فعالیت‌های قرآنی در یزد رونق می‌یابد
کد خبر: 4079851
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

فعالیت‌های قرآنی در یزد رونق می‌یابد

استاندار یزد با اشاره به برنامه‌ریزی این استان برای تربیت چهار هزار حافظ قرآن کریم به نیت چهار هزار شهید، از اختصاص اعتبارات لازم برای رونق فعالیت‌های قرآنی در استان خبر داد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 30 مردادماه در دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: با توجه به لزوم برنامه محور بودن، یکی از مهمترین اقدامات مورد پیگیری توسط استان، از همان نخستین ماه‌های آغاز فعالیت، تدوین برنامه تحولی یزد متناسب با مزیت‌های موجود و با نگاه کاملاَ عملیاتی، پروژه‌ای و اقدامی بود.

فاطمی به تشکیل مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اشاره و بیان کرد: ذیل این مرکز، برنامه تحولی استان یزد در 15 محور، در دو فاز و با بهره‌گیری از مشارکت نخبگان، ذی نفعان و بخش دولتی تعریف شد. محورهای پانزده گانه تحولی یزد می‌تواند فصل جدیدی از توسعه و پیشرفت را به روی استان یزد باز کند.

وی با اشاره به عدم تعریف برنامه دراز مدت مبتنی بر طرح‌های اولویت‌دار در شهرستان‌ها گفت: با پیگیری‌های انجام شده، به تازگی برنامه تحولی شهرستان‌های استان نیز با بهره‌گیری از نقطه نظرات نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، نخبگان و دستگاه‌ها تدوین شده که می‌تواند نوید بخش اقدامات خوبی در سطح شهرستان‌ها باشد.

افتتاح خط پدافندی آب یزد

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود به تعرضات مکرر انجام شده به خط انتقال آب به یزد در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با ورود جدی دولت سیزدهم به این مسئله و با پیگیری‌های استان، برنامه ریزی‌های لازم در این حوزه انجام و علی رغم تنش‌های آبی شدید، دیگر تعرضی به خط انتقالی آب نشد.

وی علت اصلی موضوع مذکور را تبدیل مسائل مربوط به آب، به دغدغه اول دولت در سطح معاون اول رئیس جمهور دانست و افزود: در این راستا کمیته آبی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور پنج تن از وزرا و استانداران تشکیل و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت جهت حل تنش‌های آبی چهار استان کشور تدوین شد.

استاندار یزد با اشاره به برگزاری ماهانه جلسات کمیته آب و بررسی آخرین وضعیت اجرای پروژه‌ها توسط دکتر مخبر، اضافه کرد: خط پدافندی یا اضطراری آب یزد یکی از پروژه‌های کوتاه‌مدت استان است که در فاز نخست قابلیت افزودن ۳۰ میلیون مترمکعب آب به منابع آبی استان را در مواقع اضطراری دارد.

فاطمی افزود: مبلغ سرمایه گذاری این پروژه که در مدت سه ماه عملیات اجرایی آن به طول انجامید ۷۰۰ میلیارد تومان است و به زودی و با حضور شخص معاون اول رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت آبی مورد پیگیری استان جهت افزایش تاب‌آوری استان به بیش از ده روز را احداث قریب به ۱۴۰ هزار مترمکعب مخزن در سطح استان عنوان کرد.

استاندار یزد ادامه داد: محصول پیگیری‌های مستمر استان برای تأمین منابع مورد نیاز جهت انتقال آب از دریا به ایران مرکزی با تأکید بر استان یزد و از طریق واگذاری معدن، در جلسه اخیر کمیته آب مصوب شد و وزارت صمت پس از هفته دولت، مدل اجرایی کار را ارائه کرده و پس از آن عملیات اجرایی پروژه کلید می‌خورد.

افزایش اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور به استان اشاره و بیان کرد: حجم اعتبارات پروژه‌های مصوب  سفر رئیس جمهور بیش از هفت هزار میلیارد بود که تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات به صورت نقد به استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه نگاه دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و معطل مانده از سال‌های گذشته بود گفت: عمده تعهدات دولت برای سال ۱۴۰۱، قبل از سال ۱۴۰۱ وارد استان شد و اقدامات و فعالیت‌های لازم در حال پیگیری و انجام است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود حوزه فرهنگ را یکی از حوزه‌های اولویت‌دار در فهرست بلند نظام مسائل استان خواند و از افزایش قابل توجه اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی خبر داد.

فاطمی به برنامه‌ریزی استان جهت تربیت 4000 حافظ قرآن به نیت 4000 شهید استان و نیز اختصاص اعتبارات لازم جهت رونق فعالیت‌های قرآنی استان اشاره کرد.

وی با اشاره به نگاه ویژه استان به مسائل اعتقادی و ارزشی بیان کرد: برنامه‌ریزی و اعتبارات خوبی جهت توجه به یادمان‌های شهدا و تقویت سفرهای راهیان نور انجام شده است.

استاندار یزد همچنین با بیان اینکه یکی از رویکردهای مورد اهتمام بنده تقویت ارتباط با نخبگان و برگزیدگان استان است، بیان کرد: علاوه بر برگزاری نشست‌های متعدد در طول سال، در ماه مبارک رمضان با بیش از ۶۰۰۰ نفر از نمایندگان بخش‌های مختلف استان دیدار و مسائل آن‌ها جهت پیگیری، احصا شد.

اجرای طرح سامان خانواده

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت حوزه خانواده و مسئله جمعیت اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای برنامه تحولی استان طرح سامان خانواده است که مسائل مربوط به آن با جدیت در حال پیگیری و اجراست.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دو سیل اخیر یزد و گستردگی ابعاد خسارت این سیل، گفت: در سیل  اول اقدامات لازم پرداخت خسارات سیل و بازگشت زندگی مردم به روال عادی انجام شد.

فاطمی ادامه داد: در سیل اخیر نیز علی رغم گستردگی سیل، بسیاری از مسائل موجود بدون کمک دولت مرکزی حل شد و آسیب دیدگان از سیل اسکان موقت داده شدند و اکنون درصدد انجام پیگیری جهت ساخت منازل و جبران خسارات وارده به زیر ساخت‌ها هستیم.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به گلایه‌های مردم از وضعیت حمل و نقل ریلی و هوایی علی رغم برخورداری از زیرساخت‌های مناسب اشاره کرد و گفت: در پرتو رایزنی‌های انجام شده با شرکت پروازی ماهان، یک پرواز بیس یزد شده که این پرواز، منظم‌ترین پرواز استان است.

فاطمی اظهار کرد: پیگیری‌های متعددی جهت تأسیس یک شرکت پروازی معتبر به نام یزد و برای یزد انجام شده که ماحصل آن راه اندازی شرکت پروازی یزد تحت عنوان «یزد ایر ایران» با سرمایه ۹۰۰ میلیارد تومان، در مهرماه خواهد بود. با تأسیس این شرکت می‌توانیم علاوه بر پوشش سفرهای داخلی، سفرهای کوتاه برد خارجی نیز پوشش داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha