انصراف تنها گروه مدیحه‌سرایی چهارمحال‌وبختیاری از مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4078183
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

انصراف تنها گروه مدیحه‌سرایی چهارمحال‌وبختیاری از مسابقات سراسری قرآن

گروه مدیحه‌سرایی «انیس الاسفیاء» متشکل از بانوان قرآنی شهرستان بن به عنوان تنها نماینده چهارمحال‌وبختیاری در این رشته در فهرست گروه‌های مدیحه‌سرا و هم‌خوانی قرآن برای حضور در مسابقات سراسری قرآن به چشم می‌خورد، اما این گروه از حضور در مسابقات انصراف داده است.

گروه مدیحه سرایی بانوان

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اسامی گروه‌های مدیحه‌سرا و هم‌خوانی قرآن کریم را که از سوی آن مرکز برای حضور در مرحله استانی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تأیید شده است، اعلام کرد و از چهارمحال‌وبختیاری تنها گروه مدیحه‌سرایی «انیس الاسفیاء» متشکل از بانوان قرآنی شهرستان بن در این فهرست 62 تایی به چشم می‌خورد اما با خبر شدیم که این گروه از حضور در مسابقات انصراف داده است. برای جویا شدن از چرایی انصراف گفت‌وگوی کوتاهی با سرپرست گروه انجام شده است که با هم می‌خوانیم.

جمیله سلیمی بنی، حافظ کل قرآن کریم و سرپرست گروه مدیحه‌سرایی انیس‌الاسفیاء شهرستان بن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در روزهای اخیر از همراهی دو نفر از بانوان قرآنی عضو گروه محروم شده‌ایم، اظهار کرد: بنابراین گروه شش نفره ما با عدم همراهی دو نفر از اعضا، عملاً نمی‌تواند به فعالیت بپردازد و لذا تصمیم بر آن شد تا از این مسابقات انصراف بدهیم.

وی با ذکر اینکه پیش از این در مسابقات مدیحه‌سرایی به صورت انفرادی شرکت داشته است، ادامه داد: البته زمینه اصلی فعالیت بنده حفظ قرآن است اما در زمینه مداحی و مدیحه‌سرایی نیز فعالیت دارم.

سلیمی با اشاره به فعالیت بیش از 10 ساله گروه مدیحه‌سرایی انیس‌الاسفیاء بن، گفت: حوزه فعالیت ما بیشتر معطوف به اجرای برنامه در مناسبت‌های مختلف در سطح شهرستان‌های بن و شهرکرد بوده است.

این حافظ کل قرآن گفت: فعالیت این گروه در ایام کرونا به طور کامل تعطیل شد و امیدواریم با بهبود شرایط کرونایی و نیز اضافه شدن اعضا به گروه، بتوانیم دوباره به اجرای برنامه بپردازیم و در مسابقات نیز حضور یابیم.

انتهای پیام
captcha