اجرای «مهرواره بانور» در چهارمحال‌وبختیاری با محوریت مسئله خانواده
کد خبر: 4077132
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

اجرای «مهرواره بانور» در چهارمحال‌وبختیاری با محوریت مسئله خانواده

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌و بختیاری گفت: مسئله خانواده در مهرواره بانور به‌عنوان محور این طرح قرار دارد، ظرفیت بانوان باید برای حل مسئله خانواده به میدان بیاید و می‌طلبد که فعالان مردمی حوزه بانوان شناسایی شوند و الگو قرار گیرند.

مهدی طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری‌، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ۱۸ مردادماه در نشست هماهنگی مهرواره بانور با اشاره به دستور ولی جامعه به همه آحاد جامعه مبنی بر جهاد تبیین که پروژه همه ماست، اظهار کرد: قاعدتاً این جهاد یک مخاطب و یک موضوع دارد که مخاطب آن تمامی مکلفانی هستند که در حوزه اوامر ولی جامعه حاضرند.

وی با ذکر اینکه تعریف جهاد از دیدگاه رهبری به معنی فعالیت در جایی است که دشمن حضور دارد، ادامه داد: جهاد همچنین به معنای فعالیت در جایی است که اگر ما حاضر نشویم، دشمن جولان خواهد داد، مثلاً امروز دشمن در کوهرنگ نیست اما اگر سیل رخ داد و رسیدگی نشد، دشمن در آنجا حاضر خواهد شد و لذا قاعدتاً در آنجا باید عملیات پیش‌دستانه انجام گیرد.

طاهری با تأکید بر اینکه موضوع کلان‌پروژه جهاد به‌صورت خاص از سوی ولی جامعه تصریح و مشخص نشده است، گفت: بنابراین هر جا که گره ذهنی ایجاد شده باشد، عرصه جهاد تبیین است؛ بدیهی است که موضوع بانوان یکی از ساحت‌های جدی برای ورود دشمن و مقابله با انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: به نظر می‌رسد بانوان مهیای مقابله با این حضور و تلاش دشمن نشده باشد و بانویی در استان سراغ نداریم که پوتین به پا و اسلحه بر دوش آماده حمله به دشمن باشد. به تصریح آیات ۱۰۳ و ۱۰۴ سوره مبارکه کهف، گاه ما فکر می‌کنیم که اهل نیکوکاری هستیم و هر نهاد مشغول کار خودش است در حالی که در واقع اینگونه نیست.

عفاف و حجاب مسئله‌ای صرفاً اعتقادی نیست

وی با اشاره به جمعیت قریب به ۴۷۰ هزار نفری بانوان استان، تأکید کرد: جریان منحط غربگرا یکی از مسائلی را که با عده و عُده بر آن تمرکز کرده حوزه زنان است؛ باید گفت که امروز مسئله حجاب متناظر به حوزه اعتقادی و احکام شرعی نبوده بلکه جنبه کاملاً سیاسی و براندازانه دارد. رفتار ما درقبال بانویی که بر اساس اعتقادات خود حجاب را رعایت نمی‌کند با بانویی که حجاب خود را با اهداف براندازانه خدشه‌دار می‌کند نباید یکسان باشد که البته بر اساس جنگ شناختی که دشمن راه انداخته است، برخی بانوان ندانسته با بدحجابی در پازل دشمن بازی می‌کنند.

طاهری با اشاره به الگوی مقام معظم رهبری از زن نه غربی و نه شرقی، گفت: ایشان قائل به الگوی سوم از زن یعنی زن مسلمان ایرانی هستند که نه مانند زن شرقی تحت رنج و ستم قرار دارد و نه شباهتی به الگوی زن رها و ولنگار غربی دارد. پرسش اینجاست که زنان استان ما ذیل کدامیک از این سه الگو از زن قرار می‌گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: میدان عمل بانوان در عرصه جهاد تبیین خود بانوان هستند چرا که رهبر معظم انقلاب قائل هستند که بانوان خودشان باید مسائل خود را حل کنند. اگر قبول کنیم که در مسئله عفاف و حجاب، موضوع اعتقادات و احکام شرعی مطرح نیستند بلکه بیشتر سیاسی است، این را نیز درک خواهیم کرد که محل عملیات نه در پایگاه بسیج و مساجد بلکه حرکت‌های جریانی در کف خیابان است.

طاهری با طرح این پرسش که مدل کنشگری بانوی مسلمان ایرانی چیست و چگونه باید زنان جامعه را وارد میدان کنیم؟ بیان کرد: بنده با واژه ابلاغ مخالفم اما قاعدتاً برای ایجاد انگیزش و انتظام در کار باید بر اساس نقشه پیش برویم، برای برنامه‌ریزی نیز نیاز به نیروی انسانی وجود دارد و در حال حاضر سازمان تبلیغات اسلامی توجه ویژه‌ای را به حوزه بانوان دارد.

اهداف مهرواره بانور در استان

وی در خصوص طرح مهرواره بانور با تأکید بر اینکه هیچ ابلاغ و اجباری از هیچ نهادی در این راستا وجود ندارد، افزود: در این طرح می‌خواهیم بگوییم که چه کارهایی می‌توان انجام داد. خوب است که مردم را اکتشاف کنیم و متوجه شویم که چگونه مسائل را حل می‌کنند، هستند بانوانی در گوشه و کنار استان که بدون هیچ چشمداشت و حمایتی از نهادها توانسته‌اند با اعتمادسازی در میان مردم به حل مشکلات و مسائل جامعه بپردازند.

طاهری با تأکید بر اینکه این دست اقدامات باید تبدیل به جریان شوند، گفت: در مهرواره بانور حرف ما همین است که این الگوها معرفی شوند تا الگوی عملیات قرار گیرند و این دست حرکت‌ها تقویت و گسترده شوند.

وی با استناد به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بانوان دارای ولایت اجتماعی هستند، بیان کرد: امام(ره) نیز تأکید داشتند که من زنان را به عنوان رهبران نهضت قبول دارم، می‌طلبد که اقدامی در حوزه بانوان انجام شود و نهضتی در این خصوص باید شکل گیرد تا مسیری را باز کند و همگان به این خط بپیوندند و خود بانوان پای کار باشند.

طاهری گفت: مسئله خانواده در مهرواره بانور به‌عنوان محور این طرح قرار دارد، ظرفیت بانوان باید برای حل مسئله خانواده به میدان بیاید و می‌طلبد که فعالان مردمی حوزه بانوان شناسایی شوند و الگو قرار گیرند؛ ظرفیت بسیار خوب بانوان متدین باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha