طرح غدیر نشان داد «ما می‌توانیم» شعار نیست / کمبود تصفیه‌خانه در اهواز
کد خبر: 4082652
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱

طرح غدیر نشان داد «ما می‌توانیم» شعار نیست / کمبود تصفیه‌خانه در اهواز

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه با افتتاح طرح آبرسانی غدیر مشخص شد روحیه جهادی ما می‌توانیم، شعار نیست: گفت: بر اساس نظر کارشناسان EC آب اهواز کاهش یافته و فشار آب هم بهتر شده اما هنوز هم آب اهواز به حد مطلوب نرسیده است و باید چند کار دیگر انجام شود تا به حد مطلوب برسد.

آیت الله حیدریبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، خطیب این هفته نماز جمعه اهواز امروز ۱۱ شهریورماه اهواز با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت یاد شهدا و اظهار کرد: این شهدا در مکتب عاشور بزرگ شده‌اند و بر همه ما حق حیات دارند؛ هر چه خداوند عزت، شرف و افتخار به ما بخشیده به برکت این شهدا است.

وی با اشاره به اهمیت زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) افزود: در آستانه اربعین حسینی هستیم و خیل عظیم مشتاقان از جاهای مختلف راهی کربلا هستند. عزاداری‌ها و خدمت‌های مختلفی برای اباعبدالله الحسین(ع) انجام می‌شود و برخی حتی حاضرند جان‌شان را فدای امام حسین(ع) کنند؛ همه این ها شعائر الله است اما زیارت، جامع همه خدمات و عبادات است. 

آیت‌الله حیدری عنوان کرد: به ویژه در سال‌های اخیر به دلیل سقوط رژیم بعث عراق و ایجاد فضای آزادی در این کشور، مردم و حتی افرادی که خدا را قبول ندارند از سراسر جهان به سوی امام حسین(ع) جذب شده‌اند. زیارت اربعین به مانور میلیونی پیروان اهل بیت(ع) تبدیل شده است بنابراین باید قدر این زیارت را بدانیم.

وی با اشاره به برخی مناسبت‌های هفته آینده بیان کرد: سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، روز مبارزه با استعمار انگلیس، سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، روز بزرگداشت سلمان فارسی و ابوریحان بیرونی، روز تعاون، روز مردم‌شناسی، روز شهادت آیت‌الله قدوسی و سالروز قیام مردم تهران برخی از مناسبت‌های پیش رو هستند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح آبرسانی غدیر گفت: رساندن آب شیرین و بهداشتی به مردم خوزستان وعده‌ای است که روسای جمهور گذشته به مردم استان خوزستان داده بوده‌اند، اما این وعده محقق نشده بود. ۱۴ سال پیش اجرای این پروژه آغاز شد و در سال ۸۹ یا ۹۰ یک فاز آن مربوط به آبادان و خرمشهر افتتاح شد، اما فازهای بعدی که مربوط به ۲۵ شهرستان است روی زمین مانده بود.

آیت‌الله حیدری افزود: متاسفانه در دولت گذشته هشت سال جز در ایام تنش آبی آبادان و خرمشهر در سال ۹۷ هیچ کاری در این خصوص نکردند، در حالی که می‌توانستند این طرح را در سال ۹۳ به اتمام برسانند. خوشبختانه رئیس جمهور دولت مردمی سال گذشته این قول را داد و امروز شاهد عملیاتی شدن طرح آبرسانی غدیر در شهرستان‌های اهواز، کارون، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه، آبادان، خرمشهر و شادگان بودیم، اما در اصل این طرح برای ۲۵ شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: برخی مواقع EC آب خوزستان تا ۸۰۰۰ میکروموس می‌رسید و دو روز پیش EC آب اهواز ۲۳۰۰ میکروموس بود، اما با افتتاح این طرح امروز EC آب اهواز به ۱۱۰۰ میکروموس رسیده و تا دو سه روز دیگر به ۵۰۰ تا ۵۵۰ میکروموس می‌رسد که این وضعیت به معنی داشتن آب مطلوب، شیرین و بدون نیاز به استفاده از تصفیه با آب شیرین‌کن است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بنا بر نظر کارشناسان در حالت عادی این طرح باید سه چهار سال دیگر پیاده می‌شد، اما رئیس جمهور به صورت فوق‌العاده یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داد و شخصا این موضوع را پیگیری کرد و نشان داد در وعده صادق است. از این رئیس جمهور خوش قول تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، سپاه، بسیج، سازمان آب و برق و همه کسانی که تلاش کرده‌اند و این وعده را در مدت ۱۰ ماه به جای ۳۶ تا ۴۸ ماه، عملیاتی کرده‌اند تشکر می‌کنیم. با این کار مشخص شد که روحیه جهادی ما می‌توانیم، شعار نیست و عمل است.

وی عنوان کرد: بر اساس نظر کارشناسان EC آب اهواز کاهش یافته و بیشتر نیز کاهش می‌یابد و فشار آب هم بهتر شده، اما هنوز هم آب اهواز به حد مطلوب و ایده‌آل نرسیده است و باید چند کار دیگر انجام شود تا به حد مطلوب برسد. بنابراین از رئیس جمهور می‌خواهیم کار را تمام کند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اهواز دچار کمبود تصفیه‌خانه است؛ مقدمات کار سه تصفیه‌خانه انجام شده است، اما پولی برای ساخت این تصفیه‌خانه‌ها وجود ندارد و باید این کار اجرایی شود تا آب شیرین دز صددرصد به مردم برسد.

وی افزود: تصفیه‌خانه‌هایی که ۴۰ تا ۶۰ سال از عمرشان گذشته، آلوده و فرسوده‌اند به گونه‌ای که آب شیرین را مقداری شور می‌کنند و آب زلال را بد رنگ و بد طعم می‌کنند. باید تصفیه‌خانه‌های جدید ساخته شود و مورد استفاده قرار بگیرند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با عنایت مقام معظم رهبری شبکه فاضلاب اهواز و چند شهرستان دیگر در حال تعویض است، اما هنوز به شبکه آب دست نزده‌اند و باید ردیف اعتباری در این خصوص در نظر گرفته شود، زیرا شبکه آب اهواز فرسوده است و نیاز به تعویض دارد تا آب صددرصد سالم بیاید.  

آیت‌الله حیدری افزود: تعدادی از معلمان به ویژه در حوزه نهضت سوادآموزی در حال فعالیت هستند، اما حقوق درست و حسابی ندارند و رسمی نشده‌اند که از رئیس جمهور می‌خواهیم هر چه زودتر دستور اجرای طرح مهرآفرین که مربوط به تغییر وضعیت معلمان است، صادر کند.

وی با اشاره به ناآرامی در روزهای گذشته در عراق عنوان کرد: در پی این ناآرامی‌ها نگرانی‌هایی ایجاد شد و حتی زیارت اربعین در معرض خطر تعطیلی بود، اما خداوند لطف کرد و آن‌هایی که باید سر عقل می‌آمدند سر عقل آمدند و اوضاع آرام شد اما هنوز نگران هستیم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: از مردم عراق می‌خواهیم همه با هم پیش بروند تا شعائر حسینی دچار لطمه نشود. باید توجه شود فتنه داعشی‌ها به برکت خون شهدای حشدالشعبی و ملت ایران در پی لبیک‌گویی به ندای مرجعیت تمام شد، اما اکنون این داعشی‌ها در گوشه و کنار منتظر فرصت هستند و اگر اختلاف ایجاد شود سوءاستفاده می‌کنند که یکی از ضررهای سوءاستفاده آن‌ها، تعطیلی زیارت اربعین است و چنین چیزی خسارت عظیمی برای دنیای اسلام است. 

آیت‌الله حیدری به زبان عربی خطاب به مردم عراق گفت: سلام بر فرزندان عراق، فرزندان علی(ع) و حسین(ع)، خدا اجرتان را در ماه صفر و در آستانه اربعین حسینی زیاد کند. از شما می‌خواهیم بصیرت داشته باشید و بدانید برادارن شما در ایران و در هر جایی و همه مومنان و مومنات به دلیل اتفاقاتی که در بغداد و شهرهای دیگر رخ داد، نگران هستند.

وی افزود: از شما می‌خواهیم از امنیت و آرامش عراق محافظت کنید و کارهای زیارت اربعین را تسهیل ببخشید، زیرا دشمنان شما و ما و اهل بیت(ع) در کمین هستند. از شما می‌خواهیم وحدت برادارانه‌تان را تکرار کنید و صف‌های متحد برای ندای مرجعیت را به یاد بیاورید. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: صف واحدی در برابر دشمن باشید. بدانید ما با شما هستیم و حب امام حسین(ع) ما را با شما در کنار یکدیگر جمع کرده است. بدانید خون شهدا رسالتی بزرگی بر دوش ما و شما است و این رسالت این است که مقاومت اسلامی را در برابر آمریکا، صهیونیست و دیگر دشمنان حفظ کنیم؛ دشمنانی که از تاریخ رانده شده‌اند و اکنون می‌خواهند به سلطه برگردند. بنابراین به مکر آن‌ها آگاه باشید و همه  تحت لوای حسین(ع) متحد شوید که حب امام حسین(ع) ما را در کنار یکدیگر جمع می‌کند. 

انتهای پیام
captcha