوین شد، این سند به تازگی به تصویب هیئت دولت رسیده است.

حیدری در خصوص جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰، تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی که تا پایان هفته جاری اعتبارات باقی‌مانده خود را جذب نکنند، توبیخ خواهند شد و به وزیر مربوطه نیز این مسئله طی مکاتبه‌ای اعلام خواهد شد.

استاندار افزود: درآمدهای مالیاتی استان در بودجه سال‌جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است، اگر این درآمدها بالاتر باشد، این درآمد به استان اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: با رفع موانع اجرایی پروژه‌های عمرانی در چهارمحال و بختیاری، پروژه‌های قابل توجهی برای افتتاح در دهه فجر آماده شود، درصد بالایی از پروژه‌های نیمه‌تمام راکد استان فعال شده است.

حیدری با تأکید بر اینکه جلسات پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان هر دو هفته یکبار به‌صورت منظم تشکیل شود، بیان کرد: همچنین برای جذب تسهیلات سفر، کمیته‌ای با مدیران اقتصادی و بانک‌ها تشکیل شود.

استاندار تصریح کرد: کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به‌صورت فعال تشکیل شود، همچنین روند اجرای پروژه‌های عمرانی در سامانه مربوطه برای رصد بهتر ثبت شود.

وی با بیان اینکه باید کارگروه ایجاد اشتغال پایدار برای ایثارگران در چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار بگیرد، اظهار کرد: همچنین تبدیل وضعیت این قشر در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه باشد.

حیدری در پایان گفت: تاکنون از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در چهارمحال و بختیاری استفاده نشده است، اکنون این قرارگاه با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه دو بانده محور بروجن- لردگان به خوزستان ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام
captcha