عاشقان حسینی مهیای سفر می‌شوند
کد خبر: 4079028
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
بر خط جامعه

عاشقان حسینی مهیای سفر می‌شوند

سر خط خبرهای نهادهای فرهنگی در هفته‌ای که گذشت به ایجاد سازوکارهای اعزام زائران اربعین، تهیه ملزومات این سفر با توجه به گرمای شدید هوا و تحقق کارکردهای زیارت اختصاص داشت.

برخط جامعهگروه اجتماعی ایکنا، طی هفته‌ای که گذشت، اخبار مهمی با تیترهای؛ برنامه «تهران» برای رسیدن به الگوی جهان اسلام چیست، برگزاری گردهمایی روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، برپایی موکب‌های دختران انقلاب در چهار نقطه از تهران، بازدید و تقدیر قائم مقام ستاد اقامه نماز از ایکنا، تقدیر از اهالی رسانه در «روایت اول»، رایگان بودن خدمات هلال احمر در اربعین، بازطراحی تخصصی دوره‌های آموزش نماز برای اقشار مختلف، تقویت ورزش دانش‌آموزی به منزله کارگاهی تربیتی، آغاز ثبت‌نام قطعی زائران اربعین، ارائه آموزش‌های پیشگیری از گرمازدگی در اربعین، برگزاری نشست رسانه‌ای نخستین رویداد ملی «مدارس آینده»، هزینه بیمه و پارکینگ زائران اربعین مشخص شد، تهران و کربلا خواهرخوانده شدند، برگزاری اولین همایش ملی «قدم‌های آسمانی»، تجلیل از نیم قرن فعالیت حرفه‌ای استاد سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، جای خالی نهاد بالادستی عملگرا برای گروه‌های جهادی، گردهمایی مدافعان سلامت به مناسبت روز پزشک، ارائه آموزش‌های مجازی آشنایی با آبله میمونی و راه‌های پیشگیری و بررسی جنبه‌های زنانگی و مردانگی در سیر تربیت فرهنگی و تمدنی را منتشر کرد که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برنامه «تهران» برای رسیدن به الگوی جهان اسلام چیست

گروه اجتماعی ایکنا طی هفته گذشته نسبت به انتشار گفت‌وگویی با رضا صیادی، رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در رابطه با راهکارهای تبدیل شدن شهر تهران به الگوی جهان اسلام اقدام کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است: «مدیریت شهری جدید ادعایی ندارد که می‌خواهد به الگوی جهان اسلام تبدیل شود بلکه این امر به عنوان یک هدف و قله برای نیروهای شهرداری تعریف شده است. شهری که می‌خواهد الگوی جهان اسلام شود باید ویژگی‌هایی مانند مردمی بودن و هوشمند بودن را علاوه بر تقویت هویت ملی و مذهبی به همراه داشته باشد.

در حوزه مردمی ‌سازی، اقداماتی مانند جشنواره «محله زیبا» که بعد از ایام محرم برگزار می‌شود، می‌تواند اثرگذار باشد و در حوزه هوشمند سازی نیز سازه‌های هوشمند می‌تواند این قسمت از اهداف را تأمین کند و تلاش ما این است که به‌وسیله و با کمک مردم شهر تهران بتوانیم به سمت تحقق چشم‌انداز ترسیمی از سوی شهردار تهران حرکت کنیم».

برای مطالعه کامل این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید!

برگزاری گردهمایی روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی

گردهمایی روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، روز شنبه ۲۲ مردادماه با حضور نمایندگان تشکل‌های مردمی در سالن وزارت کشور برگزار شد.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در جمع نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد که در گردهمایی روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی حضور داشتند، طی سخنانی گفت: اگر از من بپرسید از میان مسئولیت‌های وزارت کشور، کدام یک مهمتر است؟ پاسخ می‌دهم مسئولیت اجتماعی از نظر ماندگاری و پایداری اهمیت بیشتری دارد، چراکه حوزه اجتماعی محل تخلیه همه مؤلفه‌های قدرت است؛ سایر مؤلفه‌های قدرت در این بستر خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در فرمایشات مقام معظم رهبری و عنوان نظام جمهوری اسلامی این واقعیت مطرح است که جمهوری امر ذاتی اسلام است لذا مسئله مردم امری پرستیژی و تعارفی نیست. شروع و حیات انقلاب مرهون حضور مردم است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه در هر حوزه‌ای که مردم حضور داشته باشند ما موفق هستیم، گفت: اقتصاد مقاومتی مربوط به دوران تحریم نیست؛ این اقتصاد درون‌زا، برون‌نگر، دانش‌بنیان و مردم محور است. نظریه اقتصادی ما مبنای مردمی دارد و رمز موفقیت ما مادامی که به آن عمل کنیم در گروه همین امر است.

برپایی موکب‌های دختران انقلاب در چهار نقطه از تهران

در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مجموعه مردمی دختران انقلاب با هدف جذب دختران کم حجاب و دغدغه‌مند سازی بانوان محجبه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در مناطق(میدان تجریش، چهارراه حضرت ولی‌عصر(عج)، میدان شهدا و میدان انقلاب) از یکشنبه ۲۳ مرداد به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ موکب‌های خود را برگزار می‌کند.

فعالیت هر موکب در هفت ایستگاه تعریف می‌شود که شامل ایستگاه پذیرایی، نمایش فیلم‌های امر به معروف خانواده‌های شهدا که سبب جذب دختران کم حجاب شده، نمایش فیلم‌های دخترانی که در دختران انقلاب تلنگری باعث تحول آن‌ها شده، ایستگاه بازدید از دکور خرابه شام، ایستگاه دادن هدیه‌های مناسب با موضوع حجاب، ایستگاه ثبت نام در دختران انقلاب، ایستگاه ارتباط با خانواده‌های شهدا، ایستگاه دل نوشته، ایستگاه محجبه شدن دختران دهه نودی و دهه هشتادی و ایستگاه صوتی که دختران کم حجاب صوت‌های مربوط به حجاب شهدا را توسط هدفون شنیده و حس و حال خود را بیان می‌کنند، است.

جمعه//////هفته‌ای هماره با تقدیر از اهالی رسانه و برگزاری اولین همایش ملی «قدم‌های آسمانی»

بازدید و تقدیر قائم مقام ستاد اقامه نماز از ایکنا

سیداحمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز روز یک‌شنبه ۲۳ مردادماه با حضور در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا، از تحریه داخلی و بین‌المللی ایکنا بازدید کرد.

در این بازدید وی ضمن تبریک روز خبرنگار، از همراهی و حمایت خبرگزاری ایکنا از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز کشور تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین پیشنهاد کرد، ایکنا بر اساس مناسبت‌های مختلفی که وجود دارد با مجموعه‌‌ای از اساتید قرآنی مصاحبه‌هایی انجام و از آنها بخواهد پیام‌های آیات مختلف برای دانش‌آموزان، بازاریان، دانشجویان و عموم مردم را استخراج و در اختیار ایکنا قرار دهند.

تقدیر از اهالی رسانه در «روایت اول»

آئین گرامیداشت روز خبرنگار که در سال جاری با روز عاشورای حسینی همزمان شده بود، روز ۲۳ مرداد‌ماه با عنوان «روایت اول» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایمان شمسایی، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و جمعی از فعالان عرصه رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این مراسم از خبرنگارانی که در ایام شیوع کووید ۱۹ به واسطه ابتلا به کرونا جان باختند و همچنین حجت‌الاسلام دعایی یاد کرد و در تشریح اقدامات انجام شده طی سال اخیر در حوزه رسانه گفت: مهمترین اقدام دنبال شده لایحه جدیدی است که در کمیسیون فرهنگی دولت مصوب شد و اکنون در هیئت دولت است.

وی ادامه داد:‌ بیش از سه ماه جلسات فشرده‌ای در کمیسیون برگزار و تلاش شد تمام مطالبات رسانه‌ای در این لایحه لحاظ شود.

رایگان بودن خدمات هلال احمر در اربعین

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، ۲۳ مردادماه طی نشستی با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار به تشریح فعالیت‌های این جمعیت طی بحران‌های اخیر پرداخت و گفت: از ابتدای سال تاکنون حوادث زلزله، سیل، فروریختن متروپل، مناسبت‌های عزاداری محرم و ... را داشتیم که در همه آن‌ها هلال احمر فعال بوده است.

وی گفت: در حوادث زلزله و سیل اگرچه تعدادی از هموطنانمان را از دست دادیم، اما جمعیت هلال احمر خوب عمل کرد و با استفاده از تجارب قبلی آمادگی بهتری ایجاد کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر از آمادگی هلال احمر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اربعین حسینی خبر داد و گفت: دریافت خدمات هلال احمر در مراسم اربعین سال جاری کاملاً رایگان است؛ البته هر فردی می‌تواند از طریق واریز وجه و یا حتی با دادن داروهای اضافه خود به مراکز هلال احمر، کمک کند.

بازطراحی تخصصی دوره‌های آموزش نماز برای اقشار مختلف

گروه اجتماعی ایکنا در هفته گذشته گفت‌وگویی را با سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز در رابطه با دلایل انتخاب و نام‌گذاری دهه فرهنگی ترویج معارف نماز منتشر کرد که در بخش‌هایی از نی گفت‌وگو آمده است: « معارف نماز، فهم و به کار بستن آن نیاز همه آحاد جامعه است؛ یعنی هر مسلمانی نیاز دارد که فلسفه، اسرار و آداب نماز را بداند و از آثار فردی و اجتماعی اقامه نماز باخبر باشد. عبادت نماز از مشتقات همه مذاهب اسلامی است؛ در مناسک حج و در مسجدالنبی همه مسلمانان از همه فرق اسلامی در کنار هم می‌ایستند و خداوند را عبادت می‌کنند؛ یعنی نماز هم حلقه اتصال عبد به معبود است و هم حلقه پیوند عبادالصالحین به یکدیگر است.

با وجود اقامه نماز، بحران‌ها و مشکلات روانی و بزهکاری‌ها کاهش می‌یابد چراکه غفلت از یاد خدا منشأ همه انحراف‌ها و کج‌روی‌ها است. بر این اساس ستاد اقامه نماز حد فاصل دو رویداد را به صورت آزمایشی دهه فرهنگی ترویج معارف نماز اعلام کرده است. رویداد اول ۲۱ مرداد سال ۱۳۶۹ است که اجلاسی در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور حجت‌الاسلام قرائتی و تعدادی از علما و بزرگان تعلیم و تربیت کشور برگزار و رسماً مقدمات تأسیس ستاد اقامه نماز در ذیل رهنمودهای مقام معظم رهبری پایه‌گذاری شد، است. در جلسه دوم این اجلاس (در سال ۱۳۶۹) با حضور آیت‌الله مهدوی کنی، پنج نفر از جمله خود وی و در رأس این پنج نفر حجت‌الاسلام قرائتی انتخاب شدند تا ستاد اقامه نماز را به سامان برسانند. روز ۳۰ مرداد ماه نیز روز جهانی مسجد است که در ابعاد بین‌المللی و ملی پیرامون مسجد بحث و تبادل نظر می‌شود. و ما تصمیم گرفتیم حد فاصل این دو مناسبت یعنی ۲۱ تا ۳۰ مردادماه را به عنوان «دهه فرهنگی ترویج معارف نماز» نام‌گذاری کنیم».

برای مطالعه کامل این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید!

آغاز ثبت‌نام قطعی زائران اربعین

سازمان حج و زیارت مسئولیت کمیته ثبت نام و اعزام زائران اربعین را در ستاد مرکزی اربعین حسینی عهده‌دار است که در همین راستا سامانه سماح را برای نام نویسی متقاضیان معرفی‌ کرد.

با اعلام رسمی سازمان حج و زیارت ابتدا مرحله پیش ثبت نام از متقاضیان از تاریخ ۱۰ تیرماه آغاز شد که در فاصله زمانی تعیین شده حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از متقاضیان ثبت نام کردند.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت نیز با اعلام اینکه ثبت نام قطعی در سامانه سماح آغاز شده است، تأکید کرد: تمامی متقاضیان باید در این سامانه وارد شوند و همچنین رقم تعیین شده برای بیمه را که ۱۸ هزار تومان است، پرداخت کنند.

ارائه آموزش‌های پیشگیری از گرمازدگی در اربعین

نواب شمس‌پور، مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی جمعیت هلال احمر به تشریح برنامه‌های آموزش همگانی جمعیت هلال احمر برای زائران اربعین حسینی سال جاری پرداخت و اعلام کرد: هلال احمر امسال کمپین آموزشی عمود ۱۱۲ را راه‌اندازی کرده است. ۱۱۲ شماره ملی امداد و نجات جمعیت هلال احمر است؛ همچنین عمود ۱۱۲ در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی از اولین عمودهای مسیر نجف به کربلاست، این طرح با عنوان عمود ۱۱۲ نام‌گذاری شده است.

وی هدف از برپایی این کمپین را آموزش زائران برای پیشگیری از بروز مخاطرات دانست و گفت: امسال دمای هوا در عراق به شدت بالاست و تاکنون دمای ۵۰ تا ۵۲ درجه گزارش و پیش‌بینی شده است که در ایام اربعین نیز دمای هوا بالا باشد لذا اولین برنامه آموزشی برای اربعین در زمینه پیشگیری از گرمازدگی است.

مدیر کل آموزش عمومی، پایه و همگانی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه پیشگیری از گرمازدگی و نحوه حضور در تجمعات انبوه از محورهای آموزشی ویژه اربعین سال جاری است، گفت: زائران می‌توانند از طریق سامانه جامع آموزش هلال احمر این مباحث را بیاموزند.

برگزاری نشست رسانه‌ای نخستین رویداد ملی «مدارس آینده»

نشست رسانه‌ای نخستین رویداد ملی «مدارس آینده» روز، ۲۵ مردادماه با حضور محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مهرالله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طی سخنانی اظهار کرد: بنیاد برکت و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همکاری ۱۴ساله با یکدیگر در حوزه ساخت مدارس در سراسر کشور دارند و شاید بیشترین مدارس احداث شده در کشور با همکاری این دو نهاد به سرانجام رسیده است.

در ادامه این نشست خبری، رخشانی‌مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در سخنانی ضمن قدردانی از مجموعه بنیاد برکت و اهتمام این نهاد به بحث ساخت و تجهیز مدارس، اظهار کرد: علاوه بر تفاهم‌نامه‌های رایجی که با بنیاد برکت داریم، هر جا بحرانی در کشور رخ داده است نیز بنیاد برکت همواره در زمینه رفع بحران و آسیب‌های مربوط به آن پیش‌قدم بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: این اتفاق خوب در جریان بوده و فراخوان آن نیز طی اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام شد. زمان ارسال آثار به دبیرخانه نخستین رویداد ملی مدارس آینده نیز تا پایان شهریورماه و زمان برگزاری آن نیز مهرماه سال جاری خواهد بود. تاکنون و براساس گزارشات ارسالی، تعداد ۱۴۰ اثر و طرح ثبت شده به عنوان پیشنهاد در دبیرخانه به ثبت رسیده که پیشنهاددهندگان باید طرح‌های خود را تکمیل کرده و تا مهرماه سال جاری ارائه دهند.

جمعه//////هفته‌ای هماره با تقدیر از اهالی رسانه و برگزاری اولین همایش ملی «قدم‌های آسمانی»

هزینه بیمه و پارکینگ زائران اربعین مشخص شد

سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین، ۲۵ مردادماه در نشست ستاد مرکزی اربعین که با حضور استانداران استان‌های مرزی، رؤسای کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین، استاندار کربلا و هیئت همراه برگزار شد، با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر حضور میدانی مسئولان و نظارت بر انجام مقدمات اعزام زائران به مراسم اربعین حسینی، گفت: مسئله گرما موضوع مهمی است و باید ساخت کارخانه یخ و تهیه آب خنک مورد توجه جدی باشد.

وی با تأکید به استانداران استان‌های مرزی در خصوص اینکه با جدیت این مسائل را دنبال کنند، افزود: ما کمیته آب تشکیل داده‌ایم؛ از اربعین امسال تا ۱۱ سال آینده تأمین آب اربعین از مسائل مهم است که باید پیگیری شود. رئیس جمهور نیز دغدغه اربعین را داشته و بر عملیات میدانی تأکید دارند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین از مشخص شدن هزینه بیمه و پارکینگ در ایام اربعین خبر داد و گفت: هزینه بیمه زائران ۱۸ هزار تومان و هزینه ۲۴ ساعت پارکینگ دولتی نیز پنج هزار تومان تعیین شده است.

تهران و کربلا خواهرخوانده شدند

در آستانه اربعین حسینی، تفاهم خواهرخواندگی بین تهران و کربلا برای افزایش همکاری دو شهر امضا شد. این سند در سفر استاندار کربلا به تهران و دیدار او با شهردار تهران با هدف زمینه‌سازی توسعه همکاری دو شهر فراتر از همکاری های اربعین امضا شد.

طبق توافق صورت گرفته کمیته مشترکی به ریاست محمدامین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی از طرف شهرداری تهران و سید حسن الشریفی، شهردار کربلا از طرف مقابل، تشکیل خواهد شد تا ضمن همکاری معمول در ایام اربعین در نشست‌های مشترک بعد از اربعین به بررسی و زمینه‌سازی همکاری بیشتر دو شهر در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری بپردازند.

برگزاری اولین همایش ملی «قدم‌های آسمانی»

اولین همایش ملی «قدم‌های آسمانی» روز ۲۶ مردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در راستای تکریم و تعظیم شعائر اربعین حسینی و ایجاد تعامل موثر، هم‌افزایی و هم‌اندیشی با موکب داران اربعین حسینی۱۴۰۱، در محل بقعه شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی با اشاره به روایتی از ائمه معصومین(ع) گفت: در روایات آمده است، کسی که امام حسین(ع) را زیارت نکرده باشد، در روز قیامت دچار حسرت می‌شود و کسی که امام(ع) را زیارت کرده باشد، حسرت نخواهد دید.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به نکاتی در زمینه پیاده‌روی اربعین حسینی و وظایف موکب‌داران در این رابطه تصریح کرد: مواکب باید به طور ویژه به گرمای هوا توجه داشته باشند؛ در این راستا می‌توانیم تبلیغ مشی شبانه داشته باشیم چراکه شب‌ها هوا خنک‌تر بوده و حرکت در آن راحت‌تر است.

جمعه//////هفته‌ای هماره با تقدیر از اهالی رسانه و برگزاری اولین همایش ملی «قدم‌های آسمانی»

جای خالی نهاد بالادستی عملگرا برای گروه‌های جهادی

گروه اجتماعی ایکنا طی هفته گذشته اقدام به انتشار گزارش نشستی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مفتح، مدیر گروه جهادی کرم‌خانه تهران و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین غیاثی، مسئول گروه جهادی شهید وحید زمانی‌نیا در رابطه با بررسی ابعاد مختلف فعالیت‌ها و مشکلات گروه‌های جهادی کشور و پیام ۹بندی مقام معظم رهبری به جهادگران کرد که در بخش‌هایی از این گزارش آمده است: « رسانه‌های مختلف تاکنون و به تعدد به سراغ گروه‌های جهادی رفته‌اند اما نگاه آن‌ها همواره گزارشی بوده است. در رابطه با گروه‌های جهادی نباید فقط به دنبال گزارش عملکرد آن‌ها باشیم، بلکه باید با نگاهی جدید به مسائل گوناگون مرتبط با این گروه‌ها اعم از مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها نگریست. وظیفه رسانه ورود به میدان عمل و بررسی موضوعات مختلف از ابعاد گوناگون است تا مجریانی که در عرصه عمل حضور دارند را در خدمت‌رسانی بهتر به مردم یاری کنند.

اولین نکته‌ای که می‌توان در رابطه با مشکلات گروه‌های جهادی مطرح کرد، این است که این گروه‌ها فاقد یک نهاد بالادستی واحد هستند. یعنی فرمانده واحدی در عمل برای این گروه‌ها وجود ندارد. البته روی کاغذ، نهادها و افراد مختلفی به عنوان سطح بالادستی این گروه‌ها مطرح می‌شوند اما در عمل یک نهاد بالادستی واحد در میدان وجود ندارد. بنابراین، جزیره‌ای کار کردن یکی از ایرادات جدی گروه‌های جهادی است. از همین نکته می‌توان به مشکل بعدی این گروه‌ها رسید. یعنی زمانی که فرمانده وجود ندارد، ارتباط و پل ارتباطی بین گروه‌ها نیز برقرار نمی‌شود».

برای مطالعه کامل این گفت‌وگو اینجا کلیک کنید!

گردهمایی مدافعان سلامت به مناسبت روز پزشک

مجمع جهانی سادات با حمایت سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گردهمایی مدافعان سلامت و متخصصان حوزه سلامت را به مناسبت گرامیداشت روز پزشک برگزار می‌کند.

جوانی جمعیت و حمایت از خانواده؛ تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی؛ آخرین دستاوردهای کووید در حوزه سلامت؛ اقتصاد سلامت، گردشگری سلامت؛ هم‌اندیشی اساتید در دهه چهارم انقلاب اسلامی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و آینده فناوری پزشکی شخصی‌سازی شده و ژنتیک محاسباتی محورهای این گردهمایی هستند که اول و دوم شهریور ماه در مرکز همایش بین‌المللی رازی برگزار خواهدشد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۲۸۴۲۸۲۸۱_۰۲۱ تماس گیرند.

ارائه آموزش‌های مجازی آشنایی با آبله میمونی

پدرام پاک‌آیین، سخنگوی وزارت بهداشت شامگاه ۲۵ مردادماه از مشاهده اولین مورد آبله میمونی در کشور خبر داد و اعلام کرد: شناسایی این مورد با همکاری بیمار که یک بانوی ۳۴ ساله است و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار، صورت گرفته است؛ بیمار که در اهواز سکونت دارد، بلافاصله قرنطینه شده و با تأیید آزمایش‌های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

وی با تأکید بر اینکه آبله میمونی، کشندگی بالایی ندارد و قابل درمان است، گفت: افرادی که در گذشته دور واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.

وی اظهار کرد: با این حال همیشه عقل حکم می‌کند آگاهی خود را برای پیشگیری از هر نوع بیماری بالا برده و در خصوص بیماری‌های مطرح در جامعه اطلاعات لازم را کسب کنیم. در همین خصوص «دوره آموزشی آشنایی با بیماری آبله میمونی و راه‌های پیشگیری از آن» توسط جمعیت هلال احمر به صورت مجازی ارائه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه https://learn.khadem.ir/course/۳۳۳۲۵ این دوره آموزشی را مطالعه و پس از پشت سر گذاشتن آزمون این دوره مدرک این دوره آموزشی را دریافت کنند.

بررسی جنبه‌های زنانگی و مردانگی در سیر تربیت فرهنگی و تمدنی

بیست و هشتمین پیش‌نشست برخط اولین کنفرانس بین‌ا‌لمللی خانواده و تربیت معنوی با عنوان «زنانگی و مردانگی در سیر تربیت فرهنگی و تمدنی» با حضور محمدهادی همایون، رئیس و استاد دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با دبیری سیدسجاد طباطبایی‌نژاد، استادیار گروه فرهنگ و تربیت دانشگاه امام صادق(ع) همراه بود، محمدهادی همایون طی سخنانی اظهار کرد: روایتی از امام رضا(ع) نقل شده که فرمودند: «بعد از اینکه خداوند خلقی را که آفریده کارشان را به اتمام رساند و وارد بهشت شدند، خداوند دست به کار خلق دیگری می‌شود که برخلاف ما تک‌جنسیتی هستند». بررسی این روایت باعث شد تا بیشتر به بحث تربیتی و فرهنگی بپردازیم.

رئیس دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات در پیش‌نشست «زنانگی و مردانگی در سیر تربیت فرهنگی و تمدنی» اظهار کرد: زن باید به سمت بروز و ظهور در جامعه برود، اما نه بروز و ظهوری که تمدن غرب به دنبال آن است.

انتهای پیام
captcha