مصونیت‌ دانش‌آموزان در برابر آسیب‌ها در سایه تعامل خانواده و مدرسه
کد خبر: 4080093
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

مصونیت‌ دانش‌آموزان در برابر آسیب‌ها در سایه تعامل خانواده و مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: خانواده و مدرسه دو اهرم اصلی در تربیت فرزندان هستند لذا تحکیم رابطه این دو نهاد امری  بدیهی است و برنامه‌های مشترک به‌ویژه در حوزه مصونیت‌بخشی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی با این همراهی و همیاری به نتیجه خواهد رسید.

افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌و‌پرورش استان، افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان روز گذشته، ۳۱ مردادماه در جریان سی‌و‌ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، با اشاره به الگوی حکمرانی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، اظهار کرد: امروز سند تحول بنیادین نقشه راه است که با یک نگاه جامع و همه‌جانبه‌نگر مسیر را برای رشد و اعتلای روزافزون آموزش و پرورش میسر ساخته است.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب نیز به‌عنوان مکمل و اهرم اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین می‌تواند نقش بسیار مؤثری را ایفا كند؛ یقیناً الگوی حکمرانی ما معطوف به الگوی حکمرانی نظام آموزش علوی باهدف افزایش بهره‌وری عقلانیت و تنظیم روابط حوزه‌های متفاوت و در نهایت، حرکت به سمت حاکمیت الهی و تربیت نسلی است که پرچم حکومت مطلوب الهی، حکومت مهدویت را به اهتزاز در بیاورد.

امیریان با اشاره به موضوع عدالت تربیتی و تأمین نصیب برابر آموزشی با تأکید بر زیست‌بوم جدید و آماده‌سازی مدارس برای ایفای وظیفه در سال تحصیلی آینده، افزود: تولد کرونا زیست‌بوم جدیدی در آموزش ایجاد کرد که دغدغه‌مندی را برای همه اقشار و مردم به ارمغان آورد. باید بتوانیم با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم شاخصه اصلی نظام آموزش کشور مبتنی بر اصل تمدن فرهنگ اسلامی را به منصه ظهور برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان پایش و سنجش کیفیت یادگیری با نوآوری در محتوا و روش‌های آموزشی مبتنی بر فناوری‌های نوین را موضوعی اساسی دانست و گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین بهره‌مندی بیشتر از روش‌های فعال و تعالی‌بخش است که توجه به استعداد دانش‌آموزان به‌عنوان محور اصلی نظام تعلیم و تربیت، راهگشای مسیر خواهد بود.

امیریان با اشاره به اینکه امروز با نسلی جوان، پویا، اندیشمند و خلاق روبرو هستیم، ادامه داد: برای هر نوآوری در محتوا و روش آموزشی بهترین راه بهره‌گیری از استعداد دانش‌آموزان است که البته اقلیم فرهنگی و بهره‌گیری از اقتضائات محیط اطراف نیز گامی است که می‌تواند محتوا را به‌روز و نو سازد، ضمن اینکه همراهی دانش‌آموزان کیفیت یادگیری را افزایش خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های نوین تربیتی و پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه، مدیریت آسیب‌های اجتماعی و حمایت از کودک در برابر آسیب‌های فضای مجازی از ضروریات جامعه است، اضافه کرد: خانواده و مدرسه دو اهرم اصلی در تربیت فرزندان هستند لذا تحکیم رابطه این دو نهاد امری بدیهی است و برنامه‌های مشترک به‌ویژه در حوزه مصونیت‌بخشی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی با این همراهی و همیاری به نتیجه خواهد رسید.

وی مردمی‌سازی آموزش و پرورش را حائز اهمیت دانست و گفت: آموزش و پرورش به‌عنوان مردمی‌ترین نهاد و نهادی که از دل مردم است باید اهداف و برنامه‌های خود را با مردم هماهنگ کند.

امیریان گفت: پایداری آموزش با مشارکت مردم محقق می‌شود، مردم شایستگی دارند که بهترین محتوای آموزشی را با بهترین روش‌ها بیاموزند و لذا صلاحیت حرفه‌ای معلمان به عنوان راهی برای دریافت بهترین‌های آموزشی، الگوی اجرایی کار ماست و در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام
captcha