پوشش 95 درصدی واکسیناسیون کرونا در فراهان
کد خبر: 4077157
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

پوشش 95 درصدی واکسیناسیون کرونا در فراهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان از پوشش ۹۵ درصدی واکسیناسیون کرونا در افراد بالای 5 سال در این شهرستان خبر داد.

آمار تزریق واکسن کرونا در فراهان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان، غلام‌حسین خدابنده، مدیر شبکه بهداشت و درمان فراهان گفت: کل واکسیناسیون تزریق شده کرونا در شهرستان فراهان تا دوشنبه، 17 مرداد، ۵۸ هزار و ۵۳۰ دُز است.

وی ادامه داد: شهروندان ساکن در این شهرستان در نوبت اول۲۴۶۰۸ دُز، نوبت دوم ۲۱۷۷۲ دُز، نوبت سوم ۱۱۲۸۰ دُز و نوبت یادآور ۸۸۶ دُز واکسن دریافت کردند که این آمار نشان‌دهنده عدم استقبال مردم از دُز سوم و یادآورست. با توجه به تغییر وضعیت شهرستان به رنگ قرمز، بر اهمیت این موضوع بیش از پیش تأکید می‌شود.

وی افزود: با این وجود، پوشش واکسیناسیون نوبت اول بالای ۵ سال در این شهرستان ۹۵ درصد، نوبت دوم بالای ۱۲ سال ۹۱ درصد، نوبت سوم بالای ۱۸ سال ۵۲درصد و نوبت اول دانش‌آموزان ۵ تا ۱۲ سال ۵۴ درصد است؛ لذا با توجه به آمار پایین واکسیناسیون نوبت سوم و یادآور و هم‌چنین واکسیناسیون دانش‌آموزان توصیه می‌شود کسانی که از آخرین دُز واکسیناسیون خود ۶ ماه می‌گذرد و دانش آموزانی که تا کنون واکسن دریافت نکرده‌اند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

خدابنده تصریح کرد: تاکنون ۱۲۵۳۰ تست به صورت رپید و پی سی آر در این شهرستان به ثبت رسیده است که از این تعداد، ۳۰۷۰ تست مثبت اعلام شده است و متأسفانه تعداد موارد فوتی تا بدین لحظه ۹۰ نفر است؛ لذا همچنان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق واکسن توصیه جدی می‌شود.

انتهای پیام
captcha