جزئیات برگزاری دوره «مصباح‌الهدی» ویژه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4078935
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲

جزئیات برگزاری دوره «مصباح‌الهدی» ویژه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری دوره آموزشی «مصباح‌الهدی» با هدف دسترسی فرهنگیان استان به محتوای جهاد تبیین خبر داد.

فریضه جهاد تبیین

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین به‌عنوان فریضه فوری و قطعی، اظهار کرد: نهاد تبلیغات اسلامی استان نیز برای به غنا رسیدن اقشار تأثیرگذار و پرمخاطب جامعه و دسترسی به محتوا در مبحث جهاد تبیین، دوره‌هایی را طراحی کرده است تا کسانی که می‌خواهند در این زمینه کار انجام دهند، از حیث محتوایی حمایت و پشتیبانی شوند.

وی با ذکر اینکه دوره آموزشی «مصباح‌الهدی» در راستای همین هدف برگزار می‌شود، ادامه داد: این دوره با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و ویژه فرهنگیان استان در شهر مقدس قم پیش‌بینی شده است که افتتاحیه آن در استان با حضور نماینده ولی‌فقیه برگزار می‌شود؛ معلمان شرکت‌کننده در دوره عمدتاً در رشته‌های معارفی و قرآن کریم مشغول فعالیت در نظام تعلیم و تربیت هستند.

کاظمی بیان کرد: دوره مصباح‌الهدی از امروز ۲۷ مردادماه به مدت دو روز و با حضور اساتید مطرحی برگزار می‌شود که هر کدام در رشته‌های خود کم‌نظیرند و مباحثی را ناظر به تبیین در شش موضوع «انس با قرآن»، «مواجهه انقلاب اسلامی با غرب»، «تقابل تفکر باستانی با تمدن اسلامی ایرانی»، «آینده انقلاب اسلامی و افول تمدن غرب»، «تربیت احتماعی از نگاه قرآن» و «نقش مردم در تعالی تمدن‌ها» ارائه می‌کنند.

رویکرد تبلیغات اسلامی در برپایی دوره‌های جهاد تبیین

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در خصوص برپایی دوره‌های جهاد تبیین برای اقشار مختلف جامعه، تصریح کرد: پیش از این، یک دوره ویژه اساتید گفتمانی برگزار شده است که این افراد همگی از اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان عرصه فرهنگ هستند و مباحث در این دوره‌ها به‌صورت هم‌اندیشی، گفتمانی و مباحثه‌ای پیش می‌رود.

کاظمی ادامه داد: یک دوره نیز با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جبهه فرهنگی و حوزه علمیه استان ویژه مبلغان خواهر و برادر و فعالان شبکه تبلیغ برگزار شد؛ همچنین دوره‌های ویژه مربیان قرآن و مربیان تاریخ تاکنون برگزار شده‌اند و نظیر این دوره‌ها برای کارکنان و مسئولان و مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برپایی دوره‌‌های ویژه بانوان فعال فرهنگی استان، بیان کرد: قرارگاه فرهنگی بانوان استان این دوره‌ها را ناظر به جهاد تبیین در قم برگزار کرد و این بانوان اکنون در جبهه‌های گوناگون مشغول فعالیت هستند.

کاظمی بیان کرد: دو نگاه در برپایی دوره‌های جهاد تبیین برای اقشار گوناگون وجود دارد نخست آنکه افراد تأثیرگذار و دارای جامعه مخاطب، توانمندی علمی و آگاهی لازم را در مورد این موضوع کسب کنند؛ دیگر آنکه افرادی انتخاب شوند که پای کار در عرصه جهاد تبیین باشند و لذا در دوره مصباح‌الهدی معلمان به مراتب فعال‌تر و دغدغه‌مند در عرصه فرهنگی شرکت دارند. معلمی که در این دوره شرکت کرده و از محتوای آن بهره‌مند می‌شود خودبخود از دانش خود برای جامعه مخاطب خود استفاده می‌کند.

وی گفت: اهالی رسانه اگر نگوییم مؤثرترین اما یکی از اقشار ‌مؤثر جامعه هستند که باید به مبحث جهاد تبیین ورود کنند، اگر رسانه تبیین را به درستی انجام ندهد، رسانه دشمن کار خود را به‌خوبی برای تحریف انجام خواهد داد لذا تبلیغات اسلامی استان آمادگی دارد که مباحث و محتوای ناظر به موضوع جهاد تبیین را در این افراد ارتقا دهد.

انتهای پیام
captcha