مسابقات ورزشی دانش‌آموزان متوسطه اول کشور در شهرکرد آغاز شد
کد خبر: 4078237
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
با حضور ۱۷۳۴ دانش‌آموز ورزشکار

مسابقات ورزشی دانش‌آموزان متوسطه اول کشور در شهرکرد آغاز شد

آیین افتتاحیه مسابقات شطرنج و دوومیدانی دانش‌آموزان کشور با شرکت ۱۷۳۴ دانش‌آموز پسر و دختر از سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد.

مسابقات ورزشی دانش آموزان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش شامگاه، ۲۳ مردادماه در آیین افتتاحیه مسابقات شطرنج و دوومیدانی دانش‌آموزان کشور در شهرکرد، اظهار کرد: امروز سیاست وزارت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است، ساحت زیستی و بدنی نیز به عنوان یکی از ساحت‌های شش‌گانه و همچنین پیشگام سایر ساحت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: مسابقات ورزشی دانش‌آموزان پس از یک وقفه سه ساله با همت معلمان تربیت بدنی و سلامت به عنوان افسران پیشرفت نظام ورزشی کشور از سر گرفته شده است و این مسابقات موجب ایجاد هیجان درمیان جامعه بزرگ دانش‌آموزی و ورزشی کشور شده است،همچنین مسابقات ورزشی به عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی می‌تواند به تحقق ساحت اجتماعی، عبادی، اعتقادی و اخلاقی دانش‌آموزان کمک کند.

ستاری‌فرد ادامه داد: ورزش می‌تواند مقدمه تربیت و سلامت باشد بنابراین مسابقات ورزشی به عنوان یک کارگاه تربیتی بزرگ مورد توجه خاص قرار دارد همچنین اگر ما به دنبال هویت‌بخشی و اعتلای غرور ملی از طریق ورزش هستیم باید به ورزش دانش‌آموزی به عنوان پایه، اساس و مهم‌ترین رکن از ورزش کشور توجه ویژه کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین و اثرگذارترین سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی را در اختیار دارد و بسیاری از معلمان تربیت بدنی در عرصه‌های مختلف ورزشی اعم از مدیریتی، اجرایی، داوری و مربیگری نقش آفرینی جدی دارند، در مسابقات بین‌المللی نیز شاهد هستیم دانش‌آموزان و معلمان تربیت بدنی موجب کسب افتخارات بزرگ برای کشور می‌شوند.

وی اضافه کرد: در مسابقات کشتی، تکواندو، هندبال و غیره نوجوانان دانش‌آموزان هویت‌آفرین هستند بنابراین برگزاری مسابقات دانش‌آموزی و توسعه و تقویت آن‌ها در سطوح و رشته‌های مختلف در استعدادیابی و معرفی آن‌ها به تولیت نظام ورزش کشور اثرگذار است.

ستاری‌فرد با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در برنامه افتتاحیه، تصریح کرد: این برنامه‌ها نشانگر توجه خاص وزارت ورزش به رویکردها و برنامه‌های تربیتی و پیوست‌های فرهنگی به مسابقات است، چهارمحال و بختیاری نیز دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و می‌تواند در آینده نیز میزبان مسابقات ورزشی بین‌المللی باشد.

در ادامه افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در کنار تمثال شهدایی که در مراسم امشب وجود دارند تصویر سردار شهید علیرضا شمسی‌پور مدیر سابق باشگاه‌های فوتبال فجر سپاسی شیراز و پاس همدان نیز وجود دارد، همچنین ریاست چندین هیئت ورزشی، دوچرخه‌سواری، تیراندازی، رئیس بسیج ورزشکاران همدان، رئیس تربیت بدنی سپاه همدان، رئیس هیئت رئیسه فدراسیون دوچرخه سواری کشور وغیره نیز از دیگر فعالیت‌های ورزشی این شهید بزرگوار است به همین دلیل به ایشان لقب معمار ورزش نوین همدان داده شده بود.

وی گفت: چقدر زیبا که شهید علیرضا شمسی‌پور در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در شرایطی که مشغول تفحص برای یافتن پیکر شهدای ایران بود به مقام شهادت نائل شد.

میزبانی از مسابقات دو و میدانی در مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز شهرکرد انجام و مسابقات شطرنج نیز در آموزشکده فنی دختران این شهر برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات ۱۷۳۴ دانش‌آموز پسر و دختر شرکت خواهند داشت و اختتامیه مسابقات در روز ۲۶ مردادماه برای گروه پسران و سوم شهریور برای دختران برگزار می‌شود. چهارمحال و بختیاری با دو تیم که شامل ۱۳ نفر دو و میدانی کار و هفت نفر در رشته شطرنج هستند در این مسابقات حضور دارد و از ۵۲ داور در رشته دو و میدانی ۱۰ نفر از این استان و در میان ۲۸ داور شطرنج نیز چهار داور بومی استان هستند.

انتهای پیام
captcha